Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

„RadioShack“ nesėkmė : tiekimo grandinės klaidos

„RadioShack“ kadaise buvo elektronikos mažmeninės prekybos Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) sinonimas, tačiau įstabų pakilimą keitė dramatiškas nuosmukis. Klestėjimo viršūnėje bendrovė buvo žinoma dėl plataus elektronikos produktų asortimento ir technologijas išmanančių darbuotojų, aptarnaujančių tiek mėgėjus, tiek išprususius vartotojus, pasiekimų. Tačiau „RadioShack“ nesugebėjo prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų pageidavimų, padarė reikšmingų tiekimo grandinės klaidų, visa tai ir lėmė jos galutinį žlugimą. Šiame straipsnyje paseksime „RadioShack“ nesėkmės istoriją, daugiausia dėmesio skirdami pagrindinėms tiekimo grandinės ir strateginėms klaidoms, dėl kurių bendrovė neįstengė konkuruoti šiuolaikinėje mažmeninės prekybos rinkoje.

„RadioShack“ pakilimo istorija

1921 m. įkurta „RadioShack“ iš pradžių orientavosi į radijo mėgėjų rinką. 1970-1980 m. bendrovė išsiplėtė, atidarydama tūkstančius parduotuvių visoje JAV. „RadioShack“ tapo pagrindine elektronikos entuziastų kelrode, siūlydama viską – nuo baterijų ir kabelių iki pažangiausių technologijų. Prekės ženklas tapo inovacijų, kokybės ir gilių elektronikos žinių propagavimo pavyzdžiu.

„RadioShack“ rinkos lyderystė buvo pagrįsta keliomis svarbiomis inovacijomis:

  1. Platus produktų  asortimentas: „RadioShack“ siūlė platų elektronikos produktų ir komponentų asortimentą, tenkindama tiek mėgėjų, tiek tradicinių vartotojų poreikius. Platus asortimentas padėjo bendrovei dominuoti mažmeninės elektronikos prekybos rinkoje.
  2. Reikalingų  žinių turintys darbuotojai: bendrovė didžiavosi, kad įdarbino aukštos kvalifikacijos elektronikos srityje žinomus specialistus, o tai gerino apsipirkimo patirtį ir stiprino klientų lojalumą.
  3. Ankstyvas kompiuterių pateikimas rinkai: „RadioShack“ buvo viena pirmųjų mažmenininkių, pristačiusi asmeninius kompiuterius rinkai (TRS-80 1977 m.), taip parodydama savo įsipareigojimą inovacijoms.
  4. Patogumas ir prieinamumas: su tūkstančiais parduotuvių visoje šalyje „RadioShack“ buvo lengvai pasiekiama daugeliui amerikiečių, todėl tai buvo patogi elektronikos apsipirkimo vieta.

Žlugimo priežastys

Skaitmeniniam amžiui progresuojant, mažmeninės prekybos peizažas sparčiai keitėsi. Elektroninės prekybos milžinų, tokių kaip „Amazon“, iškilimas kartu su didėjančiu didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų, kaip „Best Buy“, populiarumu sukėlė didelių iššūkių „RadioShack“. Vartotojai dėl  patogumo, geresnių kainų ir platesnio produktų pasirinkimo pradėjo dažniau pirkti internetu. „RadioShack“ priklausomybė nuo plataus fizinių parduotuvių tinklo tapo ne pranašumu, o našta.

Tačiau, kaip ir „Blockbuster“ bei kitų mūsų aptartų kompanijų nesėkmių atvejais, buvo padaryta nemažai klaidų, susijusių ir su tiekimo grandine bei logistika:

  • Pasenusi inventoriaus valdymo sistema: „RadioShack“ susidūrė su inventoriaus valdymo problemomis, dažnai parduotuvėse laikydama produktus, kurie nebeatitiko vartotojų poreikių. Tai lėmė pasenusių prekių perteklių ir populiarių, modernių produktų trūkumą.
  • Neefektyvus, fizinėmis parduotuvėmis grindžiamas, modelis: Panašiai kaip „Blockbuster“, „RadioShack“ tiekimo grandinė labai priklausė nuo fizinių parduotuvių. Šių parduotuvių išlaikymas buvo brangus, o vartotojams pasirinkus persikelti į internetinę prekybą, „RadioShack“ per lėtai pritaikė savo modelį prie e.prekybos modelio.
  • Prasti santykiai su tiekėjais: „RadioShack“ nesugebėjo užmegzti stiprių santykių su pažangių technologijų tiekėjais. Dėl tos priežasties bendrovė atsiliko nuo konkurentų, siūlydama ne pačius naujausius įrenginius ir elektronikos prekes.
  • Nepakankamos investicijos į technologijas: bendrovė nepakankamai investavo į technologijas, reikalingas veiksmingai internetinei prekybai palaikyti. „RadioShack“ svetainė buvo pasenusi, sunkiai naršoma ir negalėjo konkuruoti su patogesnėmis e.prekybos platformomis.
  • Nepakankamas dėmesys duomenims: „RadioShack“ neefektyviai naudojo klientų duomenis, kad suprastų ir prognozuotų rinkos tendencijas. Šių įžvalgų trūkumas prisidėjo prie prastų inventoriaus sprendimų ir prarastų galimybių įtraukti savo klientų bazę.

Pamokos ir rekomendacijos

„RadioShack“ pavyzdys suteikia mums vertingų pamokų, susijusių su tiekimo grandinės valdymu. Pasidalinsime keletu iš jų:

  1. Neefektyvus atsargų valdymas – tiesiausias kelias į nuostolius, galintis parklupdyti net geriausias bendroves. Organizacijos, siedamos būti pelningos, privalo skirti ypatingą dėmesį atsargų valdymui. Šiais laikais vertėtų domėtis dirbtinio intelekto galimybėmis ir mašininiu mokymusi paremtais atsargų valdymo metodais.
  2. Skatinti inovacijas visose verslo srityse, įskaitant produktų plėtrą, rinkodarą, klientų aptarnavimą, nepamirštant tiekimo grandinės ir logistikos. Analizuodami sėkmingų kompanijų, kurios vėliau patyrė bankrotą, istorijas, pastebime, kad jos įtaką rinkoje dažniausiai praranda būtent dėl negebėjimo konkuruoti.
  3. Bendraujant su tiekimo grandinės ir logistikos partneriais, vadovautis vien transakciniais santykiais yra rizikinga. Organizacijos, kurios kruopščiai atsirenka partnerius ir skiria laiko santykių gerinimui ir partnerysčių kūrimui, geriau prisitaiko prie pokyčių rinkoje.
  4. Elektroninių parduotuvių sėkmė parodė, kad, siekiant konkurencinio pranašumo, pravartu jo paieškoti neįprastose vietose. Pastarosios jį atrado sukurdamos naują pardavimo kanalą, kur logistiniai procesai užima itin svarbią poziciją. Net ir šiais laikais  logistinių procesų nukreipimas kliento norų patenkinimo link gali tapti lemiamu veiksniu konkurencinėje kovoje.

Išvados

„RadioShack“ istorija yra rimtas priminimas apie prisitaikymo prie rinkos pokyčių svarbą. Bendrovė atsiliko nuo inovacijų, nesugebėjo laiku reaguoti į internetinės prekybos iškilimą, todėl nebegalėjo konkuruoti. Jeigu ši kompanija būtų laiku identifikavusi besikeičiančius klientų poreikius, verslo aplinkos poslinkius bei laiku investavusi į sprendimus, kurie padėtų prisitaikyti prie pokyčių, neabejotinai būtų išlikusi.

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …