Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Dirbtinis intelektas ir jo panaudojimo galimybės tiekimo grandinių valdyme

Vis dažniau kalbame apie dirbtinį intelektą (DI). Yra manančių, kad mašininio mokymosi galimybės gali padėti, didinant tiekimo grandinių efektyvumą ir netgi mažinant aplinkos taršą. Šiuo metu rinkoje yra sprendimų, padedančių organizacijoms priimti labiau pamatuotus sprendimus. Tačiau didžiausią naudą šis įrankis galės sukurti ateityje, todėl jo galimybėmis svarbu domėtis jau šiandien. Straipsnyje nagrinėjame, mūsų nuomone, pagrindines sritis, kuriose netolimoje ateityje DI galėtų sukurti pridėtinę vertę bei ką galime optimizuoti jau dabar,  panaudojant turimus sprendimus.

1.      Pasiūlos ir paklausos prognozavimas

Pasiūlos ir paklausos prognozavimas iki šiol organizacijoms kelia daug iššūkių, ypač įmonėms, vykdančioms mažmeninę prekybą. Jeigu galėtume rasti sprendimą, leidžiantį tiksliai prognozuoti, kokias prekes ir kada užsakyti, taip eliminuojant produktų perviršių (angl. Overordering) ir sumažinti prekių trūkumą (angl. Stockouts), prekybinės įmonės galėtų padidinti pelningumą ir apyvartą.

Nors šioje srityje kai kurios organizacijos jau turi susikūrusios vidinius DI paremtus sprendimus, kurie palengvina planavimo funkciją, tačiau tada, kai DI bus sujungtas ne tik su vidinėmis įmonės sistemomis, tačiau ir su išorinėmis, tokiu atveju mašininio mokymosi algoritmai gaus žymiai daugiau duomenų, kuriuos apdorojant bus galima labai tiksliai prognozuoti pasiūlą ir paklausą.

2.      Tiekimo grandinės atsparumo didinimas
 

Daugelis organizacijų šiais politinio ir finansinio neapibrėžtumo laikais ieško būdų, kaip savo tiekimo grandines padaryti atsparesnes pokyčiams. Daugiau apie tiekimo grandinių atsparumą galite skaityti čia.  Tai nėra lengvas darbas, kadangi reikia atlikti detalią tiekėjų analizę, įsivertinti rizikos veiksnius ir kuo greičiau reaguoti į besikeičiančia situaciją.

DI jau dabar gali padėti atlikti tiekėjų vertinimą, atsižvelgiant į jūsų suformuotą užduotį,  parinkti geriausius variantus ir taip sutaupyti laiko. Tačiau ateityje, tikėtina, šios galimybės bus praplėstos, kadangi į vertinimo kriterijus bus galima įtraukti realiu laiku vykstančius procesus ir duomenis. Tokiu atveju tiekėjų atranka taps  dinamiška, o sprendimai – tikslesni.

3.      Taršos mažinimas
 

Kalbant apie taršos mažinimą, dažniau akcentuojama gamyba ir logistika, tačiau rečiau įvertiname faktą, kad šiuolaikinės tiekimo grandinės, nepaisant technologijų, vis dar sugeneruoja didelius kiekius produktų, kurie yra nesuvartojami ir išmetami. Taršą galima mažinti ir tuo atveju, kai gaminame tikslius prekių kiekius, tada ir  taršalų į aplinką patenka mažiau. DI planavimo galimybės gali sumažinti arba net visiškai eliminuoti nurašomas prekes ir taip prisidėti prie aplinkos saugojimo.

DI taip pat gali padėti tiksliai apskaičiuoti CO2 emisijas ir analizuoti duomenis, kuriais remiantis, galima mažinti taršą.

4.      Duomenų analizė
 

Tiekimo grandinės valdymo profesionalai kasdien privalo atlikti daug įvairių skaičiavimų: modeliuoti optimalius distribucijos planus, vertinti palankiausią atsargų lygį (angl. safety stock), racionalizuoti atsargas (angl. stock racionalization) bei priimti daugelį kitų sprendimų. Jau dabar, turint istorinius duomenis, juos galima įkelti į DI įrankius, tokius kaip „Chat GPT“, suformuoti užduotis ir atlikti įvairius modelius bei skaičiavimus.

5.      Greitesnis ir pigesnis sprendimų priėmimas
 

Visos išvardintos situacijos, kurias sprendžia DI, iš esmės leidžia priimti greitesnius ir tikslesnius sprendimus. Tai yra gera žinia mažoms ir vidutinėms įmonėms, nes jos gali naudotis tais pačiais įrankiais, kokiais anksčiau naudojosi tik didžiosios bendrovės. Jos, siekdamos susikurti geriausias strategijas, samdydavo konsultacines įmones, kurios visų pirma prašydavo pateikti duomenis, tuomet kurdavo įvairius modelius, taip efektyvindavo veiklą ir priimdavo skaičiais pagrįstus sprendimus. Tuo tarpu mažos ir vidutinės įmonės dėl finansinių resursų ir žmogiškųjų išteklių trūkumo dažniausiai tokių sistemų nekurdavo, o sprendimus priimdavo naudodamosi įvairiomis „Excel‘io“ funkcijomis bei vadovaudamosi nuojauta. Tad dabar, nepriklausomai nuo įmonės dydžio, praktiškai visos kompanijos gali turėti tokius pačius įrankius, o didžiosios korporacijos gali toliau taupyti lėšas.

6.       Integracija su daiktų interneto (Angl. Internet of things) įrenginiais
 

DI galimybės yra beribės. Kuo daugiau duomenų jūsų organizacija surenka ir kuo daugiau jų sukelia į DI modelius, tuo didesnę naudą šis įrankis sukuria. Kai mašininio mokymosi galimybės bus sujungtos su daiktų interneto įrenginiais, įmonės galės gauti įvairių kokybiškų duomenų. Prognozuojama, kad tuomet bus pasiektas kitas lygis, kai bus galima dar labiau pagerinti sprendimų paėmimą, kartu atsiras naujų išradimų įvairiose srityse. Kai DI prisijungs prie įrenginių, kurie matuoja mūsų sveikatos rodmenis, gali būti rasti būdai, kaip apsisaugoti nuo įvairių ligų,  išrasti nauji vaistai arba patobulinti turimi. Suprantama, galėtume pateikti ir daugiau DI panaudojimo galimybių pavyzdžių, susijusių tiek su gamyba bei logistika, tiek su kitomis sritimis.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad nors apie šį įrankį sklando įvairiausių nuomonių, tiek teigiamų, tiek ir neigiamų, ir dar reikia laiko, kol šis įrankis ištobulės, tačiau  jau dabar matome, kad jo galimybėmis kompanijoms verta domėtis nedelsiant. Įmonės, minimaliai investuodamos, gali atlikti įvairius modeliavimus ir taip taupyti lėšas bei paspartinti sprendimų priėmimą. Tačiau, kalbant apie DI, taip pat svarbu suprasti, kad jo algoritmai tobulėja kartu su augančiu duomenų kiekiu. Tad tos kompanijos, kurios juo naudotis  pradės pirmos, šiam įrankiui tobulėjant, galės įgyti konkurencinį pranašumą.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …