Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Tvarumas. Kodėl jis svarbus vartotojui?

31.07 2023 Tvarumas

Kalbėdami apie tvarumą, dažniausiai akcentuojame aplinkos taršą ir mes, žinoma, su tuo visiškai sutinkame. Tačiau ne mažiau svarbus ir kitas aspektas  – vartotojai, kurie tvarius prekės ženklus pradeda vertinti vis labiau. „HRX“ išsikėlė tikslą – iki 2035 m. tapti neutralia įmone anglies dioksido atžvilgiu. Šiame straipsnyje į tvarumo klausimus pažvelgsime iš klientų pozicijos, nes jie ir paskatino mus žengti šiuo keliu. Tikime, kad pateikiama informacija bus naudinga ir jums, jeigu svarstote apie tvarumo bei tvarių produktų gamybos svarbą.

Kodėl verta investuoti į tvarių produktų ir paslaugų kūrimą?
 

Pastarasis dešimtmetis (2011-2020 m.) buvo pats šilčiausias nuo industrinės revoliucijos laikų. Pasak mokslininkų, pasaulis turi mažiau nei devynerius metus, kad sumažintų klimato temperatūrą, kitu atveju mūsų laukia katastrofiškos pasekmės. Esant tokiai situacijai, įmonėms būtina ieškoti būdų, kaip taupyti emisijas. Kita vertus, tai yra brangus procesas, reikalaujantis  papilomų investicijų, būtent tai dažnai ir sustabdo įmonių apsisprendimą eiti tvarumo keliu.

Kokios investicijos į tvarumą yra patrauklios šiandien ir bus dar patrauklesnės ateityje?

1.     Vartotojai vis dažniau apsisprendžia pirkti tvarius produktus ir mokėti už juos daugiau

Aplinkos tausojimas užima vis didesnę vietą vartotojų sąmonėje. Žmonės tampa atsakingesniais vartotojais, ieško būdų, kaip mažiau vartoti ir saugoti aplinką. Savaime suprantama, kad tai atsiliepia ir jų vartojimo įpročiams, dėl to tvarių prekių ir paslaugų paklausa vis didėja.

Atlikti vartotojų tyrimai rodo, kad net 66% jų yra pasiryžę mokėti daugiau už tvarius produktus. Ir net 81% „millennials“ kartos atstovų (jie šiuo metu dar tebėra vienu didžiausių segmentų ir turi didžiausią perkamąją galią) teigia, kad jiems labai svarbu, jog kompanijos aiškiai nurodytų ir savo veikloje vadovautųsi socialine atsakomybe. Kalbant apie Z kartos atstovus, stebima, kad jie dar labiau vertina tvarius produktus. Įvertinus faktą, jog 2030 m. ši karta sudarys net 27 % populiacijos, aplinką tausojantys produktai įgis dar didesnį populiarumą.

2.     Pasiekiamas didesnis vartotojų lojalumas ir didinamas klientų advokatavimas

Nagrinėjant vartotojų lojalumą, pirmiausia reikia paminėti produktų ir paslaugų kokybę. Tačiau, pasak atliktų tyrimų, tvarumas yra antras pagal svarbumą veiksnys, skatinantis pakartotinį pirkimą. Kuo tai grindžiama? Norėdami didinti vartotojų lojalumą, prekių ženklai turi susieti savo prekes  su vartotojų emocijomis, nes tai patraukliausias būdas skatinti pakartotinius pirkimus. Įmonės, kurios parduoda tvarias prekes ir paslaugas, paliečia stipriausias žmogiškąsias emocijas –  savo svarbumo pojūtį, bendruomeniškumą ir visuotinio gėrio pasauliui siekimą.

Tvarūs produktai taip pat didina ir klientų, kaip gerųjų advokatų, įtaką verslui. Reklama iš lūpų į lūpas yra vienas greičiausių būdų didinti pajamas. Pirkėjai, kurie ateina pas jus per rekomendacijas, tipiškai turi 3-5 kartus didesnius konversijos rodiklius, o jų LTV (angl. Life Time Value) yra 16 % didesnis, lyginant su pirkėjais, kurie randa jus per vieną iš šaltų pardavimo kanalų. Tvarūs produktai ir paslaugos pasitarnauja kaip advokatavimo akceleratorius.  Pirkti tokius produktus yra ne tik naudinga, bet ir populiaru. Kalbėti apie aplinką tausojančius produktus ir dalintis nuomone šia tema socialiniuose tinkluose daugeliui labai svarbu. Todėl vartotojai noriai tai daro ir taip skatina jiems patinkančių prekių  ir paslaugų naudojimą.

3.     Darbuotojai yra linkę dirbti tvariose kompanijose

Tvarios bendrovės lengviau  pritraukti geriausius talentus.  IBM atlikti tyrimai rodo, kad net vienas iš trijų darbuotojų, kurie keitė darbus 2021 m., pasirinko darbdavį, kuris deklaruoja tvarumo tikslus, net 34 % iš jų pasirinko pozicijas, kuriose jie tiesiogiai galėjo prisidėti prie iniciatyvų, skatinančių tausoti aplinką.

Kadangi įmonės vis dar susiduria su darbuotojų trūkumo iššūkiais, tvarumo siekis gali tapti vertinga priemone pritraukiant darbuotojus, ypač jaunosios kartos atstovus.

4.     Konkurencija

Šiuo metu tvarūs produktai sudaro apie 17 % pasaulinės rinkos. Rinkos dalis kasmet auga ir, tikėtina, kad ateinantį dešimtmetį augs dar sparčiau, kadangi politikai griežtina reikalavimus taršių produktų gamintojams, tad taršūs produktai ateityje bus brangesni už tvarius. Vis daugiau kompanijų, reaguodamos į šiuos pokyčius, kuria tvarius produktus, nes taip siekia neatsilikti nuo konkurentų ir neprarasti rinkos dalies. Reaguojant į konkurencinės aplinkos pokyčius, tvarių produktų krepšelio didinimas turi atsirasti kiekvienos įmonės darbotvarkėje.

Apibendrinant galima pasakyti, kad verslai, norintys ne tik dabar bet ir ateityje būti sėkmingi, turi atsižvelgti į besikeičiančius vartotojų įpročius ir keistis kartu su jais. Daugiau naudingos informacijos ir rinkos lyderių įžvalgų apie tai, kaip tvarumas didina pardavimo pajamas bei suteikia kitų naudų, galite rasti čia. Taip pat dalinamės ir kita naudinga statistika kuri, tikime, palengvins jūsų apsisprendimą eiti tvarumo keliu. Daugiau informacijos galite rasti čia. 

Jeigu jūs ieškote transporto partnerių, kuriems rūpi mus supanti aplinka, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …