Olandija garsėja ne tik stulbinančiu kraštovaizdžiu: kanalais, tulpių laukais, ganyklomis, bet ir unikalia ekonomine aplinka. Ši šalis yra ne tik turistų traukos centras, bet ir puiki rinka visiems, ieškantiems e-komercijos verslo plėtros galimybių. „HRX“ nuo šių metų pradėjo teikti siuntų gabenimo paslaugas į šią šalį. Šiame straipsnyje pasidalinsime savo įžvalgomis, kodėl Olandija yra ideali vieta e-komercijos plėtrai ir kaip galite išnaudoti šios šalies potencialą savo verslo augimui.
Kodėl Olandija?
Turbūt vienas svarbiausių faktorių, kalbant apie elektroninę komerciją Olandijoje, yra tai, kad šioje šalyje minėtas kanalas yra labai plačiai naudojamas. Teisybės dėlei svarbu paminėti, kad ir konkurencija yra taip pat didelė. Turbūt šiuo metu pagalvojote, tai kur gi čia tas patrauklumas? Atsakymas paprastas – visuomet yra paprasčiau parduoti savo prekę per e-komercijos kanalą iš kitos šalies tiems vartotojams, kurie jau yra jas pirkę. O olandai internetu perka labai daug: aprangą, kompiuterius ir jų įrangą, telekomunikacijos prietaisus, žaislus ir kt. Beje, olandai kai kurių segmentų prekes internetu perka dažniau negu per tradicinius kanalus.
Ne mažiau svarbu ir tai, kad Olandija geografiškai yra patogi šalis norint vykdyti e-komerciją. Ji idealiai tinka tiek žemyniniam, tiek jūriniam transportui. Roterdamas – didžiausias Europos uostas, į jį galite atsiplukdyti prekes iš viso pasaulio, o vėliau jas paskirstyti po kitas Europos šalis. Penkių šimtų kilometrų atstumu iš šios šalies galite pasiekti 170 mln. vartotojų rinką, o tūkstančio kilometrų atstumu – net 244 mln. vartotojų rinką. Dėl šios priežasties nemaža dalis prekybinių įmonių būtent čia kuria savo distribucinius centrus.
Olandai turi didesnę perkamąją galią, todėl šioje rinkoje gerai perkami aukštos ir vidutinės klasės produktai, tai aktualu mūsų verslui, kadangi mes dažnai konkuruojame būtent šioje pozicijoje.
Statistika ir kiti faktai
Olandijos e-komercijos rinka yra didžiulė, joje olandai 2022 m. išleido 33,3 mlrd. Eur. (Statista). Net 72 % gyventojų apsiperka naudodamiesi būtent šiuo kanalu. Populiariausios e-prekybos kategorijos: apranga, namų elektronika, namų apyvokos prekės, sporto prekės, kosmetika, žaislai, knygos, vaistai. Iš viso 2023 m. šalyje buvo daugiau nei 84 tūkst. registruotų elektroninių parduotuvių, tarp kurių dvi populiariausios priskiriamos šioms kategorijoms: mada, namų apyvokos ir sodo prekės. Olandijoje elektroninės parduotuvės tokios populiarios, kad net apie 28 tūkst. priskiriamos bendrosioms ir jų statistika negali identifikuoti. Tai dar kartą patvirtina faktą, kad olandai elektroninės komercijos kanale perka praktiškai viską.
Aktualu žinoti, kad dauguma pirkėjų prekes norėtų gauti per 3-5 dienas nuo užsakymo. Olandai prioritetą teikia pristatymui į rankas, to pageidauja 82 % vartotojų (Statista). Įdomus faktas, kad net 31 % vartotojų sutinka, kad prekės būtų paliktos prie durų slenksčio, be parašo.
Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
Nors Olandija ypač patraukli rinka, tačiau dėl didelės konkurencijos įėjimas į ją nebus lengvas. Verslai, kurie nori būti sėkmingi šioje šalyje, turės įdėti nemažai pastangų ir gebėti išsiskirti iš konkurentų. Reklamos kaštai šioje srityje taip pat nebus maži, ypač jeigu orientuositės į plačią auditoriją. Žymiai geresnė strategija yra paieškoti neužimtos nišos ir tuomet dėti visas pastangas parduodant šiuos nišinius produktus. Kai rasite nišą, tuomet, norint greičiau ir pigiau pasiekti vartotojus Olandijoje, rekomenduojame vadovautis šiais patarimais.
Atlikti elektroninės komercijos vartotojų tyrimai Olandijoje rodo, kad kompanijoms svarbu atkreipti dėmesį į šias pagrindines sritis:
- Personalizuotos produktų rekomendacijos (angl. Personalized product recomendations). Vartotojai Olandijoje mėgsta gauti personalizuotas produktų rekomendacijas (atsižvelgiant į jų pirkimų istoriją, panašaus profilio pirkėjus ir kitas demografines tendencijas). Tad, siekiant pritraukti vartotojus, jums pravers naudoti pažangias marketingo strategijas, kurios padės segmentuoti klientus ir pateikti jiems pritaikytas rekomendacijas.
- Patogūs atsiskaitymo už prekes būdai (angl. Frictionless payment). Olandijos vartotojai, pirkdami elektroninėse parduotuvėse, ypatingą dėmesį skiria atsiskaitymo patogumui. Prekiaudami šioje šalyje, įsitikinsite, kad vartotojai pageidauja atsiskaityti jiems patogiu būdu.
- Personalizuoti pasiūlymai (angl. Personalized service). Norint patraukti klientų dėmesį, įmonėms tenka įdėti daug pastangų, nes konkurencija itin didelė. Įprastos marketingo žinutės dažnai pasiklysta bendroje turinio jūroje. Didesnės sėkmės sulauksite, jeigu kursite personalizuotas, konkrečiai vartotojų grupei skirtas žinutes (tai ypač aktualu jaunosios kartos atstovams), o kuriant pasiūlymus atsižvelgsite į tai, kas svarbu konkrečiam prekių segmentui.
Visos išvardintos sritys, vertinant Olandijos vartotojų požiūriu, yra pačios svarbiausios. Tačiau, siekiant nueiti papildomą mylią, galima klientų dėmesį atkreipti, skleidžiant turimą unikalią patirtį visuose savo pardavimo kanaluose (angl. Seamless omni channel experience). Galite pabandyti savo elektroninės komercijos parduotuvėse pritaikyti modernius virtualios ir padidintos realybės sprendimus, olandai yra atviri naujovėms.
Išvados
Apibendrinant svarbu paminėti, kad, siaučiant ne itin palankiems ekonominiams vėjams, galėtų atrodyti, kad kiekvieną plėtros strategiją įgyvendinti yra nepaprastai sunku. Tačiau plėtra šiuo laikotarpiu yra dažnai vienintelė išeitis, siekiant neprarasti pajamų. Jeigu jūs eksportuojate į šią rinką arba planuojate tai daryti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes Olandijos vartotojams tiesiai į rankas pagal geriausias „HRX“ klientų aptarnavimo tradicijas.