Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas.

Skirtingos galimybės ir iššūkiai

Apie iššūkius (infrastruktūros trūkumą, visiškai netaršių kuro rūšių nebuvimą), su kuriais susiduria transporto kompanijos, norinčios eiti tvarumo keliu, esame  kalbėję jau anksčiau, apie tai paskaityti galite čia.

Norint sėkmingai diegti taršą mažinančius, o ateityje ir visiškai netaršius sprendimus logistikos srityje, būtina atkreipti dėmesį į dar vieną svarbų aspektą. Atkreipiame dėmesį, kad vienoms logistikos paslaugoms šiuos reikalavimus pritaikyti bus  lengviau, o kitoms – sunkiau.

Pavyzdžiui, kompanijoms, teikiančioms sandėliavimo paslaugas, yra daug paprasčiau taupyti emisijas, kadangi šių paslaugų  atstovai jau dabar gali investuoti, kai pakartotinai naudoja vandenį, įsigyja elektra varomus krautuvus, patys gaminasi elektrą bei diegiasi kitas iniciatyvas, kurios ateityje leis mažinti antros ir trečios kartos emisijas. Įmonės, vykdančios paskutinės mylios logistines operacijas netolimais maršrutais, taip pat jau dabar gali įsigyti elektra varomas transporto priemones.

Žinoma, net ir aptartos logistikos sritys dar negali vadintis visiškai netaršiomis, tačiau jos tikrai turi geresnes startines pozicijas, lyginant, pavyzdžiui, su oro, jūrine logistika ar įmonėmis, kurios užsiima sausumos transportu ilgais maršrutais (angl. Long houl). Mat, kuo ilgesni maršrutai, tuo sudėtingiau naudoti visiškai netaršų kurą.

Kokia kuro rūšis taps dominuojančia ir kurios logistikos paslaugos taps visiškai netaršios?

Daugelis logistikos įmonių šiuo metu bando atsakyti į klausimą, tai kokia gi kuro rūšis dominuos ateityje. Nepaisant to, kad tvarumas yra ilgalaikis tikslas, investicijas reikia planuoti jau dabar.

Pasak „Mckinsey“ analitikų, skirtingi logistikos sektoriai ateityje tvarumo iniciatyvas įgyvendins nevienodu greičiu ir skirtingais būdais. Tikėtina, kad nebus vienos dominuojančios kuro rūšies, bus naudojamos skirtingos: elektra, iškastinis kuras, vandenilis, HVO bei kitos tvaraus kuro rūšys.

Kalbant apie tai, kokia logistikos sritis greičiausiai taps netaršia, tikėtina, kad tai bus gabenimo sausumos keliais veikla. Lyginant su kitomis gabenimo rūšimis, ji greičiausiai nebenaudos iškastinio kuro. Prognozuojama, kad iki 2050 m. visas šioje transportavimo srityje naudojamas kuras bus netaršus arba gautas iš atsinaujinančių  energijos šaltinių. Daug sudėtingesnė situacija aviacijoje. Prognozuojama, kad net ir 2050 m. 20-30% viso sunaudojamo kuro bus iškastinis. Jūrinėje logistikoje taip pat iki 2050 m. nepavyks visiškai atsisakyti iškastinio kuro, šio kuro dalis sudarys apie 20 proc. Taip yra todėl, kad technologijos dar nebus tiek pažengusios, kad galėtų užtikrinti saugią ir ekonomišką kelionę lėktuvais ir laivais.

Analizuodami žiniasklaidos pranešimus ir už logistikos tvarumą atsakingų centrų veiklą, pastebime, kad, nors daugelis ir kelia nulinių emisijų tikslus 2050 m., tačiau jau dabar aišku, kad ne visose logistikos srityse tai bus įmanoma pasiekti.

Kaip tvarumo reikalavimai paveiks laikui jautrias transportavimo paslaugas?

Kalbant apie laikui jautrias transportavimo paslaugas, kurioms atstovauja „HRX“, norime pabrėžti, kad ši sritis bent jau per artimiausius dešimt metų vargu, ar taps netaršia. Priežastis yra viena  –  tokių paslaugų naudotojams greitas, lankstus krovinio paėmimas ir pristatymas yra svarbiausi motyvai pirkti ir už tokią paslaugą mokėti brangiau. Todėl tokioms paslaugoms netinka elektra (išskyrus pristatymus tame pačiame mieste), kadangi baterijos išsikrauna per greitai, o krovimas užtrunka ilgai. Jeigu savo veikloje pradėtume naudoti elektra varomas transporto priemones, tai mūsų klientai turėtų pamiršti tuos pristatymo greičius, kuriuos garantuojame šiuo metu. Manome, kad tokiai paslaugai bent jau artimiausiu laikotarpiu geriausiai tiks tos tvaraus kuro rūšys, kurias galima naudoti greitai ir patogiai, nes taip bus išlaikytas paslaugos greitis bei lankstumas, kartu siekiant ir tvarumo tikslų.

Manome, kad pereinamuoju laikotarpiu populiariausias bus biodyzelinas, kadangi šio kuro rūšiai infrastruktūra jau sukurta, o ja naudotis patogu. Mūsų kompanija šiuo metu palankiausiai vertina ir naudoja iš hidrinto augalinio aliejaus pagamintą kurą (angl. Hydrotreated Vegetable Oil, arba HVO). Tai naujos kartos saugūs biodegalai, kurie šiuo metu generuoja didžiausias CO2 emisijų galimybes.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad tvarumas užima vis svarbesnę vietą logistikos kompanijų darbotvarkėje. „HRX“ – ne išimtis, praėjusiais metais pasitvirtinome savo tvarumo politiką ir aktyviai siekiame užsibrėžtų tikslų. Jeigu jūs ieškote transporto kompanijos, kuri teikia tvarius logistikos sprendimus, kviečiame susisiekti su mumis. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Verslas skaičiais: kaip duomenys didina konkurencingumą?

19.02 2025 Žinojimas = Galia
Didėjanti konkurencija verčia įmones ieškoti sprendimų, padedančių išlikti rinkoje. Efektyvus duomenų valdymas leidžia priimti pagrįstus sprendimus, didinti veiklos efektyvumą ir kryptingai siekti strateginių tikslų. Logistikos sektoriuje duomenų analizė tampa nepakeičiama priemone. Ji padeda optimizuoti maršrutus, parinkti efektyviausias transporto priemones ir sumažinti tuščių važiavimų skaičių, taip mažinant eksploatavimo išlaidas bei aplinkos poveikį. Dirbtinis intelektas (DI) transformuoja …

5 sprendimai, kurie padės optimizuoti jūsų tiekimo grandinę

12.02 2025 Lėšų taupymas
Efektyvi tiekimo grandinė yra svarbi sėkmingo verslo dalis. Siekiant išlikti konkurencingiems, būtina nuolat ieškoti būdų, kaip pagerinti logistikos procesus. Pateikiame penkis sprendimus, kurie padės optimizuoti jūsų tiekimo grandinę. 1. Dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi integracija Dirbtinis intelektas (DI) ir mašininis mokymasis (MM) ženkliai keičia tiekimo grandinės valdymą, suteikdami galimybę analizuoti didelius duomenų kiekius ir priimti …

Logistikos sektoriaus tendencijos 2025 m.: ką būtina žinoti verslui?

2025-ieji bus reikšmingų pokyčių metai logistikos sektoriuje. Brangstantis kuras, griežtėjantys tvarumo reikalavimai ir skaitmenizacija keičia tiekimo grandines. Verslai, kuriems svarbus patikimas prekių pristatymas, turės peržiūrėti savo logistikos strategijas. Trys pagrindinės kryptys: skaitmeniniai sprendimai tampa būtinybe, tvarumo politika gali lemti papildomus kaštus, o vairuotojų trūkumas kelia pristatymo rizikas. Pasirinkus patikimus, inovatyvius logistikos partnerius, galima sumažinti veiklos …

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …