Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Trys logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos,  iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, kad, tinkamai organizuojant šio padalinio veiklą, galima sutaupyti lėšų ir net pagerinti klientų aptarnavimo kokybę. Ankstesniame straipsnyje aptarėme būdingiausias planavimo klaidas, dabar pasidalinsime įžvalgomis apie pagrindines logistikos valdymo klaidas ir būdus, kaip jų išvengti.

Logistikos valdymas. Kas tai?

Logistikos valdymas – tai svarbi funkcija organizacijoje, apimanti visus veiksmus, susijusius su informacijos ir prekių judėjimu iš pradinio į paskirties tašką. Šis procesas apima pasiūlos ir paklausos planavimą, sandėliavimą, surinkimą, atsargų valdymą, transportavimą, užsakymų valdymą bei kt. Svarbu suprasti, kad funkcijų ir atsakomybių kiekis, kalbant apie logistikos valdymą, kiekvienoje organizacijoje skiriasi ir priklauso nuo įmonės veiklos specifikos.

Logistikos valdymo klaidos

Toliau aptarsime pagrindines sritis, kurioms reikėtų skirti daugiau dėmesio, jei norite pagerinti klientų aptarnavimo kokybę ir sutaupyti lėšų.

Nesuderinti skirtingų padalinių ir įmonės tikslai

Organizacijose vis dar dažnai pasitaiko situacijų, kai padaliniai, įskaitant ir logistiką, yra visiškai atskiri vienetai. Esant tokiai tvarkai įmonėje, sprendžiant svarbius klausimus dėl vienokių ar kitokių  iškilusių nesklandumų ir jų priežasčių kaltinamas vis kitas padalinys. Tokiu atveju tampa sunku surasti atsakingus, eliminuojama tobulėjimo galimybė bei didėja klaidų skaičius. Taip ima strigti ne tik logistikos, bet ir kitos įmonės valdymo funkcijos.

Siekiant, kad logistikos valdymo funkcija organizacijoje veiktų sklandžiai ir kurtų pridėtinę vertę įmonei, pirmas žingsnis – šią funkciją suderinti su ilgalaike įmonės strategija ir tikslais. Kai organizacijos vadovybė aiškiai ištransliuoja, kokia yra įmonės strategija, tada daug  paprasčiau įgyvendinti ir taktinius logistikos veiksmus. Antras svarbus žingnis – tai tinkamai koordinuoti skirtingų padalinių veiklą. Taigi reikia suderinti taktinius sprendimus tarp skirtingų įmonės padalinių, nustantant aiškias taisykles, kas už ką atsakingas, kokie konkretūs veiksmai turi būti atliekami, atsitikus nenumatytoms situacijoms. Tinkamai nustačius žaidimo taisykles, organizacijoje išnyksta konkuravimo ir problemų nuo savęs stumdymo atmosfera.

Pamirštama, kad logistika taip pat atsakinga už klientų aptarnavimą

Kokybiško klientų aptarnavimo stoka yra viena rimčiausių klaidų, kurias gali padaryti įmonė. Jeigu nuolatos nesilaikote kontrakte numatytų sąlygų, tai gali pakenkti jūsų prekės ženklo reputacijai, galite prarasti ne tik pakartotinus pardavimus, bet ir klientus. Daugelis prekybos ir gamybos sektoriuje dirbančiųjų mano, kad už kokybišką klientų aptarnavimą atsakingi pardavimų ir klientų aptarnavimo padaliniai, tačiau kokybiškos logistinės operacijos užima ne mažiau svarbią vietą.  Būtent šioje grandyje dažniausiai įvyksta įvairios nenumatytos situacijos: pristatymo vėlavimas, apgandinti kroviniai ir kt.  Logistikos grandyje dirbantys žmonės bendrauja su jūsų klientais ir partneriais, derina išsikrovimo, pasikrovimo laikus, dokumentaciją, todėl šio padalinio atstovai  privalo nepamiršti, kad ne tik operacinės funkcijos, tačiau ir aukšta klientų aptarnavimo kokybė, yra vienodai svarbu.

Siekiant, kad klientų aptarnavimo funkcija logistikoje taptų lygiaverčiai svarbi ir tuo pačiu norint mažinti galimas klaidas šioje srityje, pravartu savo klientų aptarnavimo sistemoje registruoti visus kontraktinius neatitikimus. Turėdami šiuos duomenis, galėsite ieškoti būdų, kaip eliminuoti kilusias problemas. Taip pat svarbu į sprendimų generavimo procesą nepamiršti įtraukti ir logistikoje dirbančius žmones.

Netinkamai įsivertinti logistikos kaštai

Netinkamas logistikos kaštų įvertinimas yra viena iš dažniausių klaidų, su kuriomis susiduria tiek mažos, tiek didelės įmonės. Neskiriant pakankamai dėmesio šiai sričiai, gali pasitaiktyi situacijų, kad prekes parduosite nuostolingai. Blogiausia, kad ne visuomet ši informacija yra lengvai surandama ir patikrinama. Taip atsitinka, nes logistines kainas veikia sezoniškumas, kitos logistikos įmonių dedamosios, yra ir įvairių paslėptų logistinių kaštų.  Nepalengvina fakto ir tai, kad ne visos įmonės turi įsidiegusios sistemas, kur galima sekti, kiek konkrečiam kontraktui ar prekei buvo sunaudota logistikos kaštų.

Siekant tinkamai įsivertinti logistikos kaštus, svarbiausia ieškoti būdų, kaip logistikos kaštus susieti su konkrečiomis prekėmis ar kontraktais. Šį procesą gali palengvinti įvairūs technologiniai sprendimai, kurie duomenis nuskaito realiu laiku ir paskirsto konkrečioms eilutėms. Fiksuojant kainas ilgesniam laikui, pravartu įsivertinti istorinius duomenis, naudojantis indeksais, tokiais kaip Upply arba Freightos. Suprantama, jie nėra šimtu procentų tikslūs, bet leidžia stebėti, kiek istoriškai svyruoja kainos ir gali padėti priimti labiau pamatuotus sprendimus. Žinoma, apie kylančius logistikos kaštus labai svarbu žinoti, ne kokie jie galės būti  ateityje, bet iš karto, kokie yra konkrečiu metu, taip turėsite galimybę persiderėti kontraktų sąlygas.

Išvados

Išvengti logistikos valdymo klaidų sudėtinga, tačiau tai yra įgyvendinamas tikslas. Reikia įdiegti aiškius, efektyvius procesus, nuolat juos peržiūrėti ir tobulinti. Taip pat svarbu pabrėžti tinkamą komunikaciją tarp visų įmonės padalinių ir išorinių partnerių bei skirti ypatingą dėmesį klientų aptarnavimo kokybei. Vien tik šie veiksmai gali padėti įmonėms pasiekti aukštą efektyvumo lygį, sumažinti kaštus ir pagerinti bendrą klientų aptarnavimo kokybę.

Kitos naujienos:

Kuriate tvarią organizaciją? Štai į ką reikia atkreipti ypatingą dėmesį

28.08 2024 Tvarumas
Šiuolaikinėje verslo aplinkoje tvarumas tampa neatsiejama organizacijos sėkmės dalimi. Įmonės, siekiančios išlaikyti ilgalaikį konkurencingumą, privalo atkreipti dėmesį į įvairius tvarumo aspektus. Šiame straipsnyje aptarsime svarbiausias sritis, į kurias būtina atsižvelgti, siekiant vadintis tvaria organizacija, taip pat pateiksime realių pavyzdžių, kokius sprendimus tvarumo kelyje priėmė „HRX“ . Mažiau pakuočių ir popieriaus Viena iš svarbiausių tvarumo iniciatyvų, …

Kada klaidingas transporto kompanijos pasirinkimas gali kainuoti labai brangiai

28.08 2024 Žinojimas = Galia
Tinkamas transporto kompanijos pasirinkimas – svarbus žingsnis, nes gali turėti didelę reikšmę įmonės veiklai bei finansams. Deja, daugelis bendrovių, nepaisant visko, dažnai renkasi pigesnį variantą arba nepakankamai įvertina potencialų partnerį. Šiame straipsnyje aptarsime tris atvejus, kurių, rinkdamiesi transporto partnerius,  krovinio užsakovai neįvertina, taip pat pasidalinsime tikromis istorijomis, patvirtinančiomis šių situaciją aktualumą. Žala reputacijai Kalbėdami apie …

Kaip atsirinkti kokybišką transporto partnerį: svarbiausi kriterijai

Transporto partnerio pasirinkimas yra vienas svarbiausių sprendimų, kurį turi priimti kiekvienas verslas. Šis pasirinkimas ypač reikšmingas toms įmonėms, kurių tiekimo grandinė veikia „Just in time“ principu arba greitas ir kokybiškas prekių pristatymas yra vienas iš jų konkurencinių pranašumų. Tinkamai pasirinktas transporto partneris gali ne tik užtikrinti stabilų prekių judėjimą, bet ir padeda išvengti įvairių nesklandumų …

„Vestas“ – tvarumo keliu žengiančios įmonės pavyzdys

25.07 2024 Tvarumas
Pristatome dar vieną prekės ženklą, kuris visuomet atsiduria tvarių kompanijų reitingų viršūnėse. Žvelgdami į tvarių energijos šaltinių lyderius, nusprendėme paanalizuoti kompaniją „Vestas“. Ši bendrovė, veikianti vėjo energijos sektoriuje, yra tvarumo simbolis, įgyvendinanti inovacijas ir siekianti maksimaliai sumažinti poveikį aplinkai. Šios bendrovės patirtis gali būti puikus pavyzdys tiek energetikos, tiek kitų sektorių įmonėms, siekiančioms tvarumo. „Vestas“ …

Norite įgyti konkurencinį pranašumą? Pagalvokite apie į klientą orientuotos tiekimo grandinės strategiją

25.07 2024 Žinojimas = Galia
Neseniai, kalbėdami apie efektyvias tiekimo grandines, svarstydavome, kaip sumažinti kainas, kad prekes klientams pristatytume pigiau. Stiprėjant konkurencinei aplinkai, vis daugiau kompanijų pradeda suprasti, kad geriausias būdas pritraukti klientų – kurti į vartotojų poreikių patenkinimą orientuotas tiekimo grandinės strategijas. Straipsnyje detaliai analizuosime, kodėl ši strategija svarbi, aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais ją diegdamosi susiduria kompanijos, pasidalinsime …

„RadioShack“ nesėkmė : tiekimo grandinės klaidos

25.07 2024 Žinojimas = Galia
„RadioShack“ kadaise buvo elektronikos mažmeninės prekybos Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) sinonimas, tačiau įstabų pakilimą keitė dramatiškas nuosmukis. Klestėjimo viršūnėje bendrovė buvo žinoma dėl plataus elektronikos produktų asortimento ir technologijas išmanančių darbuotojų, aptarnaujančių tiek mėgėjus, tiek išprususius vartotojus, pasiekimų. Tačiau „RadioShack“ nesugebėjo prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų pageidavimų, padarė reikšmingų tiekimo grandinės klaidų, visa tai …