Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos, iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, kad, tinkamai organizuojant šio padalinio veiklą, galima sutaupyti lėšų ir net pagerinti klientų aptarnavimo kokybę. Ankstesniame straipsnyje aptarėme būdingiausias planavimo klaidas, dabar pasidalinsime įžvalgomis apie pagrindines logistikos valdymo klaidas ir būdus, kaip jų išvengti.
Logistikos valdymas. Kas tai?
Logistikos valdymas – tai svarbi funkcija organizacijoje, apimanti visus veiksmus, susijusius su informacijos ir prekių judėjimu iš pradinio į paskirties tašką. Šis procesas apima pasiūlos ir paklausos planavimą, sandėliavimą, surinkimą, atsargų valdymą, transportavimą, užsakymų valdymą bei kt. Svarbu suprasti, kad funkcijų ir atsakomybių kiekis, kalbant apie logistikos valdymą, kiekvienoje organizacijoje skiriasi ir priklauso nuo įmonės veiklos specifikos.
Logistikos valdymo klaidos
Toliau aptarsime pagrindines sritis, kurioms reikėtų skirti daugiau dėmesio, jei norite pagerinti klientų aptarnavimo kokybę ir sutaupyti lėšų.
Nesuderinti skirtingų padalinių ir įmonės tikslai
Organizacijose vis dar dažnai pasitaiko situacijų, kai padaliniai, įskaitant ir logistiką, yra visiškai atskiri vienetai. Esant tokiai tvarkai įmonėje, sprendžiant svarbius klausimus dėl vienokių ar kitokių iškilusių nesklandumų ir jų priežasčių kaltinamas vis kitas padalinys. Tokiu atveju tampa sunku surasti atsakingus, eliminuojama tobulėjimo galimybė bei didėja klaidų skaičius. Taip ima strigti ne tik logistikos, bet ir kitos įmonės valdymo funkcijos.
Siekiant, kad logistikos valdymo funkcija organizacijoje veiktų sklandžiai ir kurtų pridėtinę vertę įmonei, pirmas žingsnis – šią funkciją suderinti su ilgalaike įmonės strategija ir tikslais. Kai organizacijos vadovybė aiškiai ištransliuoja, kokia yra įmonės strategija, tada daug paprasčiau įgyvendinti ir taktinius logistikos veiksmus. Antras svarbus žingnis – tai tinkamai koordinuoti skirtingų padalinių veiklą. Taigi reikia suderinti taktinius sprendimus tarp skirtingų įmonės padalinių, nustantant aiškias taisykles, kas už ką atsakingas, kokie konkretūs veiksmai turi būti atliekami, atsitikus nenumatytoms situacijoms. Tinkamai nustačius žaidimo taisykles, organizacijoje išnyksta konkuravimo ir problemų nuo savęs stumdymo atmosfera.
Pamirštama, kad logistika taip pat atsakinga už klientų aptarnavimą
Kokybiško klientų aptarnavimo stoka yra viena rimčiausių klaidų, kurias gali padaryti įmonė. Jeigu nuolatos nesilaikote kontrakte numatytų sąlygų, tai gali pakenkti jūsų prekės ženklo reputacijai, galite prarasti ne tik pakartotinus pardavimus, bet ir klientus. Daugelis prekybos ir gamybos sektoriuje dirbančiųjų mano, kad už kokybišką klientų aptarnavimą atsakingi pardavimų ir klientų aptarnavimo padaliniai, tačiau kokybiškos logistinės operacijos užima ne mažiau svarbią vietą. Būtent šioje grandyje dažniausiai įvyksta įvairios nenumatytos situacijos: pristatymo vėlavimas, apgandinti kroviniai ir kt. Logistikos grandyje dirbantys žmonės bendrauja su jūsų klientais ir partneriais, derina išsikrovimo, pasikrovimo laikus, dokumentaciją, todėl šio padalinio atstovai privalo nepamiršti, kad ne tik operacinės funkcijos, tačiau ir aukšta klientų aptarnavimo kokybė, yra vienodai svarbu.
Siekiant, kad klientų aptarnavimo funkcija logistikoje taptų lygiaverčiai svarbi ir tuo pačiu norint mažinti galimas klaidas šioje srityje, pravartu savo klientų aptarnavimo sistemoje registruoti visus kontraktinius neatitikimus. Turėdami šiuos duomenis, galėsite ieškoti būdų, kaip eliminuoti kilusias problemas. Taip pat svarbu į sprendimų generavimo procesą nepamiršti įtraukti ir logistikoje dirbančius žmones.
Netinkamai įsivertinti logistikos kaštai
Netinkamas logistikos kaštų įvertinimas yra viena iš dažniausių klaidų, su kuriomis susiduria tiek mažos, tiek didelės įmonės. Neskiriant pakankamai dėmesio šiai sričiai, gali pasitaiktyi situacijų, kad prekes parduosite nuostolingai. Blogiausia, kad ne visuomet ši informacija yra lengvai surandama ir patikrinama. Taip atsitinka, nes logistines kainas veikia sezoniškumas, kitos logistikos įmonių dedamosios, yra ir įvairių paslėptų logistinių kaštų. Nepalengvina fakto ir tai, kad ne visos įmonės turi įsidiegusios sistemas, kur galima sekti, kiek konkrečiam kontraktui ar prekei buvo sunaudota logistikos kaštų.
Siekant tinkamai įsivertinti logistikos kaštus, svarbiausia ieškoti būdų, kaip logistikos kaštus susieti su konkrečiomis prekėmis ar kontraktais. Šį procesą gali palengvinti įvairūs technologiniai sprendimai, kurie duomenis nuskaito realiu laiku ir paskirsto konkrečioms eilutėms. Fiksuojant kainas ilgesniam laikui, pravartu įsivertinti istorinius duomenis, naudojantis indeksais, tokiais kaip Upply arba Freightos. Suprantama, jie nėra šimtu procentų tikslūs, bet leidžia stebėti, kiek istoriškai svyruoja kainos ir gali padėti priimti labiau pamatuotus sprendimus. Žinoma, apie kylančius logistikos kaštus labai svarbu žinoti, ne kokie jie galės būti ateityje, bet iš karto, kokie yra konkrečiu metu, taip turėsite galimybę persiderėti kontraktų sąlygas.
Išvados
Išvengti logistikos valdymo klaidų sudėtinga, tačiau tai yra įgyvendinamas tikslas. Reikia įdiegti aiškius, efektyvius procesus, nuolat juos peržiūrėti ir tobulinti. Taip pat svarbu pabrėžti tinkamą komunikaciją tarp visų įmonės padalinių ir išorinių partnerių bei skirti ypatingą dėmesį klientų aptarnavimo kokybei. Vien tik šie veiksmai gali padėti įmonėms pasiekti aukštą efektyvumo lygį, sumažinti kaštus ir pagerinti bendrą klientų aptarnavimo kokybę.