Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip paspartinti tvarumo diegimą organizacijoje

30.08 2023 Tvarumas

Tvarumo politikos įgyvendinimas užima vis daugiau vietos šiuolaikinių organizacijų vadovų darbotvarkėse. Dėmesys tvarumui didėja, nes auga įmonių sąmoningumas, o vartotojai tvarius prekių ženklus vertina labiau. Svarbūs yra ir kasmet griežtėjantys teisės aktai. Judame tikslo link, kai kiekvienos prekės gamintojas turės nurodyti visas CO2 emisijas, sunaudotas gaminat konkrečias prekes, o taršios bus apmokestinamos papildomai.

„HRX“ irgi pradėjo savo tvarumo kelionę. Straipsnyje pasidalinsime patarimais, į ką vertėtų atkeipti dėmesį, siekiant sklandesnio šios politikos įgyvendinimo.

Svarbiausias veiksnys, trukdantis įgyvendinti tvarumo politiką

Dažniausia priežastis, kodėl tvarumo politikos pradedamos, tačiau nebaigiamos įgyvendinti arba tik iš dalies naudojamos organizacijų veikloje, susijęs su efektyviu pokyčio integravimu į komandų darbą ir įmonės vidinius procesus. Svarbu suprasti, kad tvarumas nėra vien tik CO2 emisijų taupymas, tvarumas apima įmonės kultūrą ir visus jos organizacinius procesus. Taip, supratote teisingai, apima visus organizacinius procesus, kadangi šios politikos įgyvendinimas vyksta visose įmonės grandyse, todėl reikalingas kiekvieno darbuotojo mąstysenos pasikeitimas. Jeigu organizacijos viduje nėra pritarimo iš visų komandos narių, jeigu nėra plačiai išdiskutuota ir į įmonės kultūrą įkomponuota tvarumo strategija, dažnu atveju šis pokytis įgyvendinamas su išlygomis, o kartais jis tiesiog pakimba ore.

Kaip galite paspartinti šį procesą?

Norint paspartinti tvarumo politikos įgyvendinimą, visų pirma svarbu pradėti dirbti su komanda ir įtraukti į kuo daugiau „raktinių” žmonių. Pasidalinsime keletu patarimų, kaip galėtumėte tai padaryti greičiau.

Išsklaidykite komandos abejones dėl tvarumo

Siekiant užtikrintai įgyvendinti tvarumo strategijas, labai svarbu tinkamai paaiškinti tvarumo reikšmę įmonės kolektyvui. Pritarti šiai iniciatyvai turėtų būti visa organizacijos komanda. Taip pat svarbu nubrėžti konkrečius ir išmatuojamus tikslus, kurie atsispindėtų bendrovės strategijoje.

Svarbiausia, kad kolektyvas patikėtų, kad užsibrėžtus tikslus įmanoma įgyvendinti. Todėl vertėtų  dalijantis istorijomis, kokias priemones renkasi kitos organizacijos, taip pat galite ieškoti technologinių sprendimų, kurie palengvina tvarumo procesų diegimą.

Išsikelkite ambicingus tikslus

Svarbu įvardinti kolektyvui, kokių tikslų siekiate ir kada ketinate gauti rezultatą. Įgyvendinant užsibrėžtus tikslus, pravartu pasidaryti veiklos žemėlapį (angl. Roadmap) su konkrečiais punktais, kas, kada ir kokiomis priemonėmis bus atliekama. Laiko perspektyvoje išdėstytos priemonės ir nurodytas galutinis tikslas, visiems padeda aiškiau suprasti, kur turime būti ir ką turime atlikti.

Ypatingai svarbu nustatyti aiškias atsakomybių ribas, o tiksliau, kas už kokią dalį yra atsakingas. Taip tiek įmonės vadovybė, tiek ir visa komanda žinos, į ką kreiptis, jei iškils klausimų ar nenumatytų situacijų.

Ugdykite savo komandą

Kai organizacijos pradeda eiti tvarumo keliu, iškart pastebima, kad reikės apdoroti daug naujos informacijos ir susiformuoti naujus įgūdžius. Tikėtis, kad šiuos gebėjimus darbuotojai įgis savaime, gali būti šiek tiek naivu. Todėl organizacijos privalo kasmet investuoti į mokymus, kuriuose būtų papildomai akcentuojama tvarumo svarba ir darbuotojai įgytų naujų patirčių.

Mokymus gali atlikti vidiniai tvarumo ambasadoriai, kurie paskiriami pačioje tvarumo kelionės pradžioje, idealiu atveju ambasadoriais turėtų būti aukštesnio rango įmonės specialistai ar vadovai. Taip pasieksite geresnių rezultatų. Vertėtų pasvarstyti ir apie išorinių specialistų ar konsultantų pagalbą.

Komandos mąstymo ir veiklos pokyčiai

Turbūt kiekvieno naujo projekto sėkmė dažnai priklauso nuo to, kaip aiškiai kolektyvui išdėstome, kur esame dabar ir kur norime būti ateityje, kai darbuotojams suteikiame tinkamus įrankius aktyviai įsitraukti į procesą. Komanda turi suprasti, ko jiems reikės atsisakyti, įmonei siekiant tapti tvaria. Kadangi tvarumo sritis daugeliui organizacijų yra nauja ir neatrasta erdvė, negalime šios iniciatyvos įvilkti į griežtus rėmus, todėl verta skatinti eksperimentavimo kultūrą, kurioje nėra baimės dėl nesėkmių. Tvarumo kelyje nesėkmės yra neišvengiamos ir labai reikalingos, kadangi jos padeda atrasti teisingą kelią. Įgyvendinant naujoves, labai svarbu kiekvienam kolektyvo nariui suteikti galimybę prie jų prisidėti.

Susikurkite tvarumo iniciatyvas

Paskutinis, tačiau ne mažiau svarbus aspektas – motyvacija. Efektyviau įgyvendinsite tvarumo politiką, jeigu sukursite motyvavimo sistemą už tvarumo tikslų įgyvendinimą. Kai susikursite KPI sistemą, t.y., ką matuosite, mažindami taršą, galite sukurti bendrą motyvacinį fondą už tikslų pasiekimą. Tvarumas motyvuoja, nes prisidėti prie aplinkos išsaugojimo yra svarbu, tačiau, kaip žinome, materialinės motyvacijos formos irgi skatina žmones.

Apibendrinant išdėstytą informaciją, svarbu paminėti, jog norint, kad tvarumo projektas  pavyktų, idealiausiu atveju būtina siekti, kad jis taptų neatsiejama jūsų įmonės organizacinės kultūros dalimi. Tai svarbu todėl, nes šių tikslų įgyvendinimas užtruks ne vienus metus. Be abejo, per šį laikotarpį atsiras naujovių, skatinančių keisti planus, todėl svarbu šio kelio nepamesti, todėl tvarumas turi atsispindėti jūsų organizacijos kultūroje.

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …