Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip sumažinti atsargų kiekį ir taupyti lėšas?

Šiuo metu, kai nemažai sektorių išgyvena ne pačius geriausius laikus, dauguma įmonių ieško būdų, kaip mažinti sąnaudas. Tai, žinoma, visada yra svarbu, kadangi pagrindinis efektyvios įmonės tikslas – rasti priemonių, kaip pasiekti strateginius tikslus optimaliomis sąnaudomis. Tos kompanijos, kurios dirba efektyviau, ilgainiui laimi konkurencinę kovą. Viena iš geriausių taupymo galimybių, kuria gali pasinaudoti organizacija, tai ieškoti būdų, kaip tinkai valdyti įmonės atsargas.

Šiame straipsnyje detaliau aptarsime atsargų valdymo svarbą bei pateiksime keletą modelių, kurie padeda sumažinti atsargų kiekį.

Efektyvus atsargų valdymas ir jo reikšmė įmonės pelningumui
 

Tinkamas atsargų valdymas – tiesiausias kelias į pelningumo didinimą, kadangi čia slypi didžiausios lėšų taupymo galimybės. Tos kompanijos, kurios sugeba dirbti su optimaliomis atsargomis, atlaisvina apyvartines lėšas bei taupo pinigų naudojimo kaštus. Tuo pat metu įmonės, dirbdamos su mažesnėmis atsargomis, kartu mažina ir kitas išlaidas, nes reikia mažesnio sandėlio bei mažiau darbuotojų. Galima sakyti, kad didelės sandėlio atsargos reiškia didesnį sandėlio operacijų kompleksiškumą, kartu sukuria sąlygas dažnesnėms klaidoms bei prastina klientų aptarnavimo kokybę.

Būdai, padedantys užtikrinti tinkamiausią atsargų kiekį
 

Nors atsargų mažinimas ir yra vienas reikšmingiausių faktorių, padedančių didinti pelningumą, tačiau, pradedant diegti sandėlio valdymo iniciatyvas, svarbu atkreipti dėmesį į vieną reikšmingą taisyklę. Optimizuoti sandėlį reikia atsižvelgiant į pirkimų istoriją ir žaliavų bei produktų pristatymo terminus, nes priešingu atveju galite padidinti „stockout‘ų“ kiekius, o tai mažins pelningumą. Dabar pasidalinsime keletu patarimų, kurie padės optimizuoti atsargas, bet nepakenks aptarnavimo kokybei.

Atlikite atsargų analizę

Norint efektyviai valdyti atsargas, pravartu atlikti ABC analizę. Šis įrankis leidžia suskirstyti atsargas į tris grupes pagal svarbą įmonės veiklai. Taip įmonės reitinguoja atsargas pagal paklausą, vertę, apsirūpinimo riziką, pelningumą. Svarbiausios atsargos priskiriamos A klasei, kitos svarbiausios priklauso B klasei, o mažiausiai svarbios – C klasei. Kai kurios įmonės atsargas gali grupuoti į daugiau klasių, pavyzdžiui, A-F klases. Atlikus šią analizę, sandėlio valdytojai daugiau dėmesio skiria svarbesnėms kategorijoms. Vadinasi, šias prekes užsako dažniau, palaiko didesnį atsargų kiekį, skiria geresnę vietą sandėlyje, perkelia šias atsargas arčiau klientų arba taiko kitus taktinius veiksmus.

Pasiūlos ir paklausos planavimo sistemos sukūrimas

Ypač veiksmingas įrankis, kurio tinkamam naudojimui reikalingi technologiniai sprendimai, tai sprendimai, sujungiantys jūsų įmonę su tiekėjų, distributorių ir kitų tiekimo grandinių partnerių atsargų planavimo sistemomis. Tuomet atsargos yra užsakomos atsižvelgiant į realų poreikį. Šiuo metu yra sprendimų, kurie atliekami naudojant dirbtinį intelektą, tai yra mašininio mokymosi algoritmai atlieka skaičiavimus ir praneša, kada reikia užsakyti įvairias priekių atsargas. Taip sumažinamas klaidų skaičius ir tinkamai apskaičiuojamas atsargų poreikis.

Jeigu jūsų įmonės veikla nereikalauja turėti didelių atsargų kiekių, tuomet, tikėtina, kad jums nereikia pažangių technologinių sprendimų, tokiu atveju valdydami atsargas atsižvelkite į istorinius pardavimų duomenis. Jeigu jūsų veiklą veikia sezoniškumas, ypatingą dėmesį skirkite atsargų valdymui šiuo laikotarpiu. Pastebėtina, kad būtent tuo metu įmonės patiria daugiausiai „stokout‘ų“ arba, atvirkščiai, užsako daugiau prekių, kurias vėliau parduoda su nuolaida.

Taip pat galite pagalvoti apie partnerių valdymo sistemos sukūrimą (angl. Vendor management system). Ši praktika dažnai taikoma tarp prekės gamintojo ir pardavėjo. Šiuo atveju partnerių atsargų sistemos yra sujungtos tarpusavyje, o už atsargų papildymą yra atsakingas gamintojas, taikomos įvairios iniciatyvinės sistemos. Tokiu atveju kiekviena pusė yra motyvuota pasiekti kuo geresnį prekių apyvartumą,  taip išlošia ir prekės gamintojas, ir pardavėjas.

Atsargų valdymas pagal „Just in time“ principą

Dar vienas metodas, dažnai taikomas automobilių pramonėje, tai žaliavų ir prekių užsakymas tuo metu, kai yra poreikis (angl. Just in time inventory management). Šiuo atveju atsargos yra užsakomos tik tuomet, kai atsiranda realus poreikis. Kompanijos, kurios vadovaujasi šiuo modeliu, taupo apyvartines lėšas, lėšos panaudojamos tik tuo atveju, kai yra pardavimas, taip žymiai geriau valdomi piniginiai srautai. Kartu šioms kompanijoms reikia mažiau finansinių injekcijų, nes nereikia išlaikyti sandėlio ir darbuotojų, kadangi atsargų pristatymu ir sandėliavimu dažniausiai rūpinasi tiekėjas.

Apibendrinant svarbu paminėti, kad efektyvus atsargų valdymas koja kojon žengia su efektyviu transporto paslaugų užtikrinimu. Kadangi įmonės, kurios savo veiklą vysto išnaudodamos optimalius atsargų kiekius, privalo užtikrinti, kad atsargos konkrečiu laiku būtų pristatytos į sandėlį arba klientams, nes vėlavimas gali reikšti finansinius nuostolius. Šioje situacijoje ypatingai svarbią vietą užima tinkama transporto ir kitų logistikos partnerių atranka. Jeigu jūs ieškote partnerių, kurie pasiekia vieną aukščiausių pristatymo laiku rodiklių rinkoje ir žino, kaip dirbti su įmonėmis, kurios vadovaujasi „Just in time“ inventoriaus valdymo principu, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę užklausos formą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …