Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kelionė tvarumo link: „Natura & Co“ pavyzdys

30.01 2024 Tvarumas

Tvari logistika ir organizacinė kultūra „HRX“ vertybių skalėje užima reikšmingą vietą. Tęsiame straipsnių ciklą apie sėkmingai tvarumo keliu žengiančias įmones. Daugiau patarimų ir naudingos informacijos šia tema galite rasti čia. Šiandien pakalbėsime apie kompaniją „Natura & Co“. Galbūt ne visi žino kompanijos pavadinimą, tačiau, tikėtina, kad dažnas esate naudoję šios bendrovės gaminamą produkciją. Įdomus faktas, kad daugelis kompanijų, pasirinkusios tvarumo kelią, susilaukia įvairios kritikos dėl žaliojo plovimo, tuo tarpu apie šią organizaciją neigiamos informacijos neradome. Šiame straipsnyje aptarsime įmonės veiklą bei aiškinsimės, ko galėtų pasimokyti verslai, planuojantys sukti tvarumo keliu.

„Natura & Co“ veikla
 

Ši įmonė gamina kosmetikos produktus, žinomus visame pasaulyje: „AVON“, „NATURA“, „THE BODY SHOP“ ir „AESO“. Žinoma, kosmetikos pramonei, lyginant su kitomis šakomis (pvz., chemijos pramonė), daug paprasčiau gaminti tvarius produktus, tačiau vis tiek tenka įdėti daug pastangų. Juk tai tarptautinė kompanija, taigi žaliavos įsigyjamos, prekės gaminamos, o vėliau parduodamos visame pasaulyje, tiekėjų ir įvairių logistikos partnerių skaičiai yra didžiuliai, todėl užtikrinti tvarumą visoje grandinėje tikrai nėra lengva užduotis.

Vienas pagrindinių veiksnių, kas šią kompaniją išskiria iš kitų tvarių prekių ženklų, tai jų ambicinga tvarumo politika. Jie išsikėlė uždavinį – nulinių emisijų tikslą pasiekti iki 2030 m. Tai net 20 m. greičiau, nei prekybos ir gamybos įmonėms teikiamos Jungtinių Tautų (JT) rekomendacijos. Jie šiuo metu siekia mažinti emisijas visoje vertės grandinėje, nuo žaliavų įsigijimo iki pakuočių šalinimo. „Natura & Co“ taip pat yra įsipareigojusi išsaugoti Amazonės miškus, pati prisidėdama ir skatindama kitas kompanijas, kad jos iki 2025 m. visiškai sustabdytų šių miškų kirtimą.

Tvarumo iniciatyvos
 

Įmonė savo tvarumo reikalavimus grindžia keletu pagrindinių veiklos principų.

„Natura & Co“ yra įsidiegusi pažangią integralią pelno ir pajamų ataskaitos metodologiją (angl. IP&L). Tai reiškia, kad ši kompanija, teikdama savo ataskaitas, matuoja teigiamą ir neigiamą poveikį aplinkai. 2021 m. ataskaitoje teigiama, kad kiekvienam uždirbtam doleriui ji sugeneravo pusantro dolerio teigiamo poveikio aplinkai. Ne mažiau svarbi detalė yra susijusi su faktu, kad šios kompanijos valdyboje sukurta nauda aplinkai yra vertinama lygiai taip pat rimtai kaip ir pelnas. Siekiant tvarios organizacijos principų, toks vertinimas yra ypatingai svarbus.

Kita išskirtinė šios kompanijos tvarumo detalė yra susijusi su įmonės organizacine kultūra. Kompanijos vadovybė nori pasiekti įmonėje dirbančių vyrų ir moterų balansą (50/50). Ši taisyklė galioja ir vadovams. Kompanija taip pat stengiasi darbuotojams mokėti tokius atlyginimus, kad užtikrintų arba viršytų jų pragyvenimui reikalingus rodiklius visose šalyse (šiuo metu jau 96% darbuotojų tai yra užtikrinama). „Natura & Co“ savo konsultantams sukūrė darbuotojų vystymosi indeksą (angl. Human Development Index for Consultants). Šis indeksas padeda įvertinti socialinį konsultantų veiklos poveikį gamtai. Vadovaudamasi šiais ir kitais principais, organizacija užtikrina darbuotojų įsitraukimą į tvarumo strategijos įgyvendinimą.

Kompanija stengiasi mažinti atliekų kiekį tiekimo grandinėje. „Natura & Co“ siekia, kad iki 2030 m. visos pakavimo medžiagos būtų daugkartinio panaudojimo, perdirbamos arba kompostuojamos. Bendrovė taip pat daug dėmesio skiria atsinaujinančių ir biologiškai skaidžių formulių naudojimui gaminiuose, kad atitiktų jų tvarumo viziją.

Pamokos
 

Ko organizacijos, ketinančios kurti tvarius produktus ir paslaugas, gali pasimokyti iš „Natura & Co“ sėkmės istorijos?

Viena svarbiausių pamokų – kuriant tvarius produktus ir pristatant save kaip tvarią kompaniją,  tvarumo reikalavimus būtina vykdyti iš tikrųjų, nesidangstant žaliuoju plovimu. Siekiant išsiskirti iš kitų, svarbu išsikelti ambicingus planus ir tikslus bei rasti pažangiausius sprendimus šiems tikslams įgyvendinti.

Nors išsikelti ambicingus tikslus yra labai svarbu, tačiau pasverti, ar jie bus pasiekti, dar svarbiau. Priešingu atveju galima sulaukti neigiamos reakcijos iš vartotojų, jeigu tų tikslų įgyvendinti nepavyktų. Siekiant nulinių emisijų, tą būtina užtikrinta visoje vertės grandinėje (žaliavų tiekėjai, gamyba, distributoriai, logistika ir kt.). Nesame gamybos ar kitų sričių specialistai, tačiau, kalbant apie logistines operacijas, manome, kad pasiekti nulines emisijas iki 2030 m. bus sudėtinga. Kad ir kaip logistikos kompanijos, įskaitant ir mus, norėtų šį tikslą įgyvendinti, tačiau mus visus riboja faktas, kad vis dar nėra plačiai naudojamų, visiškai netaršių sprendimų ir infrastruktūros. Tikėtina, kad ir per ateinančius penkerius metus žymaus proveržio nebus.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad, analizuojant „Natura & Co“ ir kitų sėkmingai tvarumo keliu žengiančių kompanijų patirtį, pastebime tą patį dėsningumą. Pagrindiniai iš jų – tvarumas susijęs ne vien su taršos mažinimu, tai daug platesnė veikla, apimanti bet kurios įmonės kultūrą, gamtą ir bendrą viso pasaulio gerovę. Siekiant sėkmės šioje srityje, svarbu įtraukti visą kompanijos komandą, kitu atveju įgyvendinti užsibrėžtų tikslų nepavyks. Tačiau, nepaisant visko, galima tvirtinti, kad prekiauti tvariais produktais apsimoka, šį faktą patvirtina ir šios analizuojamos kompanijos pavyzdys.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …