Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija

Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su kokiais papildomais logistiniais iššūkiais susiduriama, vykdant prekybą per e-komercijos kanalą.

Kodėl gamybinės įmonės vis drąsiau renkasi e-komercijos pardavimo kanalą?

Pirmiausia svarbu pristatyti keletą sektorių, kurie sėkmingai išnaudoja šį kanalą. Spektras tikrai platus: kosmetikos ir medicinos pramonė, tekstilės, elektronikos, statybos pramonė ir daug kitų sektorių. Jeigu norite pasisemti įdėjų arba pasitikrinti, ar jūsų sektorius būtų populiarus, platesnį sąrašą galite rasti paspaudę čia.

Taigi kokios pagrindinės priežastys lemia, kad vis daugiau įmonių renkasi šį kanalą?

  • Klientai nori pirkti internetu. Vis daugiau vartotojų, įskaitant ir B2B sektoriaus atstovus, nori pirkti prekes internetu. Jau dabar gamybinės įmonės, kurios pardavinėja savo prekes per tarpininkus, turi diegtis sistemas, kurios leidžia priimti užsakymus internetu. Kai   sistemos sukuriamos, daugelis žengia kitą logišką žingsnį, t. y. investuoja į šio kanalo vystymą be tarpininkų pagalbos.
  • Parduoti internetu šiuo metu yra ypač lengva. Jeigu anksčiau, norint susikurti internetinę parduotuvę ir kitas sistemas, reikėdavo investuoti didžiulius pinigus, tai dabar atlikti šį veiksmą yra paprasta, pigu ir greita. Negana to, šiuo metu veikia daug marketplac‘ų, kur įmonės gali talpinti savo prekes ir taip pasiekti daug vartotojų įvairiose pasaulio šalyse.
  • Auganti konkurencija gamybos sektoriuje verčia įmones ieškoti naujų sprendimų. Šis punktas ypač aktualus Lietuvoje veikiančioms gamybinėms įmonėms, kadangi jos turi konkuruoti su Lenkijos gamintojais. Dažnu atveju masinę gamybą vykdančios Lietuvos  įmonės pralošia Lenkijoje veikiančioms įmonėms, kadangi jos yra didesnės ir dėl masto ekonomijos sugeba gaminti daug pigiau. Todėl nišinių produktų gamyba, kuri parduodama tiesiogiai vartotojams, dažnai yra ta išeitis, kuri leidžia sėkmingai konkuruoti.

Galėtume rasti ir daugiau priežasčių, tokių kaip rizikos išskaidymas (per e-komercijos kanalą galima pasiekti nutolusias rinkas) ar greitesnis pajamų augimas. Tačiau išvardintos priežastys, mūsų nuomone, yra pačios svarbiausios.

Su kokiais papildomais logistiniais iššūkiais susiduria gamybinės įmonės?

Nors prekyba tiesiogiai, išnaudojant e-komercijos kanalą, sukuria daug papildomos naudos, tačiau tuo pat metu kelia ir papildomų iššūkių. Kadangi atstovaujame logistikos įmonei, plačiau  pakalbėsime apie pagrindinius logistinius iššūkius, kurie atsiranda pradedant pardavinėti per šį kanalą.

Smulkėjantys kroviniai

Vienas pagrindinių iššūkių yra susijęs su faktu, kad įmonėms, pradėjus vykdyti prekybą per e-komercijos kanalą, kroviniai pradeda smulkėti. T. y. kasdien reikia apdoroti didesnį kiekį skirtingų užsakymų, parinkti skirtingus gabenimo būdus bei pristatymo terminus. Dėl šios priežasties išauga klaidų rizika ir tampa sunkiau suvaldyti logistines išlaidas.

Prekių grąžinimas

Vykdant e-komercijos veiklą, atsiranda papildomos logistinės operacijos, susijusios su prekių grąžinimu (angl. reverse logistics). Grąžinimas gali būti vykdomas dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, dėl partijų atšaukimo, dėl broko, perpakavimo bei dėl to, kad klientui nepatiko prekė. T. y. sudėtingos logistinės operacijos, todėl įmonės privalo paruošti procesus ir sistemas.

Reikalingos papildomos žinios dėl dokumentacijos, tarifų ir draudimų

Įmonės, kurios vykdo elektroninę prekybą, ypač tarptautinę, privalo įgyti papildomų žinių ir gebėjimų. Joms atsiranda naujų prievolių dėl pridėtinės vertės tarifo apskaičiavimo, reikia išmanyti kiekvienos šalies, kurioje ketinama prekiauti, mokesčių sistemą, importo taisykles bei draudimų sąlygas. Klaidos kaina, atsiradusi dėl žinių trūkumo, gali kainuoti labai brangiai, nes tenka susigrąžinti prekes, susimokėti papildomus mokesčius, o kartais net ir baudas.

Išauga atsakomybių ribos: sugadinimas, pažeidimas, vėlavimas

Vykdydamas elektroninę komerciją, pardavėjas yra atsakingas už visą logistinę grandinę. Tradiciškai gamybinės įmonės prekybą vykdo FCA, FOB ar kitomis sąlygomis, kai jų atsakomybė baigiasi pakrovus krovinį į transporto priemonę. Vykdant prekybą per e-komercijos kanalą, pardavėjas atsako už viską. T. y. jeigu krovinys pavėluos, bus pažeistas, neatitiks reikalavimų, už viską bus atsakingas pardavėjas, o kiekvienas toks atvejis turės neigiamos įtakos jo prekės ženklui.

Apibendrindami norime pakartoti, kad gamybinėms įmonėms atsiveria vis daugiau galimybių pasiekti vartotojus skirtingose šalyse ir tai padaryti pelningiau negu parduodant per tarpininkus. Žinoma, siekiant uždirbti daugiau, tenka prisiimti ir daugiau atsakomybės bei rūpintis sėkmingu logistinių operacijų atlikimu. Gera žinia ta, kad įvairius logistinius iššūkius galite įveikti, jei dirbate su patikimomis logistinėmis įmonėmis. Viena tokių esame ir mes, tad jeigu jūs vykdote arba planuojate vykdyti elektroninę komerciją ir ieškote transporto partnerio, kuris gebėtų saugiai bei greitai pristatyti prekes Europoje, tuomet kviečiame susisiekti su mumis. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …