Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota.

Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl pigiausias pasirinkimas ne visada yra geriausias, kokias rizikas tai sukelia ir kaip įmonės gali pasirinkti tinkamus partnerius, neapsiribodamos vien tik mažų kainų kriterijumi.

Kodėl pigiausio tiekėjo pasirinkimas atrodo patrauklus?

Patraukli kaina renkantis logistikos įmones ilgą laiką buvo vienas pagrindinių motyvų.

Pigiausi pasiūlymai dažnai traukia įmones:

  1. Trumpalaikė kaštų optimizacija. Mažesnė paslaugų kaina leidžia verslui sumažinti kasdienes išlaidas ir laikinai pagerinti pelningumą.
  2. Konkurencinė aplinka. Didelė konkurencija dažnai verčia įmones ieškoti būdų, kaip sumažinti kainas, ypač jei klientai reikalauja mažinti galutinę produkcijos kainą.
  3. Nepastebimas skirtumas. Kai kurios įmonės pasirenka pigiausius tiekėjus, tikėdamosi, kad poveikis kokybei bus minimalus arba visai nepastebimas.
  4. Nes taip daro visi. Dažnai pasitaikanti situacija, kad įmonės tiesiog yra pripratusios nuolatos ieškoti pigiausių paslaugų teikėjų. Tokiais atvejais kiekvieno vežimo metu arba kas ketvirtį atliekami mini konkursai.

Žinoma, kai kuriais atvejais, kai įmonės gabena pigius krovinius arba įmonės veiklos modelis neleidžia mokėti brangiau, toks pasirinkimas pasiteisina. Tačiau tikrai vis dar pasitaiko situacijų, kai įmonės veiklos modelis leidžia ir netgi reikalauja aukščiausio lygio logistikos paslaugų, tačiau vis tiek susiviliojama mažesne kaina. Pateiksime konkrečių pavyzdžių ir informacijos apie tai, ką dažnai slepia maža paslaugos kaina.

Kokios rizikos slepiasi už mažos kainos?

Maža kaina dažnai slepia tam tikras rizikas, kurias reikia įvertinti, norint įsitikinti, ar tikrai ši galimybė jums tinka. Tikrai neteigiame, kad visi mažos kainos pasiūlymai generuos šias rizikas, tačiau, jei kaina labai skiriasi, kažkuriuo metu mūsų aptariamos problemos gali tapti akivaizdžios.

Paslaugų kokybės problemos

Tos įmonės, kurios garantuoja mažiausią kainą, kai kuriais atvejais tai daro transporto parko sąskaita, t. y. neinvestuoja į parko atnaujinimą, vadinasi, vilkikai  dažniau genda, todėl pristatymai gali  vėluoti.

Kita dažnai pasitaikanti situacija, kad įmonės klientui garantuoja geresnes sąlygas savo darbuotojų sąskaita. Tokiais atvejais jos samdo mažiau patyrusius darbuotojus, neinvestuoja į gerų darbo sąlygų kūrimą ir mokymus. Savaime suprantama, kad tokios priežastys lemia didesnę darbuotojų kaitą įmonėje. Šie veiksniai gali lemti krovinių vėlavimą ar net krovinių apgadinimą, kurie atsiranda dėl nepatyrusių ir mažiau motyvuotų darbuotojų.

Ilgesni pristatymo terminai

Šis punktas ypač aktualus dalinių krovinių pervežimų srityje. Įmonės, kurios negarantuoja pastovių konkrečių pristatymo laikų, dažnai gali pasiūlyti geresnę kainą. Tačiau šiuo atveju reikia suprasti, kad ir pristatymo terminų nebus laikomasi, kadangi kroviniai yra renkami, kol užpildoma puspriekabė, ir tik tuomet pradedamas vykdyti pristatymas, todėl tokio tipo kroviniai dažniau vėluoja.  Taip, žinoma, pasiekiama optimali kaina, tačiau klientai patenka į neapibrėžtumo zoną.

Negali pasiūlyti tvarių paslaugų

Tvarumas logistikos srityje tampa vis svarbesniu veiksniu. Įmonės, kurios negali pasiūlyti tvarių paslaugų, rizikuoja prarasti konkurencingumą, ypač rinkose, kur klientai labiau vertina aplinkosaugos aspektus. Tvarios paslaugos logistikoje dažnai reiškia mažesnes CO2 emisijas, efektyvesnį kuro naudojimą, optimizuotus maršrutus ir inovatyvius sprendimus, tokius kaip elektrinės ar hibridinės transporto priemonės bei investicijos į organizacinę struktūrą.

Visos išvardintos priemonės kainuoja brangiai, vadinasi, tai didina savikainą. Pigesnes paslaugas siūlančios įmonės kreipia mažiau dėmesio (arba išvis nekreipia) į tvarumą, renkasi senesnes, mažiau efektyvias transporto priemones, kurios generuoja daugiau taršos ir neturi galimybių diegti technologijų, skirtų optimizuoti procesus ar mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Ribotos galimybės ekstremaliose situacijose

Tos įmonės, kurios teikia pigesnes paslaugas, dažnai savo veiklą yra labai optimizavusios: siūlo siaurą paslaugų spektrą, dirba tik su tam tikromis rinkomis, dirba mažesnėmis pelno maržomis. Atrodytų, tikra dovana klientui, tačiau kuomet situacija rinkoje pradeda greitai keistis, kyla rizika, kad tokios įmonės dėl ribotų resursų negebės prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos. Tokie paslaugų teikėjai dažniau bankrutuoja arba nustoja teikti paslaugas, palikdami klientus sudėtingose situacijose, lyginant su tomis įmonėmis, kurios yra finansiškai stabilesnės.

Kaip ne tik pagal kainą pasirinkti logistikos tiekėją?

Norint išvengti šių problemų, įmonėms svarbu vadovautis ne tik kainos, bet ir kitais kriterijais.

  • Apsilankykite „HRX“ svetainėje. Ten rasite daug naudingos informacijos apie tai, kokius papildomus KPI matuoti, kaip vertinti krovinių gabenimo riziką ir daug kitos informacijos, kuri padės jums priimti labiau pamatuotus sprendimus.
  • Vertinkite paslaugų teikėjus ne vien per kainos prizmę. Turėkite įsidiegę sistemas, kurios galėtų taip pat įvertinti ir paslaugų kokybę, transporto įmonės reputaciją rinkoje, patirtį dirbti su jūsų įmonės produktais.
  • Vertinkite visus kaštus. Kai dirbate su įmone, susikurkite kortelę, kurioje aiškiai matytųsi, kiek kartų įmonė vėlavo pristatyti krovinį, kaip dažnai apgadina krovinius ir kiek tai jums kainavo.
  • Pasiruoškite netikėtumams. Visuomet turėkite atsarginius planus. Diversifikuokite tiekėjus, pasirinkite partnerius, kurie gali greitai prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos rinkoje.

Pamokos ir išvados

Pigiausių paslaugų teikėjo pasirinkimas dažnai atrodo tarsi lengviausias būdas sumažinti išlaidas, tačiau ilgainiui gali atnešti daugiau nuostolių nei naudos. Paslaugų kokybė, patikimumas ir lankstumas yra ne mažiau svarbūs nei kaina. Rinkitės partnerius atsakingai, vertinkite ne tik kainą, bet ir visą paslaugos paketą. Nepamirškite, tai, kas atrodo pigu dabar, ilgainiui gali kainuoti labai brangiai. Jeigu jūs šiuo metu ieškote transporto įmonės, kuri garsėja rinkoje teikianti „Premium“ lygio paslaugas prekybinėms, gamybinėms ir e. komerciją vystantiems verslams, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų skyriumi. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

 

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …