Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Pagrindinės tiekimo grandinės funkcijos

Tiekimo grandinių valdymas – viena populiariausių temų verslo bendruomenėje. Pasigirsta nuomonių, kad tiekimo grandinės problematika dažnai suprantama per siaurai, nes kalbama vien tik apie logistikos dalį, t.y. žaliavų atvežimą, pagamintų produktų pristatymą galutiniam klientui ir kitas logistines operacijas. Tačiau tiekimo grandinės sąvoka yra daug platesnė. Straipsnyje išsamiau aptarsime tiekimo grandinės sąvoką ir pagrindines jos funkcijas. Kodėl manome, kad svarbu prisiminti šiuos teorijos pagrindus? Nes šiuo metu mūsų šalyje vyksta daug pokyčių, susijusių su įvairiais geopolitiniais įvykiais, nestabilia politine padėtimi kaimyninėse šalyse bei naujais pasaulinio lygio galios žaidimais. Šie pokyčiai keičia įprastas vertės grandines, todėl tikėtina, kad Lietuvoje veikiančios įmonės susidurs su sudėtingesnėmis tiekimo grandinėmis, apimančiomis daugiau šalių ir partnerių.

Tiekimo grandinės sąvoka
 

Tiekimo grandinės valdymas – tai operacijų, susijusių su žaliavų pirkimu, jų perdirbimu į gatavą produkciją ir produkcijos paskirstymu galutiniam vartotojui, atlikimas. Paprasčiausios tiekimo grandinės apima tiekėjus ir galutinius klientus. Šiuo atveju įmonės atsiveža žaliavas iš keleto pagrindinių tiekėjų, pačios jas perdirba ir pristato didmenininkui arba tiesiogiai galutiniam vartotojui. Tačiau nemaža dalis organizacijų turi daug sudėtingesnes tiekimo grandines, kai dalį gamybos ir logistikos operacijų atlieka partneriai. Dažnas pavyzdys: elektronines prekes gaminanti įmonė dalį komponentų gamina Vietname, tuomet juos atsiveža į savo gamyklą, pagamina galutinį produktą ir siunčia jį į kitą šalį (artimesnę rinką klientui) supakuoti. Šiuo atveju visa logistika rūpinasi išorinis partneris.

Kompanijos skiria ypatingą dėmesį, kad kiekvienas proceso žingsnis būtų efektyvus bei pelningas , o klientai, reikiamą kiekį produktų gautų laiku ir saugiai.

Pagrindinė tiekimo grandinės strategijos užduotis – užtikrinti pasiūlos ir paklausos balansą bei sustiprinti strateginius įmonės planus. Naudodamos tinkamą tiekimo grandinę, kompanijos, priklausomai nuo įmonės strategijos, gali mažinti produktų savikainą, greičiau įsitvirtinti naujose rinkose, užtikrinti spartesnį pajamų augimą, kurti „Premium“ paslaugos įvaizdį ir taip įgyti daugiau galios vertės grandinėje.

Penkios pagrindinės tiekimo grandinės funkcijos

Aptarsime penkias pagrindines tiekimo grandinės funkcijas. Įmonės, derindamos jas su ilgalaike savo strategija, gali lengviau pasiekti užsibrėžtus tikslus.  

Pirkimo funkcija

Pirmoji tiekimo grandinės funkcija – žaliavų arba gatavos produkcijos pirkimas perpardavimui. Pirkimo padaliniai perka žaliavas atsižvelgdami į įmonės pirkimų strategiją. Tai ypač svarbi funkcija, kadangi nuo to, kaip efektyviai įmonė sugebės nupirkti žaliavas, priklauso jos pelningumas, gamybiniai pajėgumai ir pajamos. Tuo pat metu šioje grandinės dalyje yra valdoma prekybos rizika, kalbame tiek apie išvestines finansines priemones (angl. Futures), tiek apie valdomą riziką per tiekėjų diversifikaciją, norint išvengti situacijų, kuomet pritrūksta žaliavų dėl pasikeitusios geopolitinės padėties, pasikeitusios kainų konjunktūros rinkoje ar kitų nenumatytų situacijų.

Operacijos

Antra tiekimo grandinės funkcija – tai operacijos, susijusios su pasiūlos ir paklausos planavimu. Tai viena svarbiausių, o taip pat ir viena sudėtingiausių funkcijų, nes nuo prognozių tikslumo priklauso įmonės pelningumas. Jeigu bus įsigyta per daug prekių ir jos bus neparduotos, tada produkcija liks sandėliuose, o tai didins logistikos išlaidas. Jeigu įmonės prekiauja greitai gendančiais produktais, padaugės produktų nurašymų. Ir atvirkščiai, jeigu prekių bus nupirkta mažiau, tai augins stockout‘us [MT1] ir bus prarasti tiek pardavimai, tiek klientai. Tos kompanijos, kurios pasiekia optimalų balansą, veikia pelningiau ir generuoja daugiau pajamų.

Logistika

Tai viena labiausiai suprantamų tiekimo grandinės funkcijų, kuri yra susijusi su produktų ir žaliavų gabenimu bei kitomis operacijomis (sandėliavimu, pakavimu, markiravimu, prekių muitinimu ir kt.). Apie krovinių gabenimą ir kitas logistines operacijas esame plačiai kalbėję ankstesniuose savo straipsniuose,  daugiau naudingos informacijos šia tema galite rasti mūsų svetainėje.

Išteklių valdymas

Ši tiekimo grandinės funkcija siejama su materialinių įmonės pajėgumų valdymu. Specialistai, atlikdami pasiūlos ir paklausos modeliavimą, siekia optimaliai išnaudoti savo finansinius išteklius. Taip sukuriami optimalūs gamybos ir pardavimo planai, siekiant kuo efektyviau išnaudoti lėšas, įvertinant ribinius ir kitus kaštus. Taip pat nustatoma, kokiais dydžiais ir kokiu dažnumu pirkti, parduoti bei transportuoti žaliavas, siekiant generuoti maksimalią naudą.

Informacijos sklaida

Neatsiejama tiekimo grandinės funkcija – dalinimasis informacija. Jeigu komunikacija kažkurioje grandyje yra nepakankama arba nutrūksta, tai gali lemti visos tiekimo grandinės trūkinėjimą. Nemažai iššūkių kyla ir dėl pavėluotos arba netikslios informacijos. Ne veltai šioje srityje dirbantys profesionalai skiria ypatingą dėmesį komunikacijos tarp padalinių standartizavimui ir tobulinimui, investuojama į technologinius sprendimus, kurie šį procesą palengvina ir padeda išvengti klaidų.

Išvados

Aptarėme pagrindines tiekimo grandinės funkcijas. Pasaulinių verslo organizacijų, pvz., „Apple“, „Toyota“, „Amazon“ ir kt., sėkmė rodo, kad tinkamas tiekimo grandinės strategijos parinkimas ir jų funkcijų derinimas tiesiogiai koreliuoja su gerais finansiniais rodikliais ir tuo pat metu didina klientų pasitenkinimą įmone bei skatina lojalumą. Jeigu šiuo metu jūsų įmonė peržiūri savo tiekimo grandines, susisiekite su mumis. Mes padėsime greitai ir kokybiškai atsivežti žaliavas bei išvežti gatavą produkciją. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda.

 

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …