Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Dekarbonizacija – pajamų augimo ir savikainos mažinimo įrankis

29.11 2023 Tvarumas

Pastaruoju metu  dekarbonizacijos tema kalbama plačiai ir dažniausiai šiose diskusijose akcentuojama būtinybė tausoti mūsų planetą. Siekiant nulinių emisijų iki 2050 metų, skaičiuojama, kad bendrai bus išleista net 275 trilijonai JAV dolerių, o tai yra milžiniška galimybė, kurią kompanijos gali išnaudoti. Anksčiau rašėme, jog tvarumas apsimoka dėl to, kad vartotojų pirkimo įpročiai sparčiai keičiasi. Šiame straipsnyje pasidalinsime  įžvalgomis, kodėl verta investuoti į tvarumo iniciatyvas ir kodėl svarbu kurti tvarius produktus ir paslaugas.

Dekarbonizacija gali sumažinti prekių savikainą
 

Daugelis organizacijų, kurios pradeda mažinti anglies dvideginio emisijas, pastebi, kad tai nėra tokia  paprasta ir pigi verslo iniciatyva. Finansinės injekcijos tikrai reikalingos, o iš pradžių jos būna labai didelės. Tačiau vėliau organizacijų vadovai įsitikina, kad šie pokyčiai teigiamai veikia gaminamų prekių savikainą. Kadangi, siekiant mažinti emisijas, dažnai tenka rinktis žaliosios energijos šaltinius, didinti energetinį efektyvumą ir ieškoti būdų, kaip su mažiau žaliavų pagaminti didesnį kiekį produktų, kitaip tariant, didinti gamybos našumą. Visa tai teigiamai veikia sąnaudas, o sutaupytos lėšos gali būti investuojamos į naujus produktus arba verslo projektus.

Nulinių emisijų prekės ir paslaugos – pardavimų pajamų augimo akseleratorius
 

Įmonės, gamindamos tvarius produktus ir teikdamos tvarias paslaugas,  gali užimti didesnę rinkos dalį. Šiuo metu tiek viešasis, tiek privatusis sektorius (ypač Europoje) vis dažniau kelia tvarumo reikalavimus savo tiekėjams ir partneriams. Tiesą sakant, šių prekių ir paslaugų paklausa auga taip sparčiai, kad netgi sukuria didžiulį trūkumą tam tikruose segmentuose. Pasak „Mckinsey“, pvz., chemijos, metalo ir cemento industrijose tvarių produktų paklausa net 60 proc. viršija pasiūlą. Todėl prekybinės ir gamybinės įmonės, kurios pirmos įves į rinką tvarius produktus, iškovos geresnes konkurencines pozicijas ir sparčiau augins pardavimus.

Žinoma, kurti tvarius produktus nėra taip paprasta, nes kaip ir bet kokios naujovės pristatymas gali patirti nesėkmę. Norint to išvengti, pravartu identifikuoti, kokiose rinkose yra „žaliųjų“ produktų ar paslaugų trūkumas, kuris išliks artimiausiu metu. Kuriant šiuos produktus, taip pat svarbu tinkamai nusistatyti kainodarą, kitaip sakant, į vertės pasiūlymą pažiūrėti plačiau. Pasirinkus tvarumo kelią, svarbiausia užsitikrinti ekologiškų žaliavų tiekimą ir sumažinti emisijų naudojimą visoje grandinėje (angl. Scope 2 and 3 emissions). Vadinasi, dar prieš kuriant tvarius produktus, labai svarbu įsivertinti, ar jūs galėsite įsigyti pakankamą kiekį ekologiškų žaliavų už prieinamą kainą. Svarbu suprasti, kad papildomos maržos, kurias šiuo metu generuoja „žalieji“ produktai ir paslaugos, nebus amžinos, kadangi perspektyva aiški – visi arba bent jau didžioji dalis produktų ir paslaugų ateityje privalės tapti „žali“, o tai apkarpys maržas. Todėl, siekiant maksimaliai išnaudoti šią galimybę, svarbu veikti greitai.

Papildomos galimybės
 

Tvarius produktus kuriančioms kompanijoms dažnai atsiranda įvairių papildomų galimybių formuoti partnerystes su kitais verslais. Taip pat, rinkoms pereinant prie ekologiškų verslo modelių, atsiranda sąlygų kurti naujus vertės pasiūlymus ir grandines.  Kaip pavyzdį galime pateikti MAERSK  ir DFDS bendrą investiciją į žaliojo metanolio gamybą. Taip, šios kompanijos visų pirma siekia savo tvarumo tikslų, tačiau ateityje jos galės pigiau užsitikrinti ekologiškų degalų srautą, o kartu šį kurą pardavinėti ir kitiems rinkos žaidėjams.

Tvarūs verslai yra patrauklūs įvairiems fondams ir investuotojams, todėl galima tikėtis lengviau pritraukti investicijas. Būtent dėl šios priežasties nemaža dalis žinomų įmonių, tokių kaip „VOLVO“, kuria naujus prekių ženklus ir atskiras organizacijas, siekdamos pasinaudoti pigesnio finansavimo galimybėmis.

Nuo šių metų didelės Europos  įmonės privalo teikti tvarumo ataskaitas. Pastebėtina, kad bankai, priimdami sprendimą dėl finansavimo ir palūkanų normų dydžio, atsižvelgs į tai, kiek tvarus yra verslas, nes pastarosioms įmonėms bus taikomos palankesnės sąlygos. Tad tvarus verslas galės susimažinti finansines išlaidas.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad dabar yra geriausias laikas kurti tvarius produktus ir paslaugas, kadangi su kiekvienais metais galimybių tik mažės. Kurdamos tvarius produktus, įmonės turi dirbti su tais partneriais, kurie yra pasitvirtinę tvarumo politiką ir turi numatę konkrečius planus dėl CO2 emisijų mažinimo. Jeigu šiuo metu ieškote transporto partnerio, kuriam tvarumo reikalavimai yra svarbūs, kviečiame išbandyti mūsų paslaugas. „HRX“ transporto priemonėse jau naudojame tvarius degalus, tačiau šiais metais žengėme papildomus žingsnius ir pasitvirtinome tvarumo politiką su konkrečiais emisijų mažinimo tikslais. Norėdami sužinoti daugiau apie mūsų teikiamas paslaugas, susisiekite su mūsų pardavimų komanda. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę susisiekimo formą.

Noriu sužinoti daugiau apie tvarias HRX transportavimo paslaugas

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …