Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota.
Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl pigiausias pasirinkimas ne visada yra geriausias, kokias rizikas tai sukelia ir kaip įmonės gali pasirinkti tinkamus partnerius, neapsiribodamos vien tik mažų kainų kriterijumi.
Kodėl pigiausio tiekėjo pasirinkimas atrodo patrauklus?
Patraukli kaina renkantis logistikos įmones ilgą laiką buvo vienas pagrindinių motyvų.
Pigiausi pasiūlymai dažnai traukia įmones:
- Trumpalaikė kaštų optimizacija. Mažesnė paslaugų kaina leidžia verslui sumažinti kasdienes išlaidas ir laikinai pagerinti pelningumą.
- Konkurencinė aplinka. Didelė konkurencija dažnai verčia įmones ieškoti būdų, kaip sumažinti kainas, ypač jei klientai reikalauja mažinti galutinę produkcijos kainą.
- Nepastebimas skirtumas. Kai kurios įmonės pasirenka pigiausius tiekėjus, tikėdamosi, kad poveikis kokybei bus minimalus arba visai nepastebimas.
- Nes taip daro visi. Dažnai pasitaikanti situacija, kad įmonės tiesiog yra pripratusios nuolatos ieškoti pigiausių paslaugų teikėjų. Tokiais atvejais kiekvieno vežimo metu arba kas ketvirtį atliekami mini konkursai.
Žinoma, kai kuriais atvejais, kai įmonės gabena pigius krovinius arba įmonės veiklos modelis neleidžia mokėti brangiau, toks pasirinkimas pasiteisina. Tačiau tikrai vis dar pasitaiko situacijų, kai įmonės veiklos modelis leidžia ir netgi reikalauja aukščiausio lygio logistikos paslaugų, tačiau vis tiek susiviliojama mažesne kaina. Pateiksime konkrečių pavyzdžių ir informacijos apie tai, ką dažnai slepia maža paslaugos kaina.
Kokios rizikos slepiasi už mažos kainos?
Maža kaina dažnai slepia tam tikras rizikas, kurias reikia įvertinti, norint įsitikinti, ar tikrai ši galimybė jums tinka. Tikrai neteigiame, kad visi mažos kainos pasiūlymai generuos šias rizikas, tačiau, jei kaina labai skiriasi, kažkuriuo metu mūsų aptariamos problemos gali tapti akivaizdžios.
Paslaugų kokybės problemos
Tos įmonės, kurios garantuoja mažiausią kainą, kai kuriais atvejais tai daro transporto parko sąskaita, t. y. neinvestuoja į parko atnaujinimą, vadinasi, vilkikai dažniau genda, todėl pristatymai gali vėluoti.
Kita dažnai pasitaikanti situacija, kad įmonės klientui garantuoja geresnes sąlygas savo darbuotojų sąskaita. Tokiais atvejais jos samdo mažiau patyrusius darbuotojus, neinvestuoja į gerų darbo sąlygų kūrimą ir mokymus. Savaime suprantama, kad tokios priežastys lemia didesnę darbuotojų kaitą įmonėje. Šie veiksniai gali lemti krovinių vėlavimą ar net krovinių apgadinimą, kurie atsiranda dėl nepatyrusių ir mažiau motyvuotų darbuotojų.
Ilgesni pristatymo terminai
Šis punktas ypač aktualus dalinių krovinių pervežimų srityje. Įmonės, kurios negarantuoja pastovių konkrečių pristatymo laikų, dažnai gali pasiūlyti geresnę kainą. Tačiau šiuo atveju reikia suprasti, kad ir pristatymo terminų nebus laikomasi, kadangi kroviniai yra renkami, kol užpildoma puspriekabė, ir tik tuomet pradedamas vykdyti pristatymas, todėl tokio tipo kroviniai dažniau vėluoja. Taip, žinoma, pasiekiama optimali kaina, tačiau klientai patenka į neapibrėžtumo zoną.
Negali pasiūlyti tvarių paslaugų
Tvarumas logistikos srityje tampa vis svarbesniu veiksniu. Įmonės, kurios negali pasiūlyti tvarių paslaugų, rizikuoja prarasti konkurencingumą, ypač rinkose, kur klientai labiau vertina aplinkosaugos aspektus. Tvarios paslaugos logistikoje dažnai reiškia mažesnes CO2 emisijas, efektyvesnį kuro naudojimą, optimizuotus maršrutus ir inovatyvius sprendimus, tokius kaip elektrinės ar hibridinės transporto priemonės bei investicijos į organizacinę struktūrą.
Visos išvardintos priemonės kainuoja brangiai, vadinasi, tai didina savikainą. Pigesnes paslaugas siūlančios įmonės kreipia mažiau dėmesio (arba išvis nekreipia) į tvarumą, renkasi senesnes, mažiau efektyvias transporto priemones, kurios generuoja daugiau taršos ir neturi galimybių diegti technologijų, skirtų optimizuoti procesus ar mažinti neigiamą poveikį aplinkai.
Ribotos galimybės ekstremaliose situacijose
Tos įmonės, kurios teikia pigesnes paslaugas, dažnai savo veiklą yra labai optimizavusios: siūlo siaurą paslaugų spektrą, dirba tik su tam tikromis rinkomis, dirba mažesnėmis pelno maržomis. Atrodytų, tikra dovana klientui, tačiau kuomet situacija rinkoje pradeda greitai keistis, kyla rizika, kad tokios įmonės dėl ribotų resursų negebės prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos. Tokie paslaugų teikėjai dažniau bankrutuoja arba nustoja teikti paslaugas, palikdami klientus sudėtingose situacijose, lyginant su tomis įmonėmis, kurios yra finansiškai stabilesnės.
Kaip ne tik pagal kainą pasirinkti logistikos tiekėją?
Norint išvengti šių problemų, įmonėms svarbu vadovautis ne tik kainos, bet ir kitais kriterijais.
- Apsilankykite „HRX“ svetainėje. Ten rasite daug naudingos informacijos apie tai, kokius papildomus KPI matuoti, kaip vertinti krovinių gabenimo riziką ir daug kitos informacijos, kuri padės jums priimti labiau pamatuotus sprendimus.
- Vertinkite paslaugų teikėjus ne vien per kainos prizmę. Turėkite įsidiegę sistemas, kurios galėtų taip pat įvertinti ir paslaugų kokybę, transporto įmonės reputaciją rinkoje, patirtį dirbti su jūsų įmonės produktais.
- Vertinkite visus kaštus. Kai dirbate su įmone, susikurkite kortelę, kurioje aiškiai matytųsi, kiek kartų įmonė vėlavo pristatyti krovinį, kaip dažnai apgadina krovinius ir kiek tai jums kainavo.
- Pasiruoškite netikėtumams. Visuomet turėkite atsarginius planus. Diversifikuokite tiekėjus, pasirinkite partnerius, kurie gali greitai prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos rinkoje.
Pamokos ir išvados
Pigiausių paslaugų teikėjo pasirinkimas dažnai atrodo tarsi lengviausias būdas sumažinti išlaidas, tačiau ilgainiui gali atnešti daugiau nuostolių nei naudos. Paslaugų kokybė, patikimumas ir lankstumas yra ne mažiau svarbūs nei kaina. Rinkitės partnerius atsakingai, vertinkite ne tik kainą, bet ir visą paslaugos paketą. Nepamirškite, tai, kas atrodo pigu dabar, ilgainiui gali kainuoti labai brangiai. Jeigu jūs šiuo metu ieškote transporto įmonės, kuri garsėja rinkoje teikianti „Premium“ lygio paslaugas prekybinėms, gamybinėms ir e. komerciją vystantiems verslams, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų skyriumi. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau.
Susisiekti su HRX pardavimų komanda