Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Dekarbonizacija. Iššūkis sausumos transporto sektoriui

Vis dažniau apie tvaresnio transporto alternatyvas kalbama įvairiuose politiniuose formatuose. Atsiranda daugiau reikalavimų ir politinių iniciatyvų, skatinančių transporto sektorių iki 2050 m. pasiekti nulines emisijas. Transporto sektorius taip pat deda visas pastangas, siekdamas tausoti aplinką, nes supranta, jog būtina ieškoti gamtai draugiškesnių alternatyvų.

„HRX“ skiria ypatingą dėmesį tvarumo reikalavimams, investuoja į atsinaujinančios energetikos šaltinius. Kartu suprantame, su kokiais iššūkiais susiduria transporto sektorius, siekdamas mažinti emisijas, todėl norime pasidalinti šiomis žiniomis su jumis.

Pagrindiniai iššūkiai

Pastebime, kad yra manančių, jog transporto įmonės nenori eiti žaliuoju keliu, nes tai brangu, todėl šis procesas yra vilkinimas. Norime patikinti, kad tai netiesa, kadangi žalieji sprendimai, ypač tie, kurie susiję su elektros variklių naudojimu, ne tik tausoja aplinką, bet ir mažina transporto įmonių sąnaudas. Todėl sektoriaus įmonės yra suinteresuotos atnaujinti parkus, tačiau progresą stabdo tam tikri iššūkiai, apie kuriuos ir pakalbėsime.

Dabartinės degalų rūšys, naudojamos vilkikams, neleidžia sumažinti emisijų iki nulio

Pagrindinė priemonė, kuri leidžia žymiai sumažinti CO2 emisijas – elektra varomi varikliai. Šis sprendimas pasiteisina smulkių krovinių pervežimui konkrečiame mieste, tačiau, kalbant apie sunkesnius krovinius ir ilgesnius atstumus, sprendimų vis dar neturime. Dabartinių baterijų pajėgumai yra per maži, krovimo laikas ilgas, o vandeniliu varomų vilkikų, kurie būtų geresnė alternatyva transporto įmonėms, didesnės apimties gamyba dar neišplėtota. Taigi  įmonės dabar gali sumažinti emisijas tik naudodamos mažiau taršius degalus (bioetanolį, biodyzeliną ir gamtines dujas).

Infrastruktūros trūkumai

Kai turėsime visas reikiamas technologijas, tuomet, tikėtina, susidursime su infrastruktūros problemomis, mat gali kilti rizika, jog trūks vandenilio kolonėlių arba elektros įkrovimo stotelių. Dabar visa infrastuktūra orientuota į naftos produktus, ateityje reikės transformuoti dabartines kolonėles. Taip pat reikės peržiūrėti dabartinio degalinių tinklo išdėstymą, kadangi netaršios transporto priemonės nuvažiuos mažiau kilometrų, todėl elektros stotelių tinklas turės plėstis.

Ne visiems tinka mažiau taršūs pasirinkimai

Dar viena šiuo metu aptarinėjama galimybė, kuri bus tinkama pereinamuoju laikotarpiu, – multimodalinis krovinių transportavimas, kai naudojami mažiau taršūs gabenimo būdai (geležinkelių transportas, gabenimas vidaus vandenimis arba trumpais jūriniais maršrutais). Šis sprendimas neabejotinai atneštų naudos, tačiau svarbu suprasti, kad ne visos transporto įmonės galės juo pasinaudoti. Pavyzdžiui, mes, teikdami laikui jautrias transportavimo paslaugas, negalėsime naudoti mažiau taršių krovinių gabenimo būdų, nes mus samdo įmonės (skubi gamyba, vaistai, maisto pramonė ir kt.), kurioms reikalingas pristatymas per 24-48 val. Jeigu krovinius vežtume geležinkeliu, greito pristatymo garantuoti negalėtume.

Turi pasikeisti vartotojų įpročiai

Norint pasiekti nulines emisijas, vien tik netaršių degalų nepakaks, reikės pasitelkti kompleksines priemones. Tai reiškia, kad bus naudojami mažiau taršūs degalai, ilginami krovinių tranzito laikai, trumpinamos tiekimo grandinės, mažinama prekių įvairovė ir kt. Šie pokyčiai bus glaudžiai susiję su vartotojų įpročių pasikeitimu, kadangi dabar esame pratę užsakytas prekes gauti jau kitą dieną, tačiau už žalesnes transporto alternatyvas nesame linkę mokėti brangiau. Visų pirma, mes turėsime susitaikyti su tuo, kad logistikos kainos kils, nes biodegalai ir kitos transporto rūšys kainuoja brangiau. Tikėtina, kad ypač pabrangs greitas pristatymas iš tolimų kraštų. Reikėtų nusiteikti, kad visos prekės, kurios atkeliaus iš tolimų kraštų, bus brangesnės už gaminamas vietoje.

Išteklių trūkumas

Reikšmingas iššūkis – finansų trūkumas. Perėjimas prie tvaresnių transporto priemonių naudojimo ir tvarumo standartų įdiegimo yra brangus malonumas. Didieji rinkos žaidėjai, tikėtina, su šia problema nesusidurs, tačiau mažiesiems tai gali tapti tikru iššūkiu. Kodėl verta rūpintis mažaisiais rinkos žaidėjais? Didžioji dauguma transporto bendrovių yra mažos arba net priskiriamos mikroįmonėms, turinčioms po keletą transporto priemonių. Jeigu jos išnyks, tai turės didelę įtaką transporto paslaugų pasiūlai ir dar labiau augins transportavimo kainas. Todėl svarbu ieškoti finansavimo šaltinių, šio tipo įmonių transformacijai.

Išvados

Nors iššūkių daug ir, tikėtina, dar negreitai sulauksime laikų, kai galėsime pasakyti, jog transporto sektorius pasiekė nulinį emisijų lygį, tačiau sparčiai žengiame šia kryptimi. Jeigu ieškote transporto partnerio, kuriam tvarumas yra svarbus, kviečiame išbandyti „HRX“ paslaugas. Esame skandinaviško kapitalo įmonė, todėl į  gamtos tausojimą žiūrime rimtai, o tvarumo klausimai mūsų akcininkų darbotvarkėje – vieni svarbiausių.

 

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …