Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Išplėskite verslo galimybes: pažinkite Lenkijos rinką

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtrą kaimyninėse šalyse. Ankstesnius straipsnius apie rinkas Švedijoje, Suomijoje, Danijoje, Estijoje galite rasti čia.

Lietuvos verslininkams Lenkijos rinka nėra nauja, prekybą su šia šalimi vystome jau seniai. Šiuo metu Lenkija yra antra svarbiausia mūsų eksporto partnerė, nors visai neseniai užėmė tik trečią vietą. Šios rinkos reikšmė mūsų verslui sparčiai auga. Svarbu paminėti, kad Lenkija yra pirmoji Lietuvos importo partnerė, iš jos importuojame beveik dvigubai daugiau produkcijos negu eksportuojame.

„HRX“ teikia skubias transporto paslaugas į Lenkiją. Krovinius galime pristatyti beveik visoje Lenkijos teritorijoje per 24-72 valandas. Dirbame su šia rinka jau seniai, tad norime pasidalinti sukaupta patirtimi ir pateikti keletą, mūsų nuomone, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Lenkija?
 

Vienas svarbiausių veiksnių – geopolitika. Lenkijos importo struktūroje pirmą vietą užima Kinija, iš šios šalies 2022 m. Lenkija importavo prekių ir paslaugų už 46,2 mlrd. USD. Tačiau nuolat augęs importas iš Kinijos nuo 2022 m. pradėjo mažėti. Todėl atsiranda daugiau vietos mūsų paslaugų teikėjams ir gamintojams.

Šiuo metu Lietuva į Lenkiją daugiausiai eksportuoja mineralinį kurą ir kitas šios kategorijos prekes, plastiko gaminius, maisto produktus, trąšas. Pilną prekių sąrašą galite rasti čia. Lietuvos inovacijų agentūra išskiria šias perspektyvias sritis, kuriose Lietuvos verslai galėtų sulaukti pasisekimo: chemikalų ir chemijos produktų gamyba, įvairios įrangos gamyba, tekstilės, metalo gaminių gamyba, elektronikos ir optinių gaminių gamyba bei kitos sritys.

Svarbiausia statistika ir faktai
 

Lenkija yra viena gyviausių Europos ekonomikų. Prognozuojama, kad Lenkijos bendras vidaus produktas (BVP) artimiausius dvejus metus augs po 3,8%. Jeigu Lenkijos ekonomika ir toliau vystysis tokiu tempu, prognozuojama, kad 2035 m. Lenkija bus turtingesnė už Angliją. Šaliai turtėjant, kartu augs  išskirtinių prekių ir paslaugų poreikis.

Svarbu pastebėti, kad Lenkija tampa patraukli tarptautinėms įmonėms, kurios ieško vietų, kur atsidaryti savo operacinius ir paslaugų centrus. Lenkija patraukli tampa todėl, kad turi didelę kvalifikuotos darbo jėgos pasiūlą (bei galimybę pritraukti kitų šalių darbuotojus), gerą susisiekimą bei išvystytus logistikos tinklus. Kartu su tokių centrų atsiradimu šalyje augs atlyginimai, o tai ir toliau skatins brangesnių prekių ir paslaugų vartojimą.

Turime įdomios statistikos e-komerciją vystantiems verslams. Lenkai šį kanalą vertina palankiai, jis nuolatos auga, tačiau, lyginant su kitomis šalimis, pavyzdžiui, Nyderlandais, lenkai šiame kanale apsipirkinėja rečiau. „Statistos“ duomenimis, lenkai, pirkdami internetu, išleidžia apie 17 mlrd. USD. Galėtų atrodyti, kad tai neigiamas rezultatas, tačiau pardavimai per šį kanalą nuolatos auga, o konkurencija, lyginant su kitomis šalimis, yra mažesnė, todėl įėjimas į šią rinką bus lengvesnis. Atkreiptinas dėmesys, kad dauguma lenkų prekes atsiimti nori paštomatuose arba gauti jas į namus, pageidauja per 3-5 dienas. Šis rodiklis palankus mūsų šalyje veikiančioms įmonėms ir „HRX“ gali padėti, nes pristatyti prekes į Lenkiją galime per 1-3 dienas, o siuntas užsakovui galime įteikti į rankas arba pristatyti į artimiausią paštomatą. Prekes grąžinti lenkai pageidauja per paštomatus. Šį reikalavimą taip pat lengvai gali įgyvendinti Lietuvoje veikiančios įmonėms. Lenkai internetu dažniausiai perka rūbus, kosmetiką bei vaistus. Pagrindiniai trys motyvai pirkti prekes internetu yra šie: nenoras vaikščioti po parduotuves, galimybė apsipirkti bet kuriuo paros metu ir geresnės kainos.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
 

Pagrindinė rekomendacija, kuriant verslo santykius su Lenkija, – samdyti specialistus, mokančius lenkų kalbą. Taip sulauksite didesnės sėkmės, kadangi lenkiškai kalbantys partneriai šioje šalyje įgyja prioritetą. Taip pat svarbu nusiteikti, kad lenkai mėgsta bendrauti ne tik nuotoliu, bet ir gyvai. Jeigu nesate pasiryžę samdyti lenkiškai kalbančių darbuotojų, antras geriausias būdas įeiti į šią rinką susirasti tinkamus verslo partnerius.

Svarbu suprasti, kad dauguma sektorių Lenkijoje yra labai konkurencingi (pvz., paukštienos gamyba, plastikiniai langai ir kt.), jie vysto masinę gamybą, todėl tokiuose sektoriuose konkuruoti kaina bus sudėtinga. Geriau pasirinkti strategiją ieškoti nišinių sričių. O jų surasti tikrai galima net ir tokiame konkurencingame sektoriuje kaip langų gamyba. Yra įmonių, kurios siūlo individualius sprendimus, išnaudojant e-komercijos kanalą ir taip laimi lenkų pirkėjus. Sėkmingo verslo pavyzdžių galima surasti įvairiose srityse.

Prieš pradedant veiklą Lenkijoje, derėtų detaliau pasidomėti leidimais ir papildomais reikalavimais. Nors tai Europos Sąjungos (ES) šalis, tačiau joje reikalavimų yra daugiau. Pavyzdžiui, įmonę Lenkijoje įmanoma atsidaryti tik per 37 dienas, tuo tarpu kitose ES šalyse tai vidutiniškai užtrunka 13,3 dienas. Yra išskirtinių reikalavimų ir logistikos srityje, kadangi, vežant tam tikras prekes tranzitu per Lenkiją, būtina jas registruoti.

Išvados
 

Apibendrinant svarbu paminėti, kad nors šiuo metu kai kuriems Lietuvos verslams atrodo, jog importuoti iš šios šalies apsimoka labiau (kai kuriais atvejais tai yra tiesa), tačiau norime pastebėti, kad  Lietuvoje veikiantys verslai savo produkcijai rinkas gali rasti ir Lenkijoje. Žinoma, siekiant sulaukti sėkmės, reikėtų atkreipti dėmesį į  prekių išskirtinumą, kadangi konkuruoti kaina, ypač tuose sektoriuose, kur lenkai patys vysto gamybą, bus sunku. Jeigu jūs eksportuojate į Lenkiją arba planuojate tai daryti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes Lenkijos vartotojams pagal geriausias „HRX“ klientų aptarnavimo tradicijas.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …