Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį, kuriant ateities tiekimo grandines

Pastarųjų dvejų metų įvykiai įrodė, kad tiekimo grandinių valdymas tampa ypatingai kompleksiškas ir įmonėms reikia turėti ne tik A, B, bet ir C planus. Pandemija, karas Ukrainoje, kiti nestabilumą pasaulyje keliantys geopolitiniai įvykiai tik patvirtina faktą – ramesnių laikų teks palaukti. Labai tikėtina, kad ateityje iššūkių taip pat netrūks, kadangi konfrontacija tarp Vakarų ir Rytų  gilėja, vartotojai darosi vis įnoringesni, o tarpusavio konkurencija tik didėja. Todėl įmonės, kurios planuoja tiekimo grandinių strategiją, turi įvertinti papildomas aplinkybes ir prie jų prisitaikyti. Apie tai ir pakalbėsime šiame straipsnyje.

Kaip buvo ir kas pasikeitė?
 

Ilgą laiką tiekimo įmonių vadovai, formuodami tiekimo grandines, kreipdavo dėmesį tik į šiuos pagrindinius kriterijus: paslaugą, kokybę, kainą ir kapitalą. Kitaip sakant, bendrovės ieškodavo maksimaliai efektyvių tiekimo kanalų, kurie atitiktų jų augimo planus bei garantuotų organizacijos konkurencinį pranašumą. Dažnai, atlikusios taktinius veiksmus, įmonės ilgą laiką nieko nekoreguodavo ir nesidomėdavo rizikos išskaidymo mechanizmais. Tai veikė ir veikia iki šiol, jei rinkoje nėra jokių sukrėtimų. Tačiau padėtis keičiasi, kai visiškai sutrinka tiekimas. Turime omenyje tokias situacijas, kaip pandemija, karas, stichinės nelaimės ir kt. „Mckinsey“ atliktoje studijoje teigiama, kad dėl minėtų priežasčių kompanijos turi visiškai nutraukti ar bent pristabdyti veiklą vidutiniškai 2 mėnesiams kartą per 3,7 metų.

Ne mažiau iššūkių pateikia ir vartotojai. Šiais laikais jie yra labai išrankūs. Įgyti jų lojalumą tampa labai sunku. Rinkdamiesi iš ko pirkti, vartotojai vertina ne tik kainą ir naudas, kurias gaus, tačiau ir laiką, kaip greitai prekė bus pristatyta. Jeigu prekės neturėsite, jūsų klientas pirks kitur. Pandemija puikiai tai patvirtino: įmonės, kurios turėjo produktą, generavo didesnius pardavimus.

Konkurencinė aplinka irgi keičiasi. Dabar įmonės varžosi ne tik su vietiniais žaidėjais, bet ir globaliais konkurentais, kurie, išnaudodami modernias logistikos grandines, gali per 5 dienas nugabenti produktus praktiškai į bet kurią pasaulio vietą. Įdomus fenomenas – sparčiai augantys nišinių produktų gamintojai ir pardavėjai sėkmingai plečia savo klientų ratą.

Taigi, kokie pokyčiai vyksta šiuo metu? Jeigu anksčiau tik didžiosios korporacijos vertindavo šias rizikas ir ieškodavo sprendimų, dabar visi be išimties pradeda suprasti, kad kuriant tiekimo grandines atsižvelgti vien į keturis kriterijus – paslaugą, kokybę, kainą, kapitalą – yra labai rizikinga. Todėl šiuo metu, norint tinkamai pasiruošti visiems netikėtumams, prie anksčiau įvardintų  reikės pridėti atsparumą pokyčiams ir judrumą arba galimybę greitai keistis, atsitikus nenumatytoms situacijoms.  

Kaip kompanijos gali padidinti tiekimo grandinių atsparumą?

Bendrovės, norinčios būti atsparesnės pokyčiams, pirmiausia turi trumpinti tiekimo grandines, perkeliant jas arčiau rinkų, kuriose parduoda savo prekes. Kuo trumpesnės tiekimo grandinės, tuo rizika, kad jos sutrūkinės ir nebus rasta alternatyva, yra mažesnė. Vertindami tiekėjus arba rinkdamiesi vietą gamybinių objektų statybai, įvertinkite tiekimo laiką (kuo trumpesnis, tuo geriau) bei išsiaiškinkite, ar bus galimybė naudoti keletą gabenimo metodų, kad prireikus galėtumėte pasirinkti konkrečiai situacijai tinkamiausią.

Taip pat labai svarbu atlikti tiekimo grandinių rizikų analizę, identifikuoti jas ir kiekvienai iš jų pasiruošti atsarginį planą. Vertinant rizikas, svarbu žvelgti ne vien per savo ir pirminio tiekėjo prizmę, tačiau galvoti plačiau ir išsiaiškinti, su kuo dirba jūsų tiekėjai ir kokie galėtų kilti pavojai. Kadangi daugėja atvejų,  kad nusižengus bent vienam iš vertės grandinės dalyvių, pvz. pateikus nekokybiškas prekes arba turint santykių su sankcionuotomis šalimis, kaltės šešėlis krinta ant visų  partnerių.

Atliekant rizikų analizę, rekomenduojame patikrinti šiuos elementus:

  • Finansinė situacija. Įsitikinkite, kad jūsų partneris yra finansiškai stabilus ir galės įvykdyti įsipareigojimus.
  • Teisinė bazė. Įsivertinkite šalies, kurioje veikia jūsų partneris, teisinę  bazę ir įsitikinkite, ar ten galiojantys įstatymai neturės jums reikšmingos įtakos ateityje.
  • Duomenų apsauga. Išsiaiškinkite, ar partneris, su kuriuo dirbate, deda visas pastangas, kad užtikrintų duomenų apsaugą ir užkirstų kelią programišių atakoms.
  • Operacijos. Įsitikinkite, ar jūsų partneris užtikrins tiekimą laiku ir galės pateikti informaciją apie antrosios ir trečiosios pakopos tiekėjus.
  • Reputacija. Atlikite kruopščią istorinę partnerio reputacijos analizę, išsiaiškinkite, ar jie nebuvo pažeidę įstatymų, neturėjo darbo tvarkos ir kitų pažeidimų.

Tik taip galėsite būti tikri, kad jūsų operacijos nebus sutrikdytos ir jūsų prekių ženklo reputacija nenukentės.

Kaip kompanijos galėtų pagreitinti pokyčių įgyvendinimą?
 

Norint paspartinti pokyčių įgyvendinimą tiekimo grandinėje, reikia vadovautis keletu pagrindinių principų. Gera žinia, kad tiekimo grandinių judrumo ir atsparumo strategijos yra puikiai tarpusavyje suderinamos ir papildančios viena kitą.

Pirma, reikia gerinti komunikaciją  ir idėjų sklaidą tarp padalinių. Norint kurti geriausiai klientų lūkesčius atitinkančius produktus arba papildyti savo prekių krepšelį naujausias tendencijas atitinkančiais gaminiais, naudinga įsiklausyti į komandą. Iki šiol dauguma įmonių kreipdavosi į pardavimų bei marketingo padalinius, tačiau logistikos, gamybos ir kiti padaliniai taip pat turi naudingų žinių, kuriomis galite pasinaudoti. Gera komunikacija tarp padalinių pagreitina naujų produktų pristatymą į rinką ir  mažina įvairių klaidų riziką.

Norint lanksčiai prisitaikyti prie situacijų, svarbu išnaudoti naujausius įrankius, kurie padeda identifikuoti pasiūlos ir paklausos šuolius. Užsakymo valdymo ir matomumo užtikrinimas tarp visų vertės grandinių partnerių tampa ypatingai svarbus, nes tik taip galima užbėgti už akių nenumatytoms situacijoms.  Išsiaiškinę, ko nori rinka, galime greitai pristatyti naujus produktus ir geriau suderinti pardavimus su operacijomis.

Pastebėtina, kad įmonės turės peržiūrėti ankstesnius pasirinkimus: gaminti patiems ar pirkti iš kitų gamintojų. Pvz., iki šiol didžiosios gamybinės įmonės komponentus, kurie gamyboje naudojami dideliais kiekiais ir kurių paklausa stabili, gamindavosi pačios, pirkdavo tik nišinius ir nepastovaus  poreikio komponentus. Tačiau greitai kintant klientų poreikiams, tai tampa neefektyvu. Todėl įmonėms tikslinga plėsti partnerių tinklą, kurie gali užtikrinti lankstumą, ir tuo pat metu ieškoti verslo naujų partnerysčių.

Svarbu suprasti, kad įgyvendinant lanksčias ir judrias tiekimo grandinių strategijas, greitų transporto paslaugų  svarba ir poreikis didėja. Prekybinės ir gamybinės įmonės, siekiančios prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių, turi pasiūlyti lanksčias pristatymo sąlygas. Labai svarbu išnaudoti įvairius prekybos kanalus (tradicinius ir elektroninius) ir suderinti logistikos operacijas tarp skirtingų kanalų. Proaktyvios įmonės, rinkdamosi logistikos partnerius, privalo įsitikinti, ar šie galės užtikrinti lanksčias ir aukšto lygio paslaugas. „HRX“ turi visas galimybes tokiai veiklai vykdyti.  Mes galime patenkinti net išrankiausius klientų poreikius. Susisiekite su mumis ir mes plačiau paaiškinsime, kaip galime jums padėti pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda.

 

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …