Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Pardavimų ir operacijų valdymo planavimas prekybinėse ir gamybinėse įmonėse

Dinamiškoje verslo aplinkoje efektyvi sinchronizacija tarp pardavimų, marketingo, finansų ir operacijų padalinių  įgyja ypatingą reikšmę, siekiant konkurencinio pranašumo. Todėl organizacijoms,  kurios nori būti konkurencingos, labai svarbus efektyvus pardavimų ir operacijų proceso (angl. S&OP) įgyvendinimas. Atstovaujame logistikos įmonę ir pastebime, kad būtent šioje srityje kyla nemažai iššūkių, todėl pasidalinsime įžvalgomis, kokios  problemos dažniausiai kyla, planuojant pardavimų, tiekimo ir logistinių operacijų veiklą, pateiksime ir keletą patarimų, kaip  galima patobulinti šiuos procesus.

Kodėl pardavimų ir logistikos planavimas yra svarbus?
 

Net jeigu jūsų įmonė gamina išskirtinius produktus, kurie yra labai paklausūs rinkoje, arba net jeigu jūsų produktai turi geriausią vertės ir kainos balansą, nesuderinę pardavimų, tiekimo ir logistinių funkcijų, jūs galite dirbti nuostolingai ir prarasti turimos rinkos dalį.

Pateiksime keletą pavyzdžių.

Įmonė X, siekdama padidinti pardavimus, nustato kainą ir tikisi parduoti Y prekių per Z laiką, kad ši kainos mažinimo iniciatyva atsipirktų. Pradėjus vykdyti kontraktą, pastebima, kad transportuoti tiek prekių per nustatytą laiką neįmanoma, todėl bus pradelstas užsakymo vykdymas ir įmonei X teks mokėti sutartyje numatytas netesybas. Ši problema dažnai kyla todėl, kad, kuriant planus, nebuvo tinkamai komunikuojama su tiekimo ir logistikos padaliniais, nebuvo išsiaiškinta, ar įmanoma apsirūpinti žaliavomis ir išvežti produkciją per sutartyje nustatytą terminą.

Dar viena dažnai pasitaikanti situacija, kai X įmonės pasirašo kontraktą ir numatytomis sąlygomis turi užtikrinti tiekimą. Padalinių vadovai pasitaria tarpusavyje ir identifikuoja, kad yra  didelė rizika, jog  užtikrinti tiekimo sutartu laiku nepavyks, nes gali nesuspėti atsivežti reikiamų žaliavų ir  produkcijos laiku nepagamins. Tačiau nusprendžiama rizikuoti ir  kliento užsakymas patvirtinamas. Kai imama vėluoti,  įmonė pradeda spręsti problemą ieškodama greitesnių krovinio gabenimo paslaugų arba siunčia produkciją mažesnėmis partijomis. Tokios operacijos yra brangesnės, todėl patiriamas nuostolis.

Kita situacija, kai pasitvirtinami ilgalaikiai tiekimo planai bei logistiniai kaštai, tačiau vėliau dėl rinkos pokyčių transportuoti už numatytą sumą viso arba dalies produkcijos kiekio nepavyksta. Taip vėl patiriamas nuostolis. Tokie įvykiai dažniausiai nutinka tuomet, kai įmonės neturi vidinių arba išorinių statistinių duomenų apie logistikos kaštus ir bendrovės neinvestuoja į ilgalaikį prognozavimą.

Kaip būtų galima išvengti klaidų?
 

Kad pardavimų ir operacijų procesai veiktų efektyviau, rekomenduojame vadovautis keletu paprastų, tačiau praktikoje patikrintų rekomendacijų.

1.     Planuodami visuomet remkitės istorinėmis prognozėmis

Planuodami tiekimo, gamybos ir logistines operacijas, visuomet remkitės istorinėmis prognozėmis, venkite vidinės nuomonės, kuri dažnai gali būti klaidinga. Skirkite ypatingą dėmesį nenumatytų situacijų, kurios galėtų ilginti pristatymo terminus, prognozėms. Visuomet prisiminkite, kad geriau suplanuoti terminus, užsidedant tam tikrą laiko rezervą.

2.     Naudokitės technologijomis

Šiuolaikinės technologijos gali palengvinti pardavimo ir operacijų proceso planavimą bei įgyvendinamą. Naudodamiesi moderniomis ERP sistemomis, galite prisijungti prie tiekėjų sandėlių informacijos ir matyti jų prekių likučius bei gamybos prognozes. Remiantis tokia informacija, patogu efektyviau planuoti savo įmonės veiklą. Išnaudojant didžiuosius duomenis, galima pastebėti anomalijas ir joms pasiruošti iš anksto. Dirbtinio intelekto naudojimas taip pat gali padėti priimti tinkamesnius sprendimus ir sumažinti klaidų skaičių.

3.     Įmonėje skatinkite bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrą

Daugumą klaidų, įvykstančių įmonėje, galima sieti su neefektyvia komunikacija tarp bendrovės padalinių. Bendradarbiavimo ir komunikacijos kultūrą būtina skatinti. Kurdami procesus, visiems padaliniams tinkamai paaiškinkite, kad visų siekiai ir tikslai yra  bendri, o kiekviena klaida nėra tik atskiro žmogaus ar padalinio, tačiau visų bendra klaida. Skatinkite formalius ir neformalius susitikimus, kurių metu būtų nuolatos atnaujinama informacija apie užsakymus ir jų vykdymą.

4.     Įsidiekite KPI sistemą

Jeigu negalite pamatuoti konkretaus proceso svarbos, tuomet negalėsite užtikrinti ir jo efektyvaus įvykdymo. Norint patobulinti šį procesą, rekomenduojame įsidiegti šiuos tiekimu veiklos efektyvumo indikatorius: suplanuoti logistikos kaštai VS realūs, planavimo tikslumas (angl. Forecast Accuracy), kontraktų įvykdymo kokybė (angl. Customer Service Level), pilnai išsiųstų užsakymų kiekis (angl. Fill Rate), kiek kainavo konkretaus užsakymo įvykdymas (angl. Cost-to-Serve). Šie rodikliai leis identifikuoti vietas, kurioms reikia priežiūros ir pravers ieškant priemonių konkrečių sričių veiklos tobulinimui.

5.     Dirbkite su patikimais logistikos partneriais

Nesvarbu, kiek pastangų įdėtumėte į proceso kūrimą, nors vieno iš Merfio dėsnių išvengti vis tiek nepavyks. Todėl visada, rinkdamiesi logistikos partnerius, atkreipkite dėmesį, ar jie gali lanksčiai prisitaikyti prie pokyčių. Taip pat dirbkite su keletu logistikos įmonių, nes, atsitikus nenumatytai situacijai, dažnai transporto bendrovės gali būti tuo ramsčiu, padėsiančiu jūsų planus įgyvendinti laiku. Ir, žinoma, visuomet turėkite pasiruošę atsarginį planą.

Apibendrinant galima pasakyti, kad pardavimų ir operacijų planavimas – tai strateginis procesas, kuris padeda organizacijoms optimizuoti tiekimo grandinės operacijas, padidinti klientų aptarnavimo kokybę ir didinti įmonių pelningumą. Bendrovės, kurios susikuria efektyvų ir pamatuojamą pardavimų bei operacijų planavimo procesą, geriau valdo rizikas, priima labiau pamatuotus sprendimus ir geriau išnaudoja pelno augimo galimybes. Norint užtikrinti šį procesą, svarbią reikšmę turi bendradarbiavimas tarp padalinių, organizacijos pasiruošimas tinkamam šio proceso įgyvendinimui bei suvokimas, kad procesą reikės nuolatos tobulinti.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …