Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, kurios turėjo įtakos jos tolimesnei veiklai. Šiame straipsnyje nagrinėsime pagrindines „Revlon“  tiekimo grandinės ir logistikos operacijų valdymo klaidas, galinčias būti įspėjimu ar pamoka kitoms grožio sektoriaus įmonėms.

„Revlon“ veiklos apžvalga

1932 m. įkurta „Revlon“ buvo viena iš lyderiaujančių grožio pramonės įmonių. Kompanija veiklą pradėjo nuo inovatyvių nagų lako produktų, o vėliau išplėtė savo asortimentą, siūlydama kosmetikos, odos ir plaukų priežiūros priemones. Vienas garsiausių „Revlon“ produktų yra jų legendinė „ColorStay“ makiažo linija, sukurta 2001 m., tapusi pirmaujančia ilgai išliekančio makiažo linijų rinkoje. Šiai kompanijai priklausė ir kiti žymūs prekių ženklai: „Elizabeth Arden“, „American Crew“, „Flex“ ir kiti.  

Įdomus faktas apie „Revlon“ lyderystę – Debra Perelman tapo pirmąja moterimi šios kompanijos istorijoje, ėjusia vadovės pareigas (nepaisant to, kad prekės ženklas orientuotas į pirkėjas moteris). Tęsdama šeimos tradicijas, 2018 m. ji tapo generaline direktore. Būtent ji vadovavo „Revlon“ skaitmeninės transformacijos vykdymo procesams ir siekė atnaujinti prekės ženklo konkurencingumą modernioje rinkoje​. Nepaisant šių pastangų, „Revlon“ 2022 m. paskelbė bankrotą.

„Revlon“ tiekimo grandinės apžvalga ir klaidos

„Revlon“ veikė labai konkurencingoje rinkoje, kur produktų prieinamumas ir greitas pasirodymas rinkoje yra sėkmės raktai. Valdyti platų grožio produktų asortimentą daugelyje geografinių regionų kelia nemažai iššūkių gamybos, paskirstymo ir paklausos prognozavimo srityse. Vėlavimas, teikiant produktus, ar nepagrįstas delsimas, tenkinant vartotojų poreikius, kosmetikos pramonėje gali sukelti neigiamų pasekmių.

Pandemijos metu kilusios tiekimo grandinės problemos ypač skaudžiai palietė „Revlon“. Dėl žaliavų, pakuočių (popieriaus, stiklo, aliejų) trūkumo ir didėjančių kainų įmonė buvo priversta atidėlioti produktų gamybą. Tai sukėlė didelius užsakymų vėlavimus ir neigiamai paveikė jos santykius su tiekėjais bei klientais. Be to, „Revlon“ kompanija buvo finansiškai per silpna, kad galėtų susidoroti su žaliavų kainų augimu, kuris kosmetikos gamyboje šoktelėjo net iki 25–30%.

Tačiau prie įmonės nesėkmės nemažai prisidėjo ir kitos su tiekimo grandine susijusios klaidos:

  1. Inventoriaus valdymo problemos. Viena iš pagrindinių „Revlon“ klaidų – inventoriaus valdymas. Netinkamai subalansuoti atsargų lygiai – kai vienų produktų buvo per daug, o kitų trūko. Per dideli atsargų kiekiai padidina sandėliavimo išlaidas ir riziką, kad atsargos pasens, ypač tokioje pramonėje, kur tendencijos greitai keičiasi. Kita vertus, atsargų trūkumas lemia prarastus pardavimus ir gali nuvilti lojalius klientus, tikinčius, kad jų mėgstami produktai visada bus prieinami.
  2. Paskirstymo centrų problemos. „Revlon“ taip pat susidūrė su sunkumais optimizuojant savo paskirstymo centrus. Neefektyvūs paskirstymo tinklai lėmė užsakymų vykdymo vėlavimą ir sukėlė tiek mažmeninių partnerių, tiek galutinių vartotojų nepasitenkinimą. Kadangi logistika yra tiekimo grandinės veikimo pagrindas, lėti užsakymų vykdymo laikai ir nepatikimas paskirstymas lemia prarastas pardavimo galimybes.
  3. Neteisingas paklausos prognozavimas. Kaip ir daugelis įmonių, „Revlon“ susidūrė su sunkumais tiksliai prognozuojant paklausą. Neteisingai įvertinus tam tikrų produktų paklausą, buvo arba per daug pagaminama, todėl atsirado perteklinės atsargos, arba per mažai, todėl lentynos liko tuščios. Tikslus paklausos prognozavimas yra itin svarbus sparčiai besikeičiančioje pramonėje. Netinkamai numatyta paklausa sukelia kortų namelio griūties efektą visoje tiekimo grandinėje.
  4. Problemos su verslo išteklių valdymo sistema. Viena reikšmingiausių „Revlon“ veiklos nesėkmių įvyko 2019 m., kai sugedo įmonės ERP (verslo išteklių planavimo) sistema. Ši sistema, kurios paskirtis yra integruoti visas „Revlon“ verslo dalis – nuo gamybos iki pardavimų – patyrė didžiulį gedimą diegimo metu. Šis gedimas lėmė gamybos vėlavimus, sutrikdytą produktų pristatymą, todėl bendrovė nebesugebėjo įvykdyti klientų užsakymų. Dėl šių priežasčių ji susidūrė su investuotojų ieškiniais, kurie teigė, kad operaciniai gedimai sukėlė staigų pajamų mažėjimą.
    Pamokos ir rekomendacijos

„Revlon“ pavyzdys kosmetikos industrijoje veikiančioms įmonėms, ir ne tik joms, suteikia  vertingų pamokų, susijusių su tiekimo grandinės valdymu:

  1. Investicijos į patikimą IT infrastruktūrą. Viena iš svarbiausių pamokų, kurią galima išmokti, yra būtinybė investuoti į patikimą IT infrastruktūrą. Tinkamai įdiegta ERP sistema gali optimizuoti tiekimo grandinės operacijas, sumažinti sąnaudas ir pagerinti užsakymų tikslumą. Įsidiegus šias sistemas, svarbu dirbti su logistikos partneriais, kurie taip pat yra techniškai pažangūs.
  2. Tinkamas prekių paskirstymo tinklas. Įmonės, veikiančios pasauliniu mastu, turi investuoti į efektyvaus paskirstymo tinklo kūrimą ir, keičiantis aplinkybėms, jį atnaujinti Efektyvus paskirstymo tinklas yra raktas į užsakymų įvykdymą laiku. „Revlon“ patirtis parodo, kaip svarbu turėti lanksčią, efektyvią logistikos sistemą, kuri greitai reaguotų į besikeičiančius klientų poreikius.
  3. Paklausos prognozavimo tikslumo gerinimas. Tikslus paklausos prognozavimas yra būtinas norint palaikyti tinkamą atsargų balansą ir patenkinti klientų lūkesčius. Įmonės turėtų investuoti į prognozavimo analizės įrankius, kurie realiuoju laiku suteikia įžvalgų apie vartotojų elgseną ir tendencijas.
  4. Santykių su logistikos partneriais stiprinimas. Įmonėms, kurios veikia grožio industrijos rinkose, greitas prekių pristatymas į lentynas (ypač kalbant apie naujas kolekcijas) bei greitas prekių papildymas yra jų sėkmės pagrindas. Todėl labai svarbu dirbti su tomis transporto paslaugas teikiančiomis įmonėmis, kurios galės lanksčiai prisiderinti prie jūsų tiekimo grafikų.

Išvados

„Revlon“ nesėkmė dar kartą patvirtina faktą, kad logistikos procesai ir tiekimo grandinės efektyvumas yra bene esminiai įmonės sėkmės arba nesėkmės veiksniai. Todėl dar kartą įsitikiname, kaip svarbu, kad įmonės, siekdamos išvengti tokių patirčių, nuolat stiprintų savo tiekimo grandinės valdymą ir greitai prisitaikytų prie besikeičiančių sąlygų

Jeigu ieškote transporto partnerio, kurio vienas pagrindinių pranašumų – gebėjimas užtikrinti pastovius pristatymo laikus, kviečiame išbandyti mūsų paslaugas. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

 

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …