Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip sumažinti atsargų kiekį ir taupyti lėšas?

Šiuo metu, kai nemažai sektorių išgyvena ne pačius geriausius laikus, dauguma įmonių ieško būdų, kaip mažinti sąnaudas. Tai, žinoma, visada yra svarbu, kadangi pagrindinis efektyvios įmonės tikslas – rasti priemonių, kaip pasiekti strateginius tikslus optimaliomis sąnaudomis. Tos kompanijos, kurios dirba efektyviau, ilgainiui laimi konkurencinę kovą. Viena iš geriausių taupymo galimybių, kuria gali pasinaudoti organizacija, tai ieškoti būdų, kaip tinkai valdyti įmonės atsargas.

Šiame straipsnyje detaliau aptarsime atsargų valdymo svarbą bei pateiksime keletą modelių, kurie padeda sumažinti atsargų kiekį.

Efektyvus atsargų valdymas ir jo reikšmė įmonės pelningumui
 

Tinkamas atsargų valdymas – tiesiausias kelias į pelningumo didinimą, kadangi čia slypi didžiausios lėšų taupymo galimybės. Tos kompanijos, kurios sugeba dirbti su optimaliomis atsargomis, atlaisvina apyvartines lėšas bei taupo pinigų naudojimo kaštus. Tuo pat metu įmonės, dirbdamos su mažesnėmis atsargomis, kartu mažina ir kitas išlaidas, nes reikia mažesnio sandėlio bei mažiau darbuotojų. Galima sakyti, kad didelės sandėlio atsargos reiškia didesnį sandėlio operacijų kompleksiškumą, kartu sukuria sąlygas dažnesnėms klaidoms bei prastina klientų aptarnavimo kokybę.

Būdai, padedantys užtikrinti tinkamiausią atsargų kiekį
 

Nors atsargų mažinimas ir yra vienas reikšmingiausių faktorių, padedančių didinti pelningumą, tačiau, pradedant diegti sandėlio valdymo iniciatyvas, svarbu atkreipti dėmesį į vieną reikšmingą taisyklę. Optimizuoti sandėlį reikia atsižvelgiant į pirkimų istoriją ir žaliavų bei produktų pristatymo terminus, nes priešingu atveju galite padidinti „stockout‘ų“ kiekius, o tai mažins pelningumą. Dabar pasidalinsime keletu patarimų, kurie padės optimizuoti atsargas, bet nepakenks aptarnavimo kokybei.

Atlikite atsargų analizę

Norint efektyviai valdyti atsargas, pravartu atlikti ABC analizę. Šis įrankis leidžia suskirstyti atsargas į tris grupes pagal svarbą įmonės veiklai. Taip įmonės reitinguoja atsargas pagal paklausą, vertę, apsirūpinimo riziką, pelningumą. Svarbiausios atsargos priskiriamos A klasei, kitos svarbiausios priklauso B klasei, o mažiausiai svarbios – C klasei. Kai kurios įmonės atsargas gali grupuoti į daugiau klasių, pavyzdžiui, A-F klases. Atlikus šią analizę, sandėlio valdytojai daugiau dėmesio skiria svarbesnėms kategorijoms. Vadinasi, šias prekes užsako dažniau, palaiko didesnį atsargų kiekį, skiria geresnę vietą sandėlyje, perkelia šias atsargas arčiau klientų arba taiko kitus taktinius veiksmus.

Pasiūlos ir paklausos planavimo sistemos sukūrimas

Ypač veiksmingas įrankis, kurio tinkamam naudojimui reikalingi technologiniai sprendimai, tai sprendimai, sujungiantys jūsų įmonę su tiekėjų, distributorių ir kitų tiekimo grandinių partnerių atsargų planavimo sistemomis. Tuomet atsargos yra užsakomos atsižvelgiant į realų poreikį. Šiuo metu yra sprendimų, kurie atliekami naudojant dirbtinį intelektą, tai yra mašininio mokymosi algoritmai atlieka skaičiavimus ir praneša, kada reikia užsakyti įvairias priekių atsargas. Taip sumažinamas klaidų skaičius ir tinkamai apskaičiuojamas atsargų poreikis.

Jeigu jūsų įmonės veikla nereikalauja turėti didelių atsargų kiekių, tuomet, tikėtina, kad jums nereikia pažangių technologinių sprendimų, tokiu atveju valdydami atsargas atsižvelkite į istorinius pardavimų duomenis. Jeigu jūsų veiklą veikia sezoniškumas, ypatingą dėmesį skirkite atsargų valdymui šiuo laikotarpiu. Pastebėtina, kad būtent tuo metu įmonės patiria daugiausiai „stokout‘ų“ arba, atvirkščiai, užsako daugiau prekių, kurias vėliau parduoda su nuolaida.

Taip pat galite pagalvoti apie partnerių valdymo sistemos sukūrimą (angl. Vendor management system). Ši praktika dažnai taikoma tarp prekės gamintojo ir pardavėjo. Šiuo atveju partnerių atsargų sistemos yra sujungtos tarpusavyje, o už atsargų papildymą yra atsakingas gamintojas, taikomos įvairios iniciatyvinės sistemos. Tokiu atveju kiekviena pusė yra motyvuota pasiekti kuo geresnį prekių apyvartumą,  taip išlošia ir prekės gamintojas, ir pardavėjas.

Atsargų valdymas pagal „Just in time“ principą

Dar vienas metodas, dažnai taikomas automobilių pramonėje, tai žaliavų ir prekių užsakymas tuo metu, kai yra poreikis (angl. Just in time inventory management). Šiuo atveju atsargos yra užsakomos tik tuomet, kai atsiranda realus poreikis. Kompanijos, kurios vadovaujasi šiuo modeliu, taupo apyvartines lėšas, lėšos panaudojamos tik tuo atveju, kai yra pardavimas, taip žymiai geriau valdomi piniginiai srautai. Kartu šioms kompanijoms reikia mažiau finansinių injekcijų, nes nereikia išlaikyti sandėlio ir darbuotojų, kadangi atsargų pristatymu ir sandėliavimu dažniausiai rūpinasi tiekėjas.

Apibendrinant svarbu paminėti, kad efektyvus atsargų valdymas koja kojon žengia su efektyviu transporto paslaugų užtikrinimu. Kadangi įmonės, kurios savo veiklą vysto išnaudodamos optimalius atsargų kiekius, privalo užtikrinti, kad atsargos konkrečiu laiku būtų pristatytos į sandėlį arba klientams, nes vėlavimas gali reikšti finansinius nuostolius. Šioje situacijoje ypatingai svarbią vietą užima tinkama transporto ir kitų logistikos partnerių atranka. Jeigu jūs ieškote partnerių, kurie pasiekia vieną aukščiausių pristatymo laiku rodiklių rinkoje ir žino, kaip dirbti su įmonėmis, kurios vadovaujasi „Just in time“ inventoriaus valdymo principu, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę užklausos formą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …