Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Išplėskite verslo galimybes. Iš naujo pažinkite Estijos rinką

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtrą kaimyninėse šalyse. Ankstesnius straipsnius apie rinkas Švedijoje, Suomijoje bei Danijoje galite rasti čia, čia ir čia.

Lietuviams Estijos rinka pažįstama jau seniai. Esame sukūrę draugiškus ir produktyvius santykius. Estija – viena didžiausių mūsų šalies eksporto partnerių, užimanti net 5 vietą. Tiesa, iki šiol į Rusiją mes eksportuodavome daugiau, tačiau ši situacija, tikėtina, artimiausiu metu pasikeis.

„HRX“ teikia skubias transporto paslaugas į Estiją, tai viena svarbiausių mūsų rinkų. Krovinius galime pristatyti beveik visoje Estijos teritorijoje per 24-72 val. Norime pasidalinti sukaupta patirtimi ir pateikti keletą, mūsų nuomone, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Estija?
 

Vienas svarbiausių veiksnių – Estijai, kaip ir Lietuvai, Rusija buvo svarbi importo partnerė. Pasikeitus geopolitinei situacijai ir didėjant  įtampai tarp Baltijos šalių ir Rusijos, mums atsiranda papildoma galimybė plėsti prekybą su kaimynine Estija. Svarbu pažymėti, kad Estijos didžiausią bendrojo vidaus produkto (BVP) dalį sudaro paslaugų sektorius, todėl suprantama, kad estai ieškos papildomų gamybinių pajėgumų ir žaliavų tiekėjų užsienyje.  

Žinoma, mūsų gamintojams ir prekybininkams dėl tų pačių priežasčių irgi reikia ieškoti naujų rinkų. Jeigu anksčiau turėjome daugiau galimybių, kur galėjome prekes parduoti brangiau, tai šiuo metu kiekviena nauja rinka yra labai svarbi.

Iki šiol Lietuvos įmonės į Estiją eksportuodavo mineralinį kurą, plastiką ir jų dirbinus, medieną ir jos dirbinius, baldus bei popierių ir kartoną. Išsamų Estijos importo balansą galite rasti čia. Įvertinus Estijos importo ir eksporto balansą bei pasikeitusią geopolitinę situaciją, sėkmė šioje rinkoje galėtų lydėti  tekstilės, drabužių siuvimo, maisto produktų gamybos, chemijos ir chemikalų pramonės sektorius, taip pat įvairių elektroninių komponentų gamybos ir metalo pramonės sektorius. Suprantama, kad tiems, kas jau dirba Estijoje, atsiranda galimybė padidinti savo veiklos apimtis šioje rinkoje.

Svarbiausia statistika ir faktai
 

Pasidalinsime aktualiausiais statistiniais duomenimis ir faktais.

Estija yra viena skaidriausių ir mažiausią korupcijos lygį turinčių šalių Centrinėje ir Rytų Europoje. Pagal šį rodiklį ji užima 13 vietą pasaulyje. Šalis daug investuoja į iniciatyvas, kurios mažina biurokratiją, todėl vykdyti prekybą arba atsidaryti atstovybę šioje šalyje yra gana paprasta. Įdomus faktas, kad Estijoje labai nesudėtingai galite įkurti e-rezidenciją ir vykdyti veiklą iš bet kurios pasaulio šalies. Daugiau informacijos, kaip įsteigti rezidenciją, galite rasti čia. O daugiau informacijos apie mokesčių sistemą rasite čia.

Estijoje gyvena apie 1,3 mln. gyventojų, tačiau šalies BVP nuolatos auga. „Statistos“ atlikta analizė rodo, kad per ateinančius trejus metus šis rodiklis paaugs 6,2%. Estijoje išvystytas paslaugų sektorius, todėl nemaža dalis gyventojų uždirba didesnius nei vidutinius atlyginimus, o tai lemia ir didesnę perkamąją galią. Atkreiptinas dėmesys, kad šioje rinkoje gali būti paklausios ir „Premium“ lygio prekės. Taip pat per Estijoje veikiančius partnerius galite pasiekti kitas Skandinavijos rinkas, kitaip sakant, išplėsti šios rinkos ribas. Estija nėra išvysčiusi didelių gamybos pajėgumų ir susiduria su darbuotojų trūkumu, todėl čia veikiančios įmonės dažnai ieško partnerysčių su kitomis valstybėmis, galinčiomis šią spragą užpildyti.

Pirkdami internetu, estai kasmet išleidžia apie 2,5 mlrd. eurų. Nors ši šalis yra dvigubai mažesnė už Lietuvą, jos elektroninė prekyba net du kartus viršija mūsiškę. Svarbu pažymėti, kad net 73% gyventojų („Statista“) neperka arba tik kartą yra pirkę iš „Amazon“. Tai palanku mūsų verslams, kadangi konkurencija su šiuo gigantu daugeliui yra nepakeliama. Pateiksime keletą elektroninės prekybos segmentų, kurie yra populiarūs Estijoje: drabužių, avalynės, kosmetikos, baldų, maisto produktų, elektronikos prekių ir vaikiškų žaislų. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad dauguma estų prekes atsiimti paštomatuose arba gauti jas į namus pageidauja per 1-3 dienas. Šis rodiklis palankus mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, nes pristatyti prekes į Estiją galime per 1-3 dienas: prekes užsakovui galime įteikti į rankas arba pristatyti į artimiausią paštomatą.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
 

Estai yra panašūs į lietuvius, todėl ir verslą plėtoti Estijoje nėra sudėtinga. Susitikimus organizuoti paprasta. Daugelis estų yra pratę dirbti nuotoliu, todėl pradiniuose derybų etapuose nereikės gaišti laiko vizitams. Jeigu dalyvaujate susitikime, daugiau sėkmės sulauksite iš karto eidami savo tikslo link, tinkamas aprangos kodas taip pat svarbus.

Norint be tarpininkų parduoti savo prekes Estijoje, geriausia strategija yra atsidaryti savo padalinį šioje šalyje. Įkurti įmonę čia lengva, o mokestinė bazė yra skaidri ir palanki.

Išvados

Nors Estijos rinka yra maža, tačiau patrauklumo jai suteikia aukšta gyventojų perkamoji galia. Pastebėtina, kad ši rinka gali tapti vartais į Suomijos, Švedijos ir Norvegijos rinkas. Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į Estijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transportavimo paslaugų kokybę. Šia kryptimi transportuojame laikui jautrius, pavojingus ir gendančius krovinius.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …