Šiuolaikinėje verslo aplinkoje tvarumas tampa neatsiejama organizacijos sėkmės dalimi. Įmonės, siekiančios išlaikyti ilgalaikį konkurencingumą, privalo atkreipti dėmesį į įvairius tvarumo aspektus. Šiame straipsnyje aptarsime svarbiausias sritis, į kurias būtina atsižvelgti, siekiant vadintis tvaria organizacija, taip pat pateiksime realių pavyzdžių, kokius sprendimus tvarumo kelyje priėmė „HRX“ .
Mažiau pakuočių ir popieriaus
Viena iš svarbiausių tvarumo iniciatyvų, į kurią gali koncentruotis įmonės, yra pakuočių ir popieriaus naudojimo mažinimas. Pakuotės ir popierius dažnai sudaro didelę atliekų dalį, todėl įmonės turi ieškoti būdų, kaip sumažinti jų naudojimą arba pereiti prie tvarių, perdirbamų medžiagų. Ši sritis apima ne tik pakuočių optimizavimą, bet ir perėjimą prie skaitmeninių sprendimų, kurie padėtų sumažinti popieriaus sunaudojimą biuruose ir gamyboje. Tai ne tik prisideda prie aplinkos apsaugos, bet ir leidžia sumažinti išlaidas, susijusias su medžiagų įsigijimu ir atliekų tvarkymu.
Pavyzdys: „HRX“ pradėjo visapusiškai mažinti tiek pakuočių, tiek popieriaus naudojimą savo veikloje. Nors mes nesame gamintojai ir neturime savo pakuotės, tačiau stengiamės mažinti popieriaus naudojimą organizacijoje. „HRX“ vis plačiau pasitelkia skaitmeninius sprendimus, padedančius mažinti popieriaus sunaudojimą biure. Sandėlio operacijoms reikalingas netvarias medžiagas mes keičiame į tokias, kurios tinka daugkartiniam naudojimui arba yra pagamintos iš aplinkai netaršių medžiagų. Šios iniciatyvos leido „HRX“ sumažinti ne tik atliekų kiekį, bet ir sąnaudas, susijusias su pakuočių ir popieriaus gamyba bei utilizavimu.
Įvairovė ir įtrauktis (angl. Diversity and Inclusion)
Įvairovė ir įtrauktis yra neatsiejama tvarios organizacijos dalis. Skatindamos įvairiapusiškumą darbo vietoje, organizacijos ne tik padidina savo darbuotojų kūrybiškumą ir inovacijų potencialą, bet ir prisideda prie teisingesnės bei aktyvesnės visuomenės kūrimo. Įmonės, kurios į šį procesą įtraukia įvairius darbuotojus, dažnai pastebi, kad tai padeda pasiekti geresnių verslo rezultatų.
Pavyzdys: Šis punktas mūsų organizacijoje visuomet buvo ypač svarbus, kadangi nuo pat veiklos pradžios „HRX“ garsėja savo skandinaviška valdymo kultūra, kur darbuotojai yra įtraukiami į įmonės veiklą, su jais elgiamasi pagarbiai, išklausoma nuomonė ir t.t. Žinoma, vis dar turime iššūkių subalansuoti vyrų ir moterų skaičių organizacijoje, kadangi vairuotojo profesija (vairuotojai sudaro daugumą mūsų kolektyve) vis dar yra labiau vyriška. Tačiau mes siekiame tai kompensuoti vadovaujančiose ir vadybinėse pozicijose dirbančiais komandos nariais. Taip pat siekiame užtikrinti, kad visi darbuotojai jaustųsi įtraukti į organizaciją ir turėtų vienodas galimybes tobulėti, nepriklausomai nuo jų kilmės ar lyties. Tokia įvairovės politika ne tik kuria teigiamą įmonės kultūrą, bet ir padeda pritraukti bei išlaikyti talentingus darbuotojus.
Emisijų mažinimas
Šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų mažinimas yra esminis tvarumo tikslas, ypač atsižvelgiant į klimato kaitos iššūkius. Organizacijos, siekiančios mažinti savo anglies dvideginio pėdsaką, gali tai įgyvendinti diegdamos energiją taupančias technologijas, pereidamos prie atsinaujinančių energijos šaltinių arba optimizuodamos logistikos ir gamybos procesus.
Pavyzdys: „HRX“ vykdo transporto veiklą, tai yra tarši arba ypač tarši veikla. Be įprastų praktikų transporto srityje, tokių kaip trumpiausių maršrutų planavimas, naujas ir mažiau taršus vilkikų parkas bei investicijos į vairuotojų mokymą, kaip sunaudoti mažiau degalų, mes žengėme papildomus žingsnius. Savo veikloje naudojame HVO degalus, o ką tik pastatytame terminale Vilniuje energija naudojama iš atsinaujinančių šaltinių, yra įdiegti modernūs elektrą taupantys sprendimai. Šios iniciatyvos padėjo sumažinti įmonės anglies dvideginio emisijas, o kartu ir sąnaudas.
Darbuotojų saugumas ir sveikata
Darbuotojų saugumas ir sveikata yra būtini tvarios organizacijos elementai. Saugios darbo sąlygos, sveikatingumo programos ir sąžiningas atlygis padeda užtikrinti, kad darbuotojai jaustųsi vertinami ir motyvuoti. Įmonės, kurios rūpinasi savo darbuotojais, dažnai pastebi, kad tai turi teigiamą poveikį darbuotojų produktyvumui ir lojalumui. Be to, rūpestis darbuotojų gerove prisideda prie įmonės reputacijos gerinimo bei mažina darbuotojų kaitą.
Pavyzdys: „HRX“ įgyvendino griežtus saugos ir sveikatos standartus visose savo patalpose. Išsikėlėme ambicingus tikslus – žymiai sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių darbe. Organizuojame darbuotojų saugos mokymus. Kiekvienas mūsų darbuotojas, įskaitant ir vairuotojus, gali naudotis nemokamu sveikatos draudimu bei vizitais pas gydytojus. Šios iniciatyvos padėjo „HRX“ sukurti teigiamą darbo aplinką, kurioje darbuotojai jaučiasi vertinami ir saugūs.
Kiti tvarumo sprendimai
Aptarėme svarbiausius tvarumo principus, tačiau yra nemažai kitų sričių, į kurias būtina atkreipti dėmesį. Turime numatę ir daugiau iniciatyvų, įtrauktų į mūsų tvarumo programą, kurios bus įgyvendintos ateityje.
Keičiami pirkimo standartai
Tvari organizacija turi atsižvelgti ne tik į savo veiklą, bet ir į visą tiekimo grandinę. Atsakingas išteklių tiekimas reiškia, kad įmonės turėtų rinktis tiekėjus, kurie laikosi aukštų socialinių ir aplinkosaugos standartų. Tai apima atsakingą žaliavų gavybą, darbuotojų teisių laikymąsi ir minimalų poveikį aplinkai. Keisdamos pirkimo praktiką, įmonės gali užtikrinti, kad jų produktai būtų ne tik kokybiški, bet ir tvarūs.
Kitos socialinės iniciatyvos
Be jau minėtų tvarumo sričių, daugelis organizacijų taip pat įgyvendina įvairias socialines iniciatyvas, kurios padeda sukurti teigiamą poveikį visuomenei. Socialinė atsakomybė apima daugybę veiklų: paramos teikimas vietos bendruomenėms, švietimo ir sveikatos programų rėmimas, savanorystės skatinimas tarp darbuotojų ir kt. Tokios iniciatyvos padeda organizacijoms ne tik kurti teigiamą įvaizdį, bet ir prisidėti prie ilgalaikės socialinės gerovės.
Išvados
Kuriant tvarią organizaciją, būtina atkreipti dėmesį į daugelį skirtingų sričių. Pakuočių mažinimas, įvairovės ir įtrauktiems skatinimas, emisijų mažinimas, atsakingas tiekimas, darbuotojų saugumas, klientų poreikių stebėjimas ir žiedinės ekonomikos principai yra esminiai žingsniai šioje kelionėje. „HRX“ veikloje tvarumo siekimas užima itin svarbią vietą. Mes stengiamės rodyti pavyzdį ir tikime, kad tai yra mūsų sektoriaus ateitis, nes prisidedame ne tik prie aplinkos tausojimo, bet ir kuriame ilgalaikę vertę savo darbuotojams, klientams, o kartu mažiname ir veiklos sąnaudas.