Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Norite įgyti konkurencinį pranašumą? Pagalvokite apie į klientą orientuotos tiekimo grandinės strategiją

Neseniai, kalbėdami apie efektyvias tiekimo grandines, svarstydavome, kaip sumažinti kainas, kad prekes klientams pristatytume pigiau. Stiprėjant konkurencinei aplinkai, vis daugiau kompanijų pradeda suprasti, kad geriausias būdas pritraukti klientų – kurti į vartotojų poreikių patenkinimą orientuotas tiekimo grandinės strategijas. Straipsnyje detaliai analizuosime, kodėl ši strategija svarbi, aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais ją diegdamosi susiduria kompanijos, pasidalinsime keletu patarimų, kaip palengvinti šį procesą.

Į klientą orientuotos tiekimo grandinės samprata

Šios strategijos išskirtinumas – klientų norų prioretizavimas. Skirtingai nuo tradicinių tiekimo grandinių, kuriose pirmenybė teikiama efektyvumui ir sąnaudų mažinimui, į klientą orientuotos tiekimo grandinės daugiausia dėmesio skiria vertės klientui kūrimui. Tai reiškia, kad gamybos, tiekimo, platinimo ir rinkodaros strategijos priderinamos prie konkrečiai tikslinei auditorijai skirtų vertės pasiūlymų kūrimo ir atlikimo.

 Pagrindinei šios strategijos ypatumai:

  1. Greitas reagavimas. Sparčiai prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių.
  2. Lankstumas. Gebėjimas pritaikyti produktus konkretiems klientų poreikiams.
  3. Bendradarbiavimas/Refleksija. Kooperacija su tiekėjais, platintojais ir klientais, siekiant bendro vertės kūrimo.

Pritaikiusios šiuos strategijos bruožus, įmonės gali užtikrinti, kad jų tiekimo grandinės būtų ne tik veiksmingos, bet ir galinčios padidinti klientų pasitenkinimą bei lojalumą.

Į klientą orientuotos tiekimo grandinės svarba

„Gartner“ atliktas tyrimas rodo, kad net 83% tiekimo grandinės vadovų darbotvarkėje pirmuoju numeriu įrašyta klientų pirkimo patirties gerinimas. Šiam tikslui pasiekti privalu peržiūrėti tradicines tiekimo grandines ir sukurti naujas, orientuotas į klientą. Įmonės yra raginamos atlikti šiuos pokyčius, kadangi taip galima:

  • Padidinti lojalumą. Tiekimo grandinės, kurios gali greitai reaguoti į klientų poreikius ir laiku pateikti aukštos kokybės produktus, skatina teigiamą klientų patirtį. Patenkinti klientai dažniau tampa nuolatiniais pirkėjais.
  • Gerinti prekės ženklo įvaizdį.  Įmonės, žinomos dėl savo požiūrio į klientą, dažnai turi geresnę prekės ženklo reputaciją. Bendrovės, kurios nuolat tenkina klientų lūkesčius, laikomos patikimomis, o tai gali žymiai padidinti jų poziciją rinkoje.
  • Konkurencinis pranašumas. Pasaulinėje rinkoje, kur konkurencija yra didžiulė, į vartotoją orientuota tiekimo grandinė gali būti pagrindinis privalumas. Įmonės, kurios gali greitai prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir klientų pageidavimų, turi geresnes sąlygas užimti rinkos dalį ir aplenkti konkurentus.

Kaip kurti į klientą orientuotą tiekimo grandinės strategiją?

Į klientą orientuotos strategijos sukūrimas – sudėtingas procesas, apimantis visus organizacinius ir tiekimo procesus. Įvardinsime keletą pagrindinių aspektų, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį, siekiant pradėti šią kelionę.

Padalinių veiklos sugretinimas

Pirmas žingsnis. Organizacijai nusprendus diegtis šią iniciatyvą, privalu ją suderinti su visais padaliniais ir kitais vertės grandinės dalyviais. Suderinti būsimą pokytį reikėtų ne tik žodžiu, tačiau derėtų sukurti procesus, kurie padės užtikrinti šios strategijos įgyvendinimą. Grandinėje turi atsirasti saugikliai, kurie garantuotų prisitaikymą prie besikeičiančių klientų poreikių: tai galėtų būti apklausos, rinkos analizė. Rekomenduojama įsidiegti bendrą tiekimo grandinės, gamybos ir pardavimų padalinių susitikimų formatą, kurio metu  būtų analizuojamos konkrečios su klientais susijusios situacijos. Vertindami padalinių veiklą, ypatingą dėmesį skirkite klaidų eliminavimui, motyvuokite už tas veikas, kurios kuria vertę klientams.

Vertės kūrimas klientui

Proaktyvių tarpusavio santykių tarp tiekimo grandinės dalyvių skatinimas turi užimti ypatingą vietą organizacijoje, kuri yra orientuota į klientą. Vadinasi, kiekviena operacija tiekimo grandinėje turi kurti pridėtinę vertę klientui: prekės, kurios yra tiekiamos klientams, turi būti pristatomos laiku, nesugadintos, jiems patogiu pirkimo kanalu. Kad tai taptų realybe, privalu valdyti santykius su tiekėjais. Svarbu, kad jums  ir jūsų klientams priimtinos sąlygos būtų tiek pat aktualios ir pasirinktiems tiekėjams.

Lanksčių tiekimo grandinės praktikų įgyvendinimas

Kuriant aptartą strategiją, svarbu supaprastinti ir standartizuoti procesus, kurie būtų nukreipti į vertės klientams kūrimą. Siekiantiems šių tikslų rekomenduojame pasidomėti moderniomis tiekimo grandinės valdymo praktikomis: „Agile Supply Chain Practices“ , „Lean“ ir „Lean Six Sigma“. Šiose praktikose rasite naudingų procesų, kuriais vadovaudamiesi lengviau įgyvendinsite savo sumanymus.

Išvados

Apibendrinant galima akcentuoti, kad į klientą orientuotos tiekimo grandinės svarba ateityje tiks augs. Suteikdamos pirmenybę klientų poreikiams, įmonės gali padidinti klientų pasitenkinimą, lojalumą ir uždirbti daugiau pelno. Konkurencinei aplinkai ir toliau besivystant, norint išlikti konkurencingam ir pasiekti ilgalaikį augimą, investavimas į šią strategiją gali tapti vieninteliu keliu, norint laimėti konkurencinę kovą. Kuriant šią strategiją, kiekvienas tiekimo grandinės dalyvio įnašas yra svarbus, ne išimtis ir logistika. Jeigu jūs šiuo metu ieškote transporto partnerio, kurio strateginis tikslas yra kurti išskirtinius transporto sprendimus savo klientams, kviečiame susisiekti su mumis. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …