Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Ką daryti, kad vasara netaptų logistiniu košmaru?

Vasara daugeliui įmonių asocijuojasi su stresu ir neapibrėžtumu, nes šiuo metu kyla papildomų iššūkių. Transporto įmonėms šios situacijos labai gerai pažįstamos, kadangi mes apie jas girdime iš partnerių ir dažnai padedame jas spręsti. Taip pat ir patys jau daugelį metų susiduriame su daugybe nesklandumų, nes mūsų veiklos specifika tokia, kad turime dirbti 24/7, jokių išeiginių. Tokiu tempu dirbdami, esame sukaupę nemažai patirties  ir norime ja pasidalinti.

Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduriama vasarą?
 

Vienas pagrindinių iššūkių – darbuotojų trūkumas. Daugelis vasarą nori atostogauti, be to, vasarą darbuotojai dažniau keičia darbovietes arba tiesiog nusprendžia poilsėti. Dėl šios priežasties dažnai nukenčia logistinės operacijos, kadangi įmonės nespėja visko atlikti laiku.

Rūpesčių sukelia svyruojanti prekių pasiūla ir paklausa. Vasarą nemažos dalies prekių grupių tiekimas  priklauso nuo gero arba prasto oro bei vartotojų atostogų. Šie įvykiai gali teigiamai arba neigiamai veikti vartojimą, tačiau prognozuoti juos yra praktiškai neįmanoma. Todėl būtent šiuo metu dažniau negu įprasta stebime tam tikrų produktų trūkumą (angl. stockout).

Gamybinės įmonės vasarą dažnai atlieka profilaktinius remonto darbus. Dėl šio trumpo sustojimo tenka pagreitinti žaliavų tiekimą ir produktų pristatymą prieš remontą ir iš karto po darbų baigimo.

Kadangi logistikos bendrovės šiuo metu irgi patiria nesklandumų, susijusių su darbuotojų trūkumu, prekybinės ir gamybinės bendrovės pradeda justi suprastėjusią logistinių paslaugų kokybę. Dažnai vėluojama pasiimti krovinius, pailgėja pristatymo terminai, o 3PL partneriai ilgiau užtrunka surinkdami užsakymus.

Su papildomais trukdžiais susiduria ir įmonės, gaminančios ar prekiaujančios greitai gendančiais produktais, kuriuos transportuojant reikalingas specialus temperatūros režimas. Vasarą įvairūs šaldymo įrenginiai dažniau genda, todėl išlaikyti šaltą tiekimo grandinę tampa sudėtingiau.

Kaip palengvinti šiuos iššūkius?
 

Nors sprendimų, kurie visiškai pašalintų nepalankias vasarą kylančias situacijas, nėra, tačiau pasidalinsime keletu patarimų, kurie galbūt leistų sklandžiau šį laikotarpį  išgyventi.

1.     Dirbkite su keletu logistikos paslaugų teikėjų

Logistikos įmonės šiuo laikotarpiu dažnai atlieka gelbėtojo funkciją, kadangi jos mobilizuoja savo pajėgumus ir padeda prekybinėms ir gamybinėms įmonėms užpildyti sandėlius, dažninti pakrovimų grafikus ir paspartinti krovinių tranzito laikus. Todėl ypač svarbu diversifikuoti logistikos partnerius arba dirbti su patikrinta įmone, kuri  šiuo sunkiu metu jūsų nenuvils.

2.     Diversifikuokite tiekėjus arba turėkite žaliavų rezervą

Kadangi su panašiais sunkumais susiduriate ne tik jūs, tačiau galimai ir jūsų tiekimo partneriai, šiuo laikotarpiu gali pradėti ilgėti jums reikalingų žaliavų pristatymo terminai. Geriausias būdas to išvengti – diversifikuoti tiekėjų bazę, tuomet būsite tikri, kad savo klientų užsakymą atliksite laiku.

3.     Padidinkite vasarą aktualių prekių atsargas

Kai kurių tiekėjų nepavyksta diversifikuoti, nes būna situacijų, kad nėra pakeitimo galimybių arba tokios galimybės yra daug brangesnės. Tokiu atveju dažnai vienintelis variantas – kaupti žaliavų rezervą. Tai daryti rekomenduojame atsižvelgiant į konkrečių prekių pardavimo istorinius duomenis.

4.     Išnaudokite dirbtinį intelektą

Vis dar pasitaiko situacijų, kai dėl per didelio informacijos  ir darbų kiekio, įmonės nespėja tinkamai pasiruošti vasaros sezonui. Puiki žinia, kad rinkoje daugėja sprendimų, paremtų dirbtiniu intelektu ir palengvinančių  paklausos bei pasiūlos šuolių prognozę. Dirbtinis intelektas surenka reikiamus duomenis ir padeda taikyti tinkamiausius veiklos metodus. Naudodami šiuos įrankius, sumažinsite klaidų skaičių ir geriau pasiruošite galimiems nesklandumams.

5.     Vasaros darbuotojų trūkumui ruoškitės iš anksto

Mes neteikiame konsultacijų žmogiškųjų išteklių klausimais, tačiau esame sukaupę nemažai patirties, kuri gali būti naudinga ir jums. Pvz., galimam darbuotojų trūkumui vasarą mes ruošiamės rudenį ir žiemą: pakaitomis išleidžiame darbuotojus kasmetinių atostogų ir taip sumažiname vasarą atostogaujančiųjų skaičių. Taip pat turime vairuotojų mokymo centrą, kur kasmet priimame naujokus, todėl galime pasinaudoti papildymu aktyvesniu metų laiku. Žinoma, visuomet kreipiamės į savo darbuotojus, kad jie rekomenduotų pažįstamus, kurie vasarą ieško darbo. Pasitaiko atvejų, kai darbuotojai iš kitų padalinių nori papildomai užsidirbti. Taigi, priimdami tokius sprendimus, mes dažniausiai išvengiame darbuotojų trūkumo įmonėje vasaros sezono metu.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad nors vasaros laikotarpiu iššūkių būna daugiau, tačiau, tinkamai jiems pasiruošus,  didelių netikėtumų galima išvengti. Jeigu jūsų verslas šiuo metu susiduria su vežėjų trūkumu, kreipkitės į mus, mes galime padėti. Teikiame skubių krovinių ir siuntų gabenimo paslaugas prekybinėms ir gamybinėms įmonėms.  „HRX“ gali padėti per 24-72 val. nuo užsakymo pateikimo pasiekti jūsų klientus Baltijos šalyse, Suomijoje, Švedijoje, Danijoje ir Lenkijoje. Šiomis kryptimis transportuojame pavojingus, greitai gendančius, jautrius krovinius bei nestandartinių matmenų siuntas. Taip pat gabename siuntas, elektroninę komerciją vykdantiems verslams, siuntas pristatome beveik visoje Vakarų Europoje. Susisiekite su mumis ir mes pateiksime jums tinkamiausia pasiūlymą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …