Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Logistikos rizikos. Kaip jas suvaldyti?

Logistikos valdymas – labai dinamiška ir svarbi funkcija visose organizacijose, kadangi šis padalinys dažniausiai yra glaudžiai susijęs su visais įmonės skyriais. Čia kasdien susiduriama su įvairiais iššūkiais, sudėtingomis situacijomis, kai tenka greitai priimti įvarius sprendimus. Dažnai logistikos padalinys įmonėje yra ta vieta, kurioje valdomos didžiausios rizikos. Ne veltui sakoma, kad karai yra laimimi arba pralaimini dėl efektyvių arba neefektyvių logistikos operacijų. Šis posakis tinka ir versle.

Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines rizikas, kurias valdo logistikos padalinys bei pateiksime keletą patarimų, kaip įmonės galėtų tokių rizikų išvengti arba jas sumažinti.

Pagrindinės logistikos rizikos

Prieš pradėdami kalbėti apie rizikas, norėtume pabrėžti, kad skirtingose organizacijose nevienodai traktuojamos logistikos funkcijos. Kai kuriose įmonėse šias rizikas valdo ir kiti skyriai, tačiau logistikos padalinys, sekdamas fizinį produktų ir žaliavų judėjimą, identifikuoja jas vienas pirmųjų. Kokios tai rizikos ir kaip logistikos padalinys jas pašalina?

Su produktų pristatymu ir žaliavų gavimu susijusios rizikos
 

Vėluojanti produktų gamyba ir jų pristatymas lemia ne tik papildomas sąnaudas, tačiau ir blogina įmonės reputaciją. Jeigu nuolat vėluojate pristatyti krovinius, tai gali neigiamai paveikti jūsų prekių ženklą. Vėluojančios žaliavos gali būti gamybos prastovų priežastis bei didinti jūsų parduodamų produktų/žaliavų savikainą. Norint optimizuoti tiekimo grafikus, pagrindinė logistikos padalinio užduotis – tinkamai komunikuoti su pardavimo, gamybos padaliniais bei logistikos įmonėmis.

Rizikos, susijusios su tarptautine prekyba
 

Vykdant tarptautinę prekybą, svarbu išmanyti tų šalių, su kuriomis prekiaujama, prekybos taisykles bei mokestinę bazę. Įmonės, kurios neįsigilina į šiuos reikalavimus, gali patirti finansinių nuostolių. Priklausomai nuo situacijų, finansinė našta, neįvertinus šio tipo rizikų, dažnai tampa lemiama priežastimi, kodėl įmonės nutraukia veiklą konkrečiose šalyse arba bankrutuoja. Logistikos padalinio užduotis yra įsigilinti į šiuos reikalavimus ir užtikrinti, kad prekyba bus vykdoma laikantis šių taisyklių bei informuoti vadovybę apie būtinus pakeitimus ir galimas rizikas.

Krovinio sugadinimo rizika
 

Sugadinti kroviniai nedažna, tačiau retkarčiais pasitaikanti rizika. Dažnai kroviniai sugadinami dėl priežasčių, kurių logistikos padalinys kontroliuoti negali, tačiau yra rizikų, kurias būtina valdyti. Logistikos padalinys turi išmanyti savo parduodamų produktų transportavimo, tvirtinimo, sukrovimo ir sandėliavimo reikalavimus ir padaryti viską, kad šių reikalavimų būtų laikomasi.

Netinkamai  užpildytų dokumentų rizika

Klaidos, pildant importo, eksporto dokumentus, kainuoja brangiai. Dažnai pasitaiko situacijų, kai  netinkamai užpildžius dokumentus, tenka sumokėti daugiau mokesčių, kuriuos išsireikalauti vėliau tampa sudėtinga. Blogai užpildyti dokumentai, priklausomai nuo konkrečios šalies, su kuria prekiaujate, reikalavimų, gali tapti transporto priemonių prastovų ir įvairių baudų priežastimi. Klysti yra žmogiška. Nors visiškai eliminuoti klaidų kol kas neįmanoma, tačiau logistikos padalinys turi užtikrinti kruopštų ir teisingą dokumentų pildymą.

Netinkamai parinktos transporto priemonės rizika
 

Ši rizika dažniausia veiklose, kai transportuojami įvairūs pavojingi kroviniai ir maisto produktai.  Netinkamai parinkus transporto priemonę, vežant šio tipo krovinius, jie gali būti visiškai sugadinti, kartu sugadinama ir transporto priemonė, o atsitikus nelaimei, draudimas gali nekompensuoti nuostolių. Logistikos padalinys, atsižvelgdamas į transportuojamų prekių specifiką, privalo parinkti tinkamą transporto priemonę.

Kaip suvaldyti išvardintas rizikas?

Aptarėme pagrindines rizikas, dabar norėtume pateikti ir keletą patarimų, kuriais galėtumėte pasinaudoti savo veikloje. Valdant rizikas, vienos auksinės taisyklės, kuri galėtų būti pritaikyta kiekvienoje įmonėje, nėra. Dažnai tai kompleksinis dalykas, kuomet reikia suderinti keletą sprendimų. Kokie dažniausiai taikomi logistikos rizikų valdymo sprendimai?

Dirbkite tik su kruopščiai atrinktomis logistikos paslaugas teikiančiomis įmonėmis

Pirmas ir turbūt pats svarbiausias patarimas – dirbti tik su patikimomis logistikos įmonėmis, nes jos gali padėti išvengti daugelio sudėtingų situacijų.  Nors tai ir atrodo kaip savaime suprantamas dalykas, dažnai krovinio siuntėjai logistikos partnerį vis dar renkasi pagal kainą. Tik skaudžiai nusvilę, jie pradeda žiūrėti ir į kitas, mūsų manymu, svarbiausias kokybiškos paslaugos detales.

Rinkdamiesi logistikos partnerį, atkreipkite dėmesį į jo finansinę situaciją. Nelaimės atveju tik finansiškai stabilus partneris galės kompensuoti nuostolius. Išsiaiškinkite, ar įmonė turi visus reikalingus leidimus jūsų tipo kroviniams vežti. Taip pat siūlome pasidomėti įmonės ir jos komandos profesionalumu. Geriausias profesionalumą patvirtinantis požymis – vadybos standartų naudojimas veikloje. Įsitikinkite, ar įmonė socialiniuose tinkluose skelbia informaciją apie jūsų produktus arba jūsų veiklos sritį, nes tai yra svarus įrodymas, kad įmonė žino, ką daro.

Dokumentuokite logistikos procesus
 

Antras svarbus patarimas – visų logistikos procesų dokumentacija. Įmonės, kurios aiškiai įvardina visas funkcijas, rizikas, ir žino, kas už jas yra atsakingas, kas turi tikrinti procesus ir moka juos valdyti, rečiau patenka į nemalonias situacijas. Tai ne tik puiki rizikos prevencijos priemonė, tačiau, naudodamosi šiuo pasitvirtintu dokumentu, įmonės gali lengviau identifikuoti, kas konkrečiai atsakingas už situacijas ir nuolat tobulinti procesus. Beje, naujiems komandos nariams taip pat būna lengviau ir paprasčiau pradėti veiklą.

Proceso priežiūra

Dar vienas sėkmingas rizikų valdymo elementas yra susijęs su papildomu kritinių proceso pozicijų tikrinimu. Dažnai įmonės turi po keletą vietų, lemiančių, ar bus suvaldyta rizika ar ne. Labai svarbu, kad šias vietas prižiūrėtų kuo daugiau atsakingų asmenų. Čia gali pagelbėti įvairūs skaitmeniniai sprendimai, kai sukuriami konkretūs „workflow“ (liet. darbo eiga), o atsakingi asmenys turi palikti žymas, kad procesas yra patikrintas.

Nuolatinis mokymasis
 

Paskutinis patarimas, kuris tinka visoms gyvenimo situacijoms, įskaitant ir logistikos rizikų valdymą, – skatinti komandą nuolatos mokytis ir ieškoti būdų, kaip funkcijas atlikti greičiau, paprasčiau, saugiau ir pigiau. Šiuo metu galite rasti įvairių mokymų, kurie papildys jūsų komandos žinių bagažą ir paskatins naujovių diegimą jūsų organizacijoje. Vienintelė užduotis – rasti tinkamiausias programas ir renginius, tinkančius jūsų komandai.

Apibendrindami norime pasakyti, kad kol kas dar neatrasta viena taisyklė, leidžianti visiškai eliminuoti rizikas ir klaidas, atsirandančias įvairiuose logistikos procesuose. Tačiau tinkamai juos suplanavus ir skiriant reikiamą dėmesį, kad šie procesai veiktų jūsų organizacijoje, rizikų galite išvengti arba jas sumažinti. Neatsiejama rizikų valdymo dalis – profesionalūs partneriai. Jeigu jūs ieškote skubių krovinių ir siuntų transportavimo partnerio, susisiekite su mumis. Mes rasime kokybiškiausią, saugiausią ir greičiausią sprendimą jūsų verslui. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau bei užpildę formą.

Susisiekti su pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …