Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Pardavimų ir operacijų valdymo planavimas prekybinėse ir gamybinėse įmonėse

Dinamiškoje verslo aplinkoje efektyvi sinchronizacija tarp pardavimų, marketingo, finansų ir operacijų padalinių  įgyja ypatingą reikšmę, siekiant konkurencinio pranašumo. Todėl organizacijoms,  kurios nori būti konkurencingos, labai svarbus efektyvus pardavimų ir operacijų proceso (angl. S&OP) įgyvendinimas. Atstovaujame logistikos įmonę ir pastebime, kad būtent šioje srityje kyla nemažai iššūkių, todėl pasidalinsime įžvalgomis, kokios  problemos dažniausiai kyla, planuojant pardavimų, tiekimo ir logistinių operacijų veiklą, pateiksime ir keletą patarimų, kaip  galima patobulinti šiuos procesus.

Kodėl pardavimų ir logistikos planavimas yra svarbus?
 

Net jeigu jūsų įmonė gamina išskirtinius produktus, kurie yra labai paklausūs rinkoje, arba net jeigu jūsų produktai turi geriausią vertės ir kainos balansą, nesuderinę pardavimų, tiekimo ir logistinių funkcijų, jūs galite dirbti nuostolingai ir prarasti turimos rinkos dalį.

Pateiksime keletą pavyzdžių.

Įmonė X, siekdama padidinti pardavimus, nustato kainą ir tikisi parduoti Y prekių per Z laiką, kad ši kainos mažinimo iniciatyva atsipirktų. Pradėjus vykdyti kontraktą, pastebima, kad transportuoti tiek prekių per nustatytą laiką neįmanoma, todėl bus pradelstas užsakymo vykdymas ir įmonei X teks mokėti sutartyje numatytas netesybas. Ši problema dažnai kyla todėl, kad, kuriant planus, nebuvo tinkamai komunikuojama su tiekimo ir logistikos padaliniais, nebuvo išsiaiškinta, ar įmanoma apsirūpinti žaliavomis ir išvežti produkciją per sutartyje nustatytą terminą.

Dar viena dažnai pasitaikanti situacija, kai X įmonės pasirašo kontraktą ir numatytomis sąlygomis turi užtikrinti tiekimą. Padalinių vadovai pasitaria tarpusavyje ir identifikuoja, kad yra  didelė rizika, jog  užtikrinti tiekimo sutartu laiku nepavyks, nes gali nesuspėti atsivežti reikiamų žaliavų ir  produkcijos laiku nepagamins. Tačiau nusprendžiama rizikuoti ir  kliento užsakymas patvirtinamas. Kai imama vėluoti,  įmonė pradeda spręsti problemą ieškodama greitesnių krovinio gabenimo paslaugų arba siunčia produkciją mažesnėmis partijomis. Tokios operacijos yra brangesnės, todėl patiriamas nuostolis.

Kita situacija, kai pasitvirtinami ilgalaikiai tiekimo planai bei logistiniai kaštai, tačiau vėliau dėl rinkos pokyčių transportuoti už numatytą sumą viso arba dalies produkcijos kiekio nepavyksta. Taip vėl patiriamas nuostolis. Tokie įvykiai dažniausiai nutinka tuomet, kai įmonės neturi vidinių arba išorinių statistinių duomenų apie logistikos kaštus ir bendrovės neinvestuoja į ilgalaikį prognozavimą.

Kaip būtų galima išvengti klaidų?
 

Kad pardavimų ir operacijų procesai veiktų efektyviau, rekomenduojame vadovautis keletu paprastų, tačiau praktikoje patikrintų rekomendacijų.

1.     Planuodami visuomet remkitės istorinėmis prognozėmis

Planuodami tiekimo, gamybos ir logistines operacijas, visuomet remkitės istorinėmis prognozėmis, venkite vidinės nuomonės, kuri dažnai gali būti klaidinga. Skirkite ypatingą dėmesį nenumatytų situacijų, kurios galėtų ilginti pristatymo terminus, prognozėms. Visuomet prisiminkite, kad geriau suplanuoti terminus, užsidedant tam tikrą laiko rezervą.

2.     Naudokitės technologijomis

Šiuolaikinės technologijos gali palengvinti pardavimo ir operacijų proceso planavimą bei įgyvendinamą. Naudodamiesi moderniomis ERP sistemomis, galite prisijungti prie tiekėjų sandėlių informacijos ir matyti jų prekių likučius bei gamybos prognozes. Remiantis tokia informacija, patogu efektyviau planuoti savo įmonės veiklą. Išnaudojant didžiuosius duomenis, galima pastebėti anomalijas ir joms pasiruošti iš anksto. Dirbtinio intelekto naudojimas taip pat gali padėti priimti tinkamesnius sprendimus ir sumažinti klaidų skaičių.

3.     Įmonėje skatinkite bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrą

Daugumą klaidų, įvykstančių įmonėje, galima sieti su neefektyvia komunikacija tarp bendrovės padalinių. Bendradarbiavimo ir komunikacijos kultūrą būtina skatinti. Kurdami procesus, visiems padaliniams tinkamai paaiškinkite, kad visų siekiai ir tikslai yra  bendri, o kiekviena klaida nėra tik atskiro žmogaus ar padalinio, tačiau visų bendra klaida. Skatinkite formalius ir neformalius susitikimus, kurių metu būtų nuolatos atnaujinama informacija apie užsakymus ir jų vykdymą.

4.     Įsidiekite KPI sistemą

Jeigu negalite pamatuoti konkretaus proceso svarbos, tuomet negalėsite užtikrinti ir jo efektyvaus įvykdymo. Norint patobulinti šį procesą, rekomenduojame įsidiegti šiuos tiekimu veiklos efektyvumo indikatorius: suplanuoti logistikos kaštai VS realūs, planavimo tikslumas (angl. Forecast Accuracy), kontraktų įvykdymo kokybė (angl. Customer Service Level), pilnai išsiųstų užsakymų kiekis (angl. Fill Rate), kiek kainavo konkretaus užsakymo įvykdymas (angl. Cost-to-Serve). Šie rodikliai leis identifikuoti vietas, kurioms reikia priežiūros ir pravers ieškant priemonių konkrečių sričių veiklos tobulinimui.

5.     Dirbkite su patikimais logistikos partneriais

Nesvarbu, kiek pastangų įdėtumėte į proceso kūrimą, nors vieno iš Merfio dėsnių išvengti vis tiek nepavyks. Todėl visada, rinkdamiesi logistikos partnerius, atkreipkite dėmesį, ar jie gali lanksčiai prisitaikyti prie pokyčių. Taip pat dirbkite su keletu logistikos įmonių, nes, atsitikus nenumatytai situacijai, dažnai transporto bendrovės gali būti tuo ramsčiu, padėsiančiu jūsų planus įgyvendinti laiku. Ir, žinoma, visuomet turėkite pasiruošę atsarginį planą.

Apibendrinant galima pasakyti, kad pardavimų ir operacijų planavimas – tai strateginis procesas, kuris padeda organizacijoms optimizuoti tiekimo grandinės operacijas, padidinti klientų aptarnavimo kokybę ir didinti įmonių pelningumą. Bendrovės, kurios susikuria efektyvų ir pamatuojamą pardavimų bei operacijų planavimo procesą, geriau valdo rizikas, priima labiau pamatuotus sprendimus ir geriau išnaudoja pelno augimo galimybes. Norint užtikrinti šį procesą, svarbią reikšmę turi bendradarbiavimas tarp padalinių, organizacijos pasiruošimas tinkamam šio proceso įgyvendinimui bei suvokimas, kad procesą reikės nuolatos tobulinti.

Kitos naujienos:

Verslas skaičiais: kaip duomenys didina konkurencingumą?

19.02 2025 Žinojimas = Galia
Didėjanti konkurencija verčia įmones ieškoti sprendimų, padedančių išlikti rinkoje. Efektyvus duomenų valdymas leidžia priimti pagrįstus sprendimus, didinti veiklos efektyvumą ir kryptingai siekti strateginių tikslų. Logistikos sektoriuje duomenų analizė tampa nepakeičiama priemone. Ji padeda optimizuoti maršrutus, parinkti efektyviausias transporto priemones ir sumažinti tuščių važiavimų skaičių, taip mažinant eksploatavimo išlaidas bei aplinkos poveikį. Dirbtinis intelektas (DI) transformuoja …

5 sprendimai, kurie padės optimizuoti jūsų tiekimo grandinę

12.02 2025 Lėšų taupymas
Efektyvi tiekimo grandinė yra svarbi sėkmingo verslo dalis. Siekiant išlikti konkurencingiems, būtina nuolat ieškoti būdų, kaip pagerinti logistikos procesus. Pateikiame penkis sprendimus, kurie padės optimizuoti jūsų tiekimo grandinę. 1. Dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi integracija Dirbtinis intelektas (DI) ir mašininis mokymasis (MM) ženkliai keičia tiekimo grandinės valdymą, suteikdami galimybę analizuoti didelius duomenų kiekius ir priimti …

Logistikos sektoriaus tendencijos 2025 m.: ką būtina žinoti verslui?

2025-ieji bus reikšmingų pokyčių metai logistikos sektoriuje. Brangstantis kuras, griežtėjantys tvarumo reikalavimai ir skaitmenizacija keičia tiekimo grandines. Verslai, kuriems svarbus patikimas prekių pristatymas, turės peržiūrėti savo logistikos strategijas. Trys pagrindinės kryptys: skaitmeniniai sprendimai tampa būtinybe, tvarumo politika gali lemti papildomus kaštus, o vairuotojų trūkumas kelia pristatymo rizikas. Pasirinkus patikimus, inovatyvius logistikos partnerius, galima sumažinti veiklos …

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …