Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Sparčiai besikeičianti verslo aplinka verčia įmones apdairiai rinktis logistikos partnerius

Pastaruoju metu prekybos ir gamybos organizacijos patiria daugybę pokyčių, kurių, pasak ekspertų, artimiausią dešimtmetį tik daugės. „McKinsey“ atlikta studija „Organizacijų būklė 2023 metais” atskleidžia dešimt esminių pokyčių, kurie keičia dabartinę įmonių aplinką. Norint klestėti šių pokyčių metu, labai svarbu įgyvendinti verslo lankstumo ir atsparumo strategijas. Šios strategijos taip pat turi atsispindėti ir logistikos partnerių atrankos procesuose. Straipsnyje aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais susiduria organizacijos,  pasidalinsime įžvalgomis, į ką svarbu atkreipti dėmesį, renkantis logistikos partnerius, norint sumažinti neigiamą pokyčių poveikį.

Svarbiausi organizaciniai iššūkiai

„McKinsey“ ataskaitoje nurodomi keli pagrindiniai pokyčiai, kurie organizacijas veikia šiandien ir, tikėtina, ateityje veiks dar labiau, todėl tam reikia ruoštis jau dabar. Aptarsime keletą iš jų, kurie, mūsų manymu, keis įprastas logistikos ir kitų paslaugų pirkimo praktikas.

1.     Ekonominis ir geopolitinis nestabilumas

Pastarieji ketveri metai buvo gausūs įvairių pokyčių, kurie iš esmės ardo per kelis dešimtmečius susiformavusią tarptautinės prekybos tvarką. Svarbiausi iš jų: blogėjantys santykiai tarp Vakarų ir Rytų, nesibaigiantis karas Ukrainoje ir neramumai Gazos ruože.  Daugelis versle, tikėtina, jau pasiilgo tų laikų, kai viską galėdavai susiplanuoti metams ar daugiau į priekį ir būdavai ramus, kad didelių virsmų neįvyks. Šios prabangos, deja, netekome, o blogiausia, kad įvairūs ekspertai geresnių prognozių taip pat neturi.

Todėl ateityje kompanijoms teks ypač didelį dėmesį skirti savo veiklos atsparumo didinimui. „McKinsey“ atlikta analizė rodo, kad tos kompanijos, kurios investavo į atsparumo didinimą, 2020-2021 m. ekonominio atsigavimo laikotarpiu generavo 50% didesnę vertę akcininkams (angl. Total shareholder return). Daugiau apie būdus didinti verslo atsparumą galite pasiskaityti čia.  

2.      Kvalifikuotų darbuotojų trūkumas

2023 m. organizacijos susidūrė su didžiuliu darbuotojų trūkumu.   Situacijos rimtumą patvirtina  faktas, jog kvalifikuotų darbuotojų pasiūla neauga, nors už lango ir recesija. Situacija ateityje, regis, ne tik kad negerės, bet dar ir blogės. Prognozuojama, kad vis daugiau žmonių ateityje vykdys individualią veiklą, o tai apsunkins įmonių galimybes rasti  tinkamų darbuotojų. Nors dirbtinis inetlektas bei kitos technologijos ateityje žada sumažinti dirbančiųjų poreikį, tačiau iki tol reikalingos kvalifikacijos darbuotojų paklausa dar labiau išaugs.

3.     Veiklos našumo didinimas

Dar vienas iššūkis, ypač aktualus Lietuvoje veikiančioms įmonėms, – darbo našumo didinimas, Šiuo aspektu atsiliekame nuo daugelio Europos valstybių, pvz., nuo Danijos, produktyviausios šalies Europoje, 2019 m., matuojant apdirbamosios pramonės gamybos produktyvumą, Lietuva atsiliko 6 kartais. Už mus prasčiau pasirodė tik Bulgarija, Rumunija ir Latvija. Tad, atsižvelgiant į atsilikimą ir faktą, jog efektyvumo didinimas yra prioritetinė sritis ne tik Lietuvoje veikiančioms įmonėms, šioje vietoje mums pastangų reikės įdėti dar daugiau, kitaip rizikuojame tapti nekonkurencingais.

4.     Tvarumo reikalavimų diegimas

Tvarumas – dar vienas iššūkis, su kuriuo susiduria organizacijos. Tai ypač aktualu didžiosioms kompanijoms, nes jos turi dėti pastangas ir žengti žingsnius ne tik matuojant, bet ir mažinant emisijas, skatinant įvairovę savo organizacinėje kultūroje. Nors tvarumo reikalavimai šiuo metu yra privalomi tik didžiosioms korporacijoms, tačiau neabejotinai ilgainiui tai palies visus. Todėl kompanijos jau dabar privalo pradėti domėtis, kaip tai atsilieps jų veiklai bei kam reikia ruoštis. Daugiau patarimų ir įžvalgų tvarumo tema galite rasti čia.

Į ką atkreipti dėmesį renkantis logistikos paslaugų teikėjus

Proaktyvios kompanijos supranta, kad aptartų situacijų galima išvengti ar net sumažinti jų daromą poveikį, kai situacijų įgyvendinimas lygiagrečiai deleguojamas ir  verslo partneriams, t. y. įvairiems paslaugų teikėjams.

Logistikos įmonės taip pat gali padėti sparčiau prisitaikyti prie vykstančių pokyčių, todėl dabar, renkantis partnerius, svarbu atkreipti dėmesį į keletą pagrindinių aspektų.

Ilgalaikių santykių puoselėjimas su tiekėjais

Kai pokyčiai vyksta taip greitai, anksčiau buvusi labai patraukli strategija, t. y. siekis išlaikyti transakcinius santykius, kurią rinkdavosi nemaža dalis gamybos ir prekybos įmonių, ateityje taps vis mažiau populiari. Tikėtina, kad ilgalaikis darbas su nuolatiniais tiekėjais gali tapti prioritetu, nes, sparčiai keičiantis verslo aplinkai, dažnai keisti logistikos įmones tampa ypač rizikinga, kadangi padidėja įvairių klaidų tikimybė.

Ilgalaikė patirtis ir profesionalumas

Darbuotojų trūkumą patiria ne tik gamybos, bet ir logistikos įmonės, todėl tos kompanijos, kurios ilgai veikia rinkoje bei sukuria geras darbo sąlygas, turi daugiau šansų pritraukti ir išlaikyti geriausius darbuotojus. Pasirinkus naujas įmones, kurios, siekdamos laimėti klientų palankumą, dažnai prižada įvairių naudų, tačiau vėliau pastebima, kad jos dėl darbuotojų trūkumo negali išpildyti sutartų paslaugų.

Profesionalumas ­– dar viena labai aktuali sąlyga. Sparčiai keičiantis situacijai rinkoje, labai svarbu šalia turėti patyrusį partnerį, kuris gali lanksčiai prisitaikyti prie esamos padėties.

Tvarumo reikalavimai

Renkantis partnerius, vis svarbiau bus įsitikinti: ar jie turi pasitvirtinę tvarumo politikas, ar galės ateityje nurodyti, kokią taršą jie generuoja transportuodami jūsų krovinius. Kasmet ši informacija bus vis aktualesnė, kadangi prekybos ir gamybos įmonės už taršą turės susimokėti papildomai, taigi iš kiekvieno tiekėjo privalės reikalauti CO2 deklaracijų. O maža tarša, lyginant su kitomis įmonėmis, taps dar vienu vertinimo kriterijumi.

Gebėjimas prisitaikyti prie produkcijos gamybos

Efektyvumo didinimas pirmiausia susijęs su automatizacija, tačiau efektyvumas taip pat gali būti didinimas ir taikant įvairius vadybos metodus, pvz., produkcijos gamyba tik pagal užsakymą nustatytam terminui (angl. Just in Time). Šis metodas visiškai pakeičia krovinių transportavimo procesą ir toli gražu ne visos transporto įmonės gali užtikrinti kokybiškus procesus. Todėl, jeigu vykdote efektyvumo didinimo projektus, rinkdamiesi logistikos partnerius išsiaiškinkite, ar jie galės užtikrinti jūsų veiklai reikalingas paslaugas.

Išvados

Apibendrinant galima pasakyti, kad straipsnyje įvardinti pokyčiai kelia organizacijoms tiek iššūkių, tiek ir galimybių. Pasitelkusios profesionalių, stabilių ir lanksčių logistikos įmonių patirtį ir galimybes, organizacijos gali padidinti savo atsparumą, efektyvumą ir gebėjimą prisitaikyti. Šios partnerystės yra labai svarbios, norint pelningai veikti sudėtingoje šiuolaikinio verslo aplinkoje ir pasiekti tvarų augimą. Jeigu ieškote tokio partnerio dalinių krovinių gabenimo srityje, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …