Neseniai, kalbėdami apie efektyvias tiekimo grandines, svarstydavome, kaip sumažinti kainas, kad prekes klientams pristatytume pigiau. Stiprėjant konkurencinei aplinkai, vis daugiau kompanijų pradeda suprasti, kad geriausias būdas pritraukti klientų – kurti į vartotojų poreikių patenkinimą orientuotas tiekimo grandinės strategijas. Straipsnyje detaliai analizuosime, kodėl ši strategija svarbi, aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais ją diegdamosi susiduria kompanijos, pasidalinsime keletu patarimų, kaip palengvinti šį procesą.
Į klientą orientuotos tiekimo grandinės samprata
Šios strategijos išskirtinumas – klientų norų prioretizavimas. Skirtingai nuo tradicinių tiekimo grandinių, kuriose pirmenybė teikiama efektyvumui ir sąnaudų mažinimui, į klientą orientuotos tiekimo grandinės daugiausia dėmesio skiria vertės klientui kūrimui. Tai reiškia, kad gamybos, tiekimo, platinimo ir rinkodaros strategijos priderinamos prie konkrečiai tikslinei auditorijai skirtų vertės pasiūlymų kūrimo ir atlikimo.
Pagrindinei šios strategijos ypatumai:
- Greitas reagavimas. Sparčiai prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių.
- Lankstumas. Gebėjimas pritaikyti produktus konkretiems klientų poreikiams.
- Bendradarbiavimas/Refleksija. Kooperacija su tiekėjais, platintojais ir klientais, siekiant bendro vertės kūrimo.
Pritaikiusios šiuos strategijos bruožus, įmonės gali užtikrinti, kad jų tiekimo grandinės būtų ne tik veiksmingos, bet ir galinčios padidinti klientų pasitenkinimą bei lojalumą.
Į klientą orientuotos tiekimo grandinės svarba
„Gartner“ atliktas tyrimas rodo, kad net 83% tiekimo grandinės vadovų darbotvarkėje pirmuoju numeriu įrašyta klientų pirkimo patirties gerinimas. Šiam tikslui pasiekti privalu peržiūrėti tradicines tiekimo grandines ir sukurti naujas, orientuotas į klientą. Įmonės yra raginamos atlikti šiuos pokyčius, kadangi taip galima:
- Padidinti lojalumą. Tiekimo grandinės, kurios gali greitai reaguoti į klientų poreikius ir laiku pateikti aukštos kokybės produktus, skatina teigiamą klientų patirtį. Patenkinti klientai dažniau tampa nuolatiniais pirkėjais.
- Gerinti prekės ženklo įvaizdį. Įmonės, žinomos dėl savo požiūrio į klientą, dažnai turi geresnę prekės ženklo reputaciją. Bendrovės, kurios nuolat tenkina klientų lūkesčius, laikomos patikimomis, o tai gali žymiai padidinti jų poziciją rinkoje.
- Konkurencinis pranašumas. Pasaulinėje rinkoje, kur konkurencija yra didžiulė, į vartotoją orientuota tiekimo grandinė gali būti pagrindinis privalumas. Įmonės, kurios gali greitai prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir klientų pageidavimų, turi geresnes sąlygas užimti rinkos dalį ir aplenkti konkurentus.
Kaip kurti į klientą orientuotą tiekimo grandinės strategiją?
Į klientą orientuotos strategijos sukūrimas – sudėtingas procesas, apimantis visus organizacinius ir tiekimo procesus. Įvardinsime keletą pagrindinių aspektų, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį, siekiant pradėti šią kelionę.
Padalinių veiklos sugretinimas
Pirmas žingsnis. Organizacijai nusprendus diegtis šią iniciatyvą, privalu ją suderinti su visais padaliniais ir kitais vertės grandinės dalyviais. Suderinti būsimą pokytį reikėtų ne tik žodžiu, tačiau derėtų sukurti procesus, kurie padės užtikrinti šios strategijos įgyvendinimą. Grandinėje turi atsirasti saugikliai, kurie garantuotų prisitaikymą prie besikeičiančių klientų poreikių: tai galėtų būti apklausos, rinkos analizė. Rekomenduojama įsidiegti bendrą tiekimo grandinės, gamybos ir pardavimų padalinių susitikimų formatą, kurio metu būtų analizuojamos konkrečios su klientais susijusios situacijos. Vertindami padalinių veiklą, ypatingą dėmesį skirkite klaidų eliminavimui, motyvuokite už tas veikas, kurios kuria vertę klientams.
Vertės kūrimas klientui
Proaktyvių tarpusavio santykių tarp tiekimo grandinės dalyvių skatinimas turi užimti ypatingą vietą organizacijoje, kuri yra orientuota į klientą. Vadinasi, kiekviena operacija tiekimo grandinėje turi kurti pridėtinę vertę klientui: prekės, kurios yra tiekiamos klientams, turi būti pristatomos laiku, nesugadintos, jiems patogiu pirkimo kanalu. Kad tai taptų realybe, privalu valdyti santykius su tiekėjais. Svarbu, kad jums ir jūsų klientams priimtinos sąlygos būtų tiek pat aktualios ir pasirinktiems tiekėjams.
Lanksčių tiekimo grandinės praktikų įgyvendinimas
Kuriant aptartą strategiją, svarbu supaprastinti ir standartizuoti procesus, kurie būtų nukreipti į vertės klientams kūrimą. Siekiantiems šių tikslų rekomenduojame pasidomėti moderniomis tiekimo grandinės valdymo praktikomis: „Agile Supply Chain Practices“ , „Lean“ ir „Lean Six Sigma“. Šiose praktikose rasite naudingų procesų, kuriais vadovaudamiesi lengviau įgyvendinsite savo sumanymus.
Išvados
Apibendrinant galima akcentuoti, kad į klientą orientuotos tiekimo grandinės svarba ateityje tiks augs. Suteikdamos pirmenybę klientų poreikiams, įmonės gali padidinti klientų pasitenkinimą, lojalumą ir uždirbti daugiau pelno. Konkurencinei aplinkai ir toliau besivystant, norint išlikti konkurencingam ir pasiekti ilgalaikį augimą, investavimas į šią strategiją gali tapti vieninteliu keliu, norint laimėti konkurencinę kovą. Kuriant šią strategiją, kiekvienas tiekimo grandinės dalyvio įnašas yra svarbus, ne išimtis ir logistika. Jeigu jūs šiuo metu ieškote transporto partnerio, kurio strateginis tikslas yra kurti išskirtinius transporto sprendimus savo klientams, kviečiame susisiekti su mumis. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.