Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kokią įtaką e-komercijos veiklai daro logistikos operacijos

28.12 2023 E-komercija

Per pastaruosius penkerius metus e-komercijos prekybos kanalo reikšmė labai išaugo. Vis daugiau prekybos ir gamybos įmonių, kurdamos savo elektronines parduotuves, pradėjo naudotis juo, bet  lygiagrečiai vykdė prekybą ir per marketplac‘us, o kai kurios kompanijos  išnaudojo abi galimybes. Šio kanalo svarba ateityje tik augs, prognozuojama, kad 2026 m. čia bus parduodama daugiau nei 25 % visų prekių (codept). Svarbus e-komercijos prekybos kanalo sėkmės rodiklis yra susijęs su sėkmingomis logistinėmis operacijomis. „HRX“ jau metus teikia e-komercijos logistikos paslaugas, todėl šiame straipsnyje pasidalinsime įžvalgomis, kuo ypatingas minėtas kanalas ir kodėl jis toks populiarus.

Kodėl tinkamai parinktos logistikos operacijos yra ypatingai svarbios e-komercijos kanalui?
 

Tinkamai parinktos logistikos operacijos (suderintos su įmonės strategija) yra labai svarbios vykdant bet kokią veiklą, tačiau e-komercijos kanale tai turi daug didesnę  reikšmę. Kuo šis kanalas išskirtinis?

Daugiau logistinių operacijų nei tradiciniame pardavimo kanale
 

Vykdant e-komercijos veiklą, prie įprastų logistikos operacijų prisideda paskutinės mylios, sandėliavimo, krovinių surinkimo ir reversinės logistikos operacijos. Jeigu tradiciniuose kanaluose didesnė visos vertės grandinės dalis tenka pardavimų, marketingo, klientų aptarnavimo ir kitiems skyriams, tai e-komerciniame kanale daugiausiai atliekama su logistika susijusių operacijų.

Logistikos įmonės darbuotojai dažnai tampa klientų aptarnavimo vadybininkais
 

Kai prekės yra perkamos parduotuvėse, su klientais bendrauja pardavėjai, t. y. šie darbuotojai yra atsakingi už gerą klientų aptarnavimą ir pakartotiną pirkimą. Kai prekės  pristatomos vartotojams į rankas arba į paštomatus, šią funkciją perima logistikos įmonės darbuotojai, t. y. vairuotojai bei kiti operacijoje dalyvaujantys asmenys. Jie praneša apie krovinio pristatymą, vėlavimą, atsako į kitus su siunta susijusius klausimus. Nors prekybos įmonės neturėtų būti atsakingos už savo partnerius, tačiau, jeigu logistikos įmonės darbuotojai su jūsų klientais bendraus nepagarbiai, nemandagiai, negebės proaktyviai spręsti įvairių probleminių situacijų, tai pakenks prekybos įmonei, kadangi tokiais atvejais, tikėtina, vartotojai nebepirks iš jūsų.

Gebėjimas užtikrinti lanksčias ir klientų poreikius atitinkančias logistikos paslaugas garantuoja ne mažiau kaip 50 % šio kanalo sėkmės
 

Lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių bei daryti tai geriau už konkurentus yra tiesiausias kelias į verslo sėkmę. Kalbant apie e-komercijos logistiką, tyrimai rodo, kad jeigu vartotojai neranda jiems tinkamos pristatymo galimybės (pvz., pristatymas į rankas arba į atsiėmimo punktą) bei tinkamo pristatymo termino (pvz., pristatymas tą pačią arba kitą dieną), jie šias prekes įsigyja iš konkurentų.

Nesugadinti ir laiku pristatomi kroviniai turi visai kitą reikšmę nei tradiciniuose pardavimo kanaluose
 

Žinoma, prekių vėlavimas arba apgadinti kroviniai neigiamai vertinami ne tik e-komercijos kanale, tačiau ir verslas verslui prekybiniuose santykiuose bei kitose veiklose. Tačiau yra atlikta nemažai tyrimų, kurie atskleidžia, kad pirkėjai šiuos neigiamus veiksnius tiesiogiai susieja su prekės ženklu, o ne su logistikos įmone. Įvertinus faktą, kad dažnai e-komerciją vykdančios įmonės neturi tiesioginio santykio su savo klientais, tad galimybės susitarti irgi yra ribotos, todėl kiekvienas vėlavimo ar krovinio sugadinimo atvejis neigiamai veikia pakartotino pirkimo galimybes.

Naudingi statistiniai duomenys
 

E-komercijos kanalas ir šio kanalo logistika iš kitų išsiskiria tuo, kad šioje srityje yra atlikta daug tyrimų, kurie susieja logistikos įtaką su pirkėjų pasitenkinimu ir pakartotino pirkimo galimybėmis. Pasidalinsime keletu svarbių statistinių duomenų:

  • 25 % pirkėjų neperka, jeigu pardavėjai negali pasiūlyti tos pačios dienos pristatymo;
  • 90 % pirkėjų teigia, kad bloga krovinių pristatymo patirtis daro neigiamą įtaką pakartotino pirkimo galimybei iš to paties pardavėjo;
  • 73 % pirkėjų teigia, kad gera prekių grąžinimo patirtis didina tikimybę pirkti iš to paties pardavėjo;
  • 55% pirkėjų palieka pirkinių krepšelį, jeigu neranda sau tinkamo pristatymo būdo.

Apibendrindami norime pabrėžti, kad kompanijos, siekiančios būti sėkmingos šioje srityje, privalo užtikrinti lanksčias logistikos operacijas, kurios patenkintų klientų poreikius. Norint pasiekti šį tikslą, labai svarbu dirbti su patikimais logistikos partneriais. Jeigu jūs dabar ieškote kokybiško siuntų gabenimo partnerio, susisiekite su mumis. Mes pasiekiame vieną aukščiausių klientų pasitenkinimo rodiklių rinkoje, garsėjame aukštais krovinių pristatymo laiku rodikliais ir „Premium“ aptarnavimo kokybe. Susisiekite su mūsų pardavimo komanda, jie plačiau papasakos apie kryptis, su kuriomis dirbame. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę, kontaktų formą.

Susisiekti su HRX Pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …