Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Artėja kalėdinis laikotarpis. Kaip tinkamai pasiruošti?

Daugelis įmonių, vykdančių prekybą, kalėdiniu laikotarpiu susiduria su nemažai iššūkių. Būtent šiuo metu labai padaugėja užsakymų ir, kaip įprasta, visi klientai savo prekes nori gauti dar iki švenčių. Tai galioja net ir toms prekėms, kurios nepatenka į prekių, skirtų dovanoms, sąrašą, nes ir B2B segmente klientai nori greičiau „užsidaryti“ metus. Šiame straipsnyje rasite daugiau informacijos apie pagrindinius iššūkius, su kuriais šiuo laikotarpiu susiduria įmonės, taip pat pateiksime keletą patarimų, kaip besibaigiančius metus palydėti lengviau ir be streso.

Pagrindiniai šio laikotarpio iššūkiai
 

Pirmas ir vienas didžiausių šio laikotarpio iššūkių yra susijęs su padidėjusia prekių paklausa. Nors paklausa ir padidėja, kas, savaime suprantama, yra teigiamas dalykas, tačiau kartu su ja kyla ir daug neapibrėžtumo. Kadangi įmonėms, ypač toms, kurios prekiauja tiesiogiai su galutiniais pirkėjais vienu iš tradicinių pardavimo kanalų arba vykdo elektroninę komerciją, tiksliai prognozuoti, kiek ir kokių prekių bus nupirkta, būna sudėtinga. Šiuos sunkumus dažniausiai vainikuoja įvairūs „ad hoc“ sprendimai, kuriais bandoma spartinti logistines operacijas, siekiant lanksčiai prisiderinti prie svyruojančios parduodamų prekių paklausos.

Problemų patiria ir kiti tiekėjai, su kuriais dirba prekybos ir gamybos įmonės. Jie taip pat susiduria su padidėjusiu poreikiu ir taip kyla rizika, kad jūs laiku negausite reikiamų žaliavų ar produktų, o tai, kaip visi suprantame, turi ilgą ir neigiamą grandininę reakciją, dėl kurios galima prarasti savo klientų pasitikėjimą.

Šios priežastys tai pat sukelia nemažai papildomų problemų įvairioms logistikos paslaugas teikiančioms įmonėms. Vežėjams šiuo laikotarpiu tenka papildomai samdyti vairuotojų, kad galėtų laiku įvykdyti išaugusius klientų užsakymus. Sandėliavimo paslaugas teikiančios įmonės susiduria su darbuotojų trūkumu, tačiau tuo pat metu pradeda trūkti ir vietos sandėliuose. Siekdamos susidoroti su kylančiomis problemomis, logistikos įmonės patiria papildomų sąnaudų, todėl tuo laikotarpiu jos dažnai savo klientams kelia kainas. Padidėjusių išlaidų valdymas tampa nelengvu uždaviniu prekybos ir gamybos įmonėms.

Kalėdinis laikotarpis sukelia daugiau streso, kadangi kiekviena nekokybiškai atlikta paslauga, jei prekės atkeliauja sugadintos, pavėluotai, sukelia neigiamas emocijas pirkėjams, nes šiais atvejais kažkas negauna dovanos ir dėmesio. Patirtos neigiamos emocijos, žinoma, visada bus siejamos su prekių ženklu, dėl kurio kaltės tai įvyko. Suprantama, kad nė viena įmonė tokios patirties nenori.

Kaip sumažinti įtampą
 

Kaip matome, svarbiausi kalėdinio laikotarpio iššūkiai yra susiję su logistinėmis operacijomis. Siekiant išvengti sunkiai paneigiamų Merfio dėsnių, šiuo laikotarpiu svarbiausia tinkamai atlikti namų darbus ir pasiruošti. Pasidalinsime su jumis dviem pagrindiniais patarimais.

  1. Planuokite iš anksto. Kuo anksčiau pradėsite planuoti šio laikotarpio pardavimus, tuo geriau pasiruošite galimiems netikėtumams ir tuo mažiau mokėsite už logistikos paslaugas. Žinoma, lengviausias būdas būtų papildomai atsivežti visų reikalingų žaliavų gamybai arba gatavos produkcijos, tada tikrai būtumėte tikri, kad patenkinsite visus klientų poreikius ir optimizuosite logistikos kaštus. Tačiau tokiu atveju įmonės uždirbtų mažesnę maržą, kadangi išauga pinigų naudojimo kaštai bei produktų nurašymas arba pardavimas su didele nuolaida tuo atveju, jeigu produkcija nebus išpirkta per kalėdinį laikotarpį. Geresnė strategija būtų analizuoti istorinius šio laikotarpio duomenis ir juos sugretinti su rodikliais, kurie yra šiuo metu. Analizuojant rodiklius, rekomenduojame stebėti pirkimo vadybininkų indeksą (angl. Purchasing Managers Indeks), Europos ekonomikos sentimentų indikatorių (angl. Economic Sentiment Indicator) ir vietinių šalių, su kuriomis prekiaujate, centrinių bankų prognozes. Turėdami keleto metų istorinius duomenis, pastebėsite tam tikrą tendencingumą ir taip galėsite priimti labiau pamatuotus sprendimus. Dar viena rekomendacija, ypač aktuali ekonominio nuosmukio ir neapibrėžtos paklausos laikotarpiu, – tai išskirstyti prekes ir žaliavas į segmentus pagal pristatymo greitį. Prekes arba žaliavas, kurios turi ilgesnį pristatymo laiką (angl. Lead time), užsisakykite iš anksto, o tas, kurios gali būti pristatomos greičiau, galite užsisakyti vėliau, kai prireiks. Taip pat šiuo laikotarpiu rekomenduojame dalinti siuntas į smulkesnes, t. y. atsivežti tik tam kartui reikalingą prekių kiekį. Taip ne tik sutaupysite pinigų, tačiau ir išvengsite prekių nurašymo rizikos.
  2. Plėskite logistikos paslaugų teikėjų ratą. Turint pakankamai logistikos paslaugas teikiančių įmonių, šį laikotarpį galimai išgyventi lengviau. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį į keletą faktorių. Pirma, jeigu praplėsite paslaugų teikėjų ratą prieš pat šventes ir neturėsite laiko tinkamam įmonės supažindinimui su jūsų veika ar pritrūksite laiko patikrinti, kaip įmonė dirba, jūs rizikuojate prarasti savo klientus, jeigu paslaugos bus atliktos nekokybiškai. Todėl rekomenduojama partnerių sąrašą plėsti visus metus. Kadangi ne visoms įmonėms pavyksta padidinti logistikos partnerių tinklą, tik kalėdiniu laikotarpiu priimtas skubotas sprendimas kartais gali pakenkti tais atvejais, kai naujos įmonės negali užtikrinti paslaugų kokybės. Mūsų rekomendacija – puoselėti ilgalaikius santykius su tomis logistikos įmonėmis, kurios ir šiuo laikotarpiu geba teikti aukšto lygio paslaugas bei išlaikyti tokią pačią arba panašią kainodarą, kaip ir bet kuriuo kitu metu.

Apibendrinimas
 

Apibendrinant galima pasakyti, kad, valdant krizines situacijas, versle galioja tos pačios taisyklės kaip ir gyvenime – įmonės, kurios turi gerų ir patikimų draugų, krizes pragyvena lengviau. Jeigu šiuo metu ieškote kokybiško siuntų ir dalinių krovinių gabenimo partnerio savo verslui, maloniai prašome kreiptis į mus. Gabename pavojingus, jautrius krovinius, aptarnaujame e-komerciją vystančius verslus. Susisiekite su mumis, mes plačiau papasakosime, kodėl krovinio siuntėjai renkasi mūsų paslaugas ir pasidalinsime savo krovinių gabenimo geografija. Tai padaryti galite paspaudę nuoruodą žemiau bei užpildę formą.

Susisiekite su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …