Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Trys logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos,  iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, kad, tinkamai organizuojant šio padalinio veiklą, galima sutaupyti lėšų ir net pagerinti klientų aptarnavimo kokybę. Ankstesniame straipsnyje aptarėme būdingiausias planavimo klaidas, dabar pasidalinsime įžvalgomis apie pagrindines logistikos valdymo klaidas ir būdus, kaip jų išvengti.

Logistikos valdymas. Kas tai?

Logistikos valdymas – tai svarbi funkcija organizacijoje, apimanti visus veiksmus, susijusius su informacijos ir prekių judėjimu iš pradinio į paskirties tašką. Šis procesas apima pasiūlos ir paklausos planavimą, sandėliavimą, surinkimą, atsargų valdymą, transportavimą, užsakymų valdymą bei kt. Svarbu suprasti, kad funkcijų ir atsakomybių kiekis, kalbant apie logistikos valdymą, kiekvienoje organizacijoje skiriasi ir priklauso nuo įmonės veiklos specifikos.

Logistikos valdymo klaidos

Toliau aptarsime pagrindines sritis, kurioms reikėtų skirti daugiau dėmesio, jei norite pagerinti klientų aptarnavimo kokybę ir sutaupyti lėšų.

Nesuderinti skirtingų padalinių ir įmonės tikslai

Organizacijose vis dar dažnai pasitaiko situacijų, kai padaliniai, įskaitant ir logistiką, yra visiškai atskiri vienetai. Esant tokiai tvarkai įmonėje, sprendžiant svarbius klausimus dėl vienokių ar kitokių  iškilusių nesklandumų ir jų priežasčių kaltinamas vis kitas padalinys. Tokiu atveju tampa sunku surasti atsakingus, eliminuojama tobulėjimo galimybė bei didėja klaidų skaičius. Taip ima strigti ne tik logistikos, bet ir kitos įmonės valdymo funkcijos.

Siekiant, kad logistikos valdymo funkcija organizacijoje veiktų sklandžiai ir kurtų pridėtinę vertę įmonei, pirmas žingsnis – šią funkciją suderinti su ilgalaike įmonės strategija ir tikslais. Kai organizacijos vadovybė aiškiai ištransliuoja, kokia yra įmonės strategija, tada daug  paprasčiau įgyvendinti ir taktinius logistikos veiksmus. Antras svarbus žingnis – tai tinkamai koordinuoti skirtingų padalinių veiklą. Taigi reikia suderinti taktinius sprendimus tarp skirtingų įmonės padalinių, nustantant aiškias taisykles, kas už ką atsakingas, kokie konkretūs veiksmai turi būti atliekami, atsitikus nenumatytoms situacijoms. Tinkamai nustačius žaidimo taisykles, organizacijoje išnyksta konkuravimo ir problemų nuo savęs stumdymo atmosfera.

Pamirštama, kad logistika taip pat atsakinga už klientų aptarnavimą

Kokybiško klientų aptarnavimo stoka yra viena rimčiausių klaidų, kurias gali padaryti įmonė. Jeigu nuolatos nesilaikote kontrakte numatytų sąlygų, tai gali pakenkti jūsų prekės ženklo reputacijai, galite prarasti ne tik pakartotinus pardavimus, bet ir klientus. Daugelis prekybos ir gamybos sektoriuje dirbančiųjų mano, kad už kokybišką klientų aptarnavimą atsakingi pardavimų ir klientų aptarnavimo padaliniai, tačiau kokybiškos logistinės operacijos užima ne mažiau svarbią vietą.  Būtent šioje grandyje dažniausiai įvyksta įvairios nenumatytos situacijos: pristatymo vėlavimas, apgandinti kroviniai ir kt.  Logistikos grandyje dirbantys žmonės bendrauja su jūsų klientais ir partneriais, derina išsikrovimo, pasikrovimo laikus, dokumentaciją, todėl šio padalinio atstovai  privalo nepamiršti, kad ne tik operacinės funkcijos, tačiau ir aukšta klientų aptarnavimo kokybė, yra vienodai svarbu.

Siekiant, kad klientų aptarnavimo funkcija logistikoje taptų lygiaverčiai svarbi ir tuo pačiu norint mažinti galimas klaidas šioje srityje, pravartu savo klientų aptarnavimo sistemoje registruoti visus kontraktinius neatitikimus. Turėdami šiuos duomenis, galėsite ieškoti būdų, kaip eliminuoti kilusias problemas. Taip pat svarbu į sprendimų generavimo procesą nepamiršti įtraukti ir logistikoje dirbančius žmones.

Netinkamai įsivertinti logistikos kaštai

Netinkamas logistikos kaštų įvertinimas yra viena iš dažniausių klaidų, su kuriomis susiduria tiek mažos, tiek didelės įmonės. Neskiriant pakankamai dėmesio šiai sričiai, gali pasitaiktyi situacijų, kad prekes parduosite nuostolingai. Blogiausia, kad ne visuomet ši informacija yra lengvai surandama ir patikrinama. Taip atsitinka, nes logistines kainas veikia sezoniškumas, kitos logistikos įmonių dedamosios, yra ir įvairių paslėptų logistinių kaštų.  Nepalengvina fakto ir tai, kad ne visos įmonės turi įsidiegusios sistemas, kur galima sekti, kiek konkrečiam kontraktui ar prekei buvo sunaudota logistikos kaštų.

Siekant tinkamai įsivertinti logistikos kaštus, svarbiausia ieškoti būdų, kaip logistikos kaštus susieti su konkrečiomis prekėmis ar kontraktais. Šį procesą gali palengvinti įvairūs technologiniai sprendimai, kurie duomenis nuskaito realiu laiku ir paskirsto konkrečioms eilutėms. Fiksuojant kainas ilgesniam laikui, pravartu įsivertinti istorinius duomenis, naudojantis indeksais, tokiais kaip Upply arba Freightos. Suprantama, jie nėra šimtu procentų tikslūs, bet leidžia stebėti, kiek istoriškai svyruoja kainos ir gali padėti priimti labiau pamatuotus sprendimus. Žinoma, apie kylančius logistikos kaštus labai svarbu žinoti, ne kokie jie galės būti  ateityje, bet iš karto, kokie yra konkrečiu metu, taip turėsite galimybę persiderėti kontraktų sąlygas.

Išvados

Išvengti logistikos valdymo klaidų sudėtinga, tačiau tai yra įgyvendinamas tikslas. Reikia įdiegti aiškius, efektyvius procesus, nuolat juos peržiūrėti ir tobulinti. Taip pat svarbu pabrėžti tinkamą komunikaciją tarp visų įmonės padalinių ir išorinių partnerių bei skirti ypatingą dėmesį klientų aptarnavimo kokybei. Vien tik šie veiksmai gali padėti įmonėms pasiekti aukštą efektyvumo lygį, sumažinti kaštus ir pagerinti bendrą klientų aptarnavimo kokybę.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …