Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistika, regis, gana paprasta ir visiems suprantama sritis, tačiau ir čia pasitaiko klaidų, apie kurias dažnai net nesusimąstome ir kurios gali kainuoti labai daug. Praėjusiame straipsnyje aptarėme strategines ir pačias didžiausias logistikos klaidas. Šiame įvardinsime dar keletą, kurios yra mažiau pastebimos, bet jų eliminavimas  gali prisidėti prie efektyvesnių ir pigesnių logistikos operacijų bei papildomos vertės kūrimo jūsų klientams.

Funkcija priskiriama netinkamam asmeniui

Nors ši klaida gana reta, bet vis dar pasitaiko situacijų, kuomet logistika, kaip antrinė funkcija, priskiriama kitam padaliniui ar asmeniui, turinčiam nepakankamai arba net visai neturinčiam logistikos žinių, patirties ar tiesiog laiko rūpintis šiais klausimais. Tokiais atvejais įmonės rizikuoja prarasti daug lėšų, kadangi komandos nariai, kurie negali skirti pakankamai laiko kokybiškai atlikti darbą, niekada negalės užtikrinti optimalių logistikos paslaugų pirkimo ir  nesugebės užtikrinti jų kokybės.

Balanso stoka tarp paslaugų atlikimo namuose ir išorėje

Netinkamas paslaugų balansas, kurias reikia atlikti patiems (angl. Insource) ir paslaugų teikėieškojimas išorėje (angl. Outsource) gali būti lėšų praradimo priežastimi. Dažnai pasitaiko situacija, kuomet įmonės, turinčios didelius kiekius krovinių, kasmet samdo žmogų, kuris  ieškotų vežėjų kiekvienam užsakymui. Tokiu atveju svarbu įsivertinti, ar nebūtų pigiau visą šį administracinį procesą deleguoti logistinei kompanijai, kuri turi šios srities žinių, gali užtikrinti kokybiškas logistines operacijas, nenutrūkstamą tiekimą bei valdo naujausias technologijas, galinčias palengvinti krovinių matomumą. Daugeliu atvejų įmonės pastebi, kad, vertinant visus kainą sudarančias elementus, toks modelis ilguoju laikotarpiu (angl. Total Cost Ownership) yra efektyvesnis.

Dirbama su per daug vežėjų

Gali atrodyti, kad, dirbant su daug transporto įmonių ir kiekvienam užsakymui ieškant pigiausios paslaugos, yra geriausias būdas sutaupyti ir geriausias būdas optimaliai išnaudoti lėšas. Kai kuriais atvejai tai yra tiesa, tačiau vėlgi, jei įmonės atliktų pilną pirkimų istorijos analizę, paaiškėtų, kad tai nėra tiesa. Kai įmonės nuolat organizuoja konkursus, visada yra mokama skirtinga kaina ir ji ne visada yra mažiausia. Mat pasitaiko situacijų, kai išvežama brangiau, kadangi, kai jūs propaguojate transakcinius santykius, logistikos paslaugų teikėjai taip pat naudojasi visais įmanomais būdais, kad uždirbtų daugiau (pvz., šventinių periodų metu gaudo situacijas, kuomet jums labai reikia paslaugų ir t.t.). Jeigu jūs atliktumėte visų metų išvežtų krovinių statistikos analizę ir tuomet išdalintumėte kainą vienam užsakymui, tikėtina, kad pastebėtumėte, jog kaina yra labai panaši į tą, kurią mokėtumėte pasirinkę kelis vežėjus, kurie užtikrintų nuolatinį tiekimą. Iš šios kainos atėmę darbuotojų laiko sąnaudas, skirtas logistikos įmonių ieškojimui, sąnaudas, susijusias su apgadintais kroviniais (dirbant su daug paslaugų teikėjų, sugadintų krovinių kiekis yra didesnis), dėl nepristatytų krovinių (dirbant su daug skirtingų paslaugų teikėjų vienkartinių užsakymų pagrindu, sukontroliuoti kokybę yra labai sudėtinga) prarastus užsakymus ir klientus, pastebėsite, kad dirbti su keletu kruopščiai atrinktų įmonių yra lengviau ir paprasčiau.

Neįvertinama klientų aptarnavimo svarba

Nors kiekvienos logistikos kompanijos puslapyje galima rasti pasisakymų apie aukštus klientų aptarnavimo standartus, tačiau kai nutinka nenumatyta situacija, krovinio siuntėjai greitai įsitikina, kad tai ne visuomet tiesa. Kadangi, atsitikus nelaimei kelyje, atsakymų į paklausimus tenka ilgai laukti, paslaugų teikėjai tampa draudimo brokeriais ir pradeda ieškoti būdų, kaip išvengti atsakomybės ir nemokėti už padarytą žalą. O tais atvejais, kai negali išvežti krovinių už sutartą kainą, tai dažnai atsitinka piko sezono metu arba tiesiog pasikeitus situacijai rinkoje, paslaugų teikėjui tampa nepelninga aptarnauti jus, tada ieškoma būdų, kaip pakelti kainas. Visos šios situacijos pirmiausia kainuoja daug nervų ir lėšų. Krovinio siuntėjai to išvengtų, jei rimčiau žvelgtų į aptarnavimo kokybę bei įsidiegtų tiekėjų vertinimo sistemą.

Norime tikėti, kad jūs, tikriausiai, nesusidūrėte nė su viena mūsų įvardinta klaida. O jeigu skaitydami radote dėmesio vertą atvejį, rekomenduojame atlikti detalesnį situacijos vertinimą, kaip ir minėjome straipsnyje, kai kurioms įmonėms ir veiklos sritimis mūsų aptariamos klaidos gali būti visai ne klaidos. Jeigu jūs šiuo metu nuolatiniam darbui ieškote transporto įmonės, kuri savo veiklą grindžia patikimumo, žodžio laikymosi ir aukštos paslaugos atlikimo vertybėmis, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda. Tą padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …