Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

„RadioShack“ nesėkmė : tiekimo grandinės klaidos

„RadioShack“ kadaise buvo elektronikos mažmeninės prekybos Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) sinonimas, tačiau įstabų pakilimą keitė dramatiškas nuosmukis. Klestėjimo viršūnėje bendrovė buvo žinoma dėl plataus elektronikos produktų asortimento ir technologijas išmanančių darbuotojų, aptarnaujančių tiek mėgėjus, tiek išprususius vartotojus, pasiekimų. Tačiau „RadioShack“ nesugebėjo prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų pageidavimų, padarė reikšmingų tiekimo grandinės klaidų, visa tai ir lėmė jos galutinį žlugimą. Šiame straipsnyje paseksime „RadioShack“ nesėkmės istoriją, daugiausia dėmesio skirdami pagrindinėms tiekimo grandinės ir strateginėms klaidoms, dėl kurių bendrovė neįstengė konkuruoti šiuolaikinėje mažmeninės prekybos rinkoje.

„RadioShack“ pakilimo istorija

1921 m. įkurta „RadioShack“ iš pradžių orientavosi į radijo mėgėjų rinką. 1970-1980 m. bendrovė išsiplėtė, atidarydama tūkstančius parduotuvių visoje JAV. „RadioShack“ tapo pagrindine elektronikos entuziastų kelrode, siūlydama viską – nuo baterijų ir kabelių iki pažangiausių technologijų. Prekės ženklas tapo inovacijų, kokybės ir gilių elektronikos žinių propagavimo pavyzdžiu.

„RadioShack“ rinkos lyderystė buvo pagrįsta keliomis svarbiomis inovacijomis:

  1. Platus produktų  asortimentas: „RadioShack“ siūlė platų elektronikos produktų ir komponentų asortimentą, tenkindama tiek mėgėjų, tiek tradicinių vartotojų poreikius. Platus asortimentas padėjo bendrovei dominuoti mažmeninės elektronikos prekybos rinkoje.
  2. Reikalingų  žinių turintys darbuotojai: bendrovė didžiavosi, kad įdarbino aukštos kvalifikacijos elektronikos srityje žinomus specialistus, o tai gerino apsipirkimo patirtį ir stiprino klientų lojalumą.
  3. Ankstyvas kompiuterių pateikimas rinkai: „RadioShack“ buvo viena pirmųjų mažmenininkių, pristačiusi asmeninius kompiuterius rinkai (TRS-80 1977 m.), taip parodydama savo įsipareigojimą inovacijoms.
  4. Patogumas ir prieinamumas: su tūkstančiais parduotuvių visoje šalyje „RadioShack“ buvo lengvai pasiekiama daugeliui amerikiečių, todėl tai buvo patogi elektronikos apsipirkimo vieta.

Žlugimo priežastys

Skaitmeniniam amžiui progresuojant, mažmeninės prekybos peizažas sparčiai keitėsi. Elektroninės prekybos milžinų, tokių kaip „Amazon“, iškilimas kartu su didėjančiu didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų, kaip „Best Buy“, populiarumu sukėlė didelių iššūkių „RadioShack“. Vartotojai dėl  patogumo, geresnių kainų ir platesnio produktų pasirinkimo pradėjo dažniau pirkti internetu. „RadioShack“ priklausomybė nuo plataus fizinių parduotuvių tinklo tapo ne pranašumu, o našta.

Tačiau, kaip ir „Blockbuster“ bei kitų mūsų aptartų kompanijų nesėkmių atvejais, buvo padaryta nemažai klaidų, susijusių ir su tiekimo grandine bei logistika:

  • Pasenusi inventoriaus valdymo sistema: „RadioShack“ susidūrė su inventoriaus valdymo problemomis, dažnai parduotuvėse laikydama produktus, kurie nebeatitiko vartotojų poreikių. Tai lėmė pasenusių prekių perteklių ir populiarių, modernių produktų trūkumą.
  • Neefektyvus, fizinėmis parduotuvėmis grindžiamas, modelis: Panašiai kaip „Blockbuster“, „RadioShack“ tiekimo grandinė labai priklausė nuo fizinių parduotuvių. Šių parduotuvių išlaikymas buvo brangus, o vartotojams pasirinkus persikelti į internetinę prekybą, „RadioShack“ per lėtai pritaikė savo modelį prie e.prekybos modelio.
  • Prasti santykiai su tiekėjais: „RadioShack“ nesugebėjo užmegzti stiprių santykių su pažangių technologijų tiekėjais. Dėl tos priežasties bendrovė atsiliko nuo konkurentų, siūlydama ne pačius naujausius įrenginius ir elektronikos prekes.
  • Nepakankamos investicijos į technologijas: bendrovė nepakankamai investavo į technologijas, reikalingas veiksmingai internetinei prekybai palaikyti. „RadioShack“ svetainė buvo pasenusi, sunkiai naršoma ir negalėjo konkuruoti su patogesnėmis e.prekybos platformomis.
  • Nepakankamas dėmesys duomenims: „RadioShack“ neefektyviai naudojo klientų duomenis, kad suprastų ir prognozuotų rinkos tendencijas. Šių įžvalgų trūkumas prisidėjo prie prastų inventoriaus sprendimų ir prarastų galimybių įtraukti savo klientų bazę.

Pamokos ir rekomendacijos

„RadioShack“ pavyzdys suteikia mums vertingų pamokų, susijusių su tiekimo grandinės valdymu. Pasidalinsime keletu iš jų:

  1. Neefektyvus atsargų valdymas – tiesiausias kelias į nuostolius, galintis parklupdyti net geriausias bendroves. Organizacijos, siedamos būti pelningos, privalo skirti ypatingą dėmesį atsargų valdymui. Šiais laikais vertėtų domėtis dirbtinio intelekto galimybėmis ir mašininiu mokymusi paremtais atsargų valdymo metodais.
  2. Skatinti inovacijas visose verslo srityse, įskaitant produktų plėtrą, rinkodarą, klientų aptarnavimą, nepamirštant tiekimo grandinės ir logistikos. Analizuodami sėkmingų kompanijų, kurios vėliau patyrė bankrotą, istorijas, pastebime, kad jos įtaką rinkoje dažniausiai praranda būtent dėl negebėjimo konkuruoti.
  3. Bendraujant su tiekimo grandinės ir logistikos partneriais, vadovautis vien transakciniais santykiais yra rizikinga. Organizacijos, kurios kruopščiai atsirenka partnerius ir skiria laiko santykių gerinimui ir partnerysčių kūrimui, geriau prisitaiko prie pokyčių rinkoje.
  4. Elektroninių parduotuvių sėkmė parodė, kad, siekiant konkurencinio pranašumo, pravartu jo paieškoti neįprastose vietose. Pastarosios jį atrado sukurdamos naują pardavimo kanalą, kur logistiniai procesai užima itin svarbią poziciją. Net ir šiais laikais  logistinių procesų nukreipimas kliento norų patenkinimo link gali tapti lemiamu veiksniu konkurencinėje kovoje.

Išvados

„RadioShack“ istorija yra rimtas priminimas apie prisitaikymo prie rinkos pokyčių svarbą. Bendrovė atsiliko nuo inovacijų, nesugebėjo laiku reaguoti į internetinės prekybos iškilimą, todėl nebegalėjo konkuruoti. Jeigu ši kompanija būtų laiku identifikavusi besikeičiančius klientų poreikius, verslo aplinkos poslinkius bei laiku investavusi į sprendimus, kurie padėtų prisitaikyti prie pokyčių, neabejotinai būtų išlikusi.

Kitos naujienos:

Kuriate tvarią organizaciją? Štai į ką reikia atkreipti ypatingą dėmesį

28.08 2024 Tvarumas
Šiuolaikinėje verslo aplinkoje tvarumas tampa neatsiejama organizacijos sėkmės dalimi. Įmonės, siekiančios išlaikyti ilgalaikį konkurencingumą, privalo atkreipti dėmesį į įvairius tvarumo aspektus. Šiame straipsnyje aptarsime svarbiausias sritis, į kurias būtina atsižvelgti, siekiant vadintis tvaria organizacija, taip pat pateiksime realių pavyzdžių, kokius sprendimus tvarumo kelyje priėmė „HRX“ . Mažiau pakuočių ir popieriaus Viena iš svarbiausių tvarumo iniciatyvų, …

Kada klaidingas transporto kompanijos pasirinkimas gali kainuoti labai brangiai

28.08 2024 Žinojimas = Galia
Tinkamas transporto kompanijos pasirinkimas – svarbus žingsnis, nes gali turėti didelę reikšmę įmonės veiklai bei finansams. Deja, daugelis bendrovių, nepaisant visko, dažnai renkasi pigesnį variantą arba nepakankamai įvertina potencialų partnerį. Šiame straipsnyje aptarsime tris atvejus, kurių, rinkdamiesi transporto partnerius,  krovinio užsakovai neįvertina, taip pat pasidalinsime tikromis istorijomis, patvirtinančiomis šių situaciją aktualumą. Žala reputacijai Kalbėdami apie …

Kaip atsirinkti kokybišką transporto partnerį: svarbiausi kriterijai

Transporto partnerio pasirinkimas yra vienas svarbiausių sprendimų, kurį turi priimti kiekvienas verslas. Šis pasirinkimas ypač reikšmingas toms įmonėms, kurių tiekimo grandinė veikia „Just in time“ principu arba greitas ir kokybiškas prekių pristatymas yra vienas iš jų konkurencinių pranašumų. Tinkamai pasirinktas transporto partneris gali ne tik užtikrinti stabilų prekių judėjimą, bet ir padeda išvengti įvairių nesklandumų …

„Vestas“ – tvarumo keliu žengiančios įmonės pavyzdys

25.07 2024 Tvarumas
Pristatome dar vieną prekės ženklą, kuris visuomet atsiduria tvarių kompanijų reitingų viršūnėse. Žvelgdami į tvarių energijos šaltinių lyderius, nusprendėme paanalizuoti kompaniją „Vestas“. Ši bendrovė, veikianti vėjo energijos sektoriuje, yra tvarumo simbolis, įgyvendinanti inovacijas ir siekianti maksimaliai sumažinti poveikį aplinkai. Šios bendrovės patirtis gali būti puikus pavyzdys tiek energetikos, tiek kitų sektorių įmonėms, siekiančioms tvarumo. „Vestas“ …

Norite įgyti konkurencinį pranašumą? Pagalvokite apie į klientą orientuotos tiekimo grandinės strategiją

25.07 2024 Žinojimas = Galia
Neseniai, kalbėdami apie efektyvias tiekimo grandines, svarstydavome, kaip sumažinti kainas, kad prekes klientams pristatytume pigiau. Stiprėjant konkurencinei aplinkai, vis daugiau kompanijų pradeda suprasti, kad geriausias būdas pritraukti klientų – kurti į vartotojų poreikių patenkinimą orientuotas tiekimo grandinės strategijas. Straipsnyje detaliai analizuosime, kodėl ši strategija svarbi, aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais ją diegdamosi susiduria kompanijos, pasidalinsime …

Vienas iš tvarių prekės ženklų lyderių: „Brambles“ pavyzdys

02.07 2024 Tvari logistika
Ieškojome tvarių logistikos kompanijų, kurių sėkmės pavyzdžiu galėtume pasidalinti, ir radome. Iš karto norime informuoti, kad tai ne įprasta logistikos kompanija, nes ši bendrovė užsiima  palečių ir kitų gabenime reikalingų daiktų, kurie gali būti naudojami pakartotinai, gamyba ir nuoma, o jos veikla yra paremta dalijimosi tarp skirtingų įmonių principais. Nors šios bendrovės veikla yra nutolusi …