Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Dekarbonizacija. Iššūkis sausumos transporto sektoriui

Vis dažniau apie tvaresnio transporto alternatyvas kalbama įvairiuose politiniuose formatuose. Atsiranda daugiau reikalavimų ir politinių iniciatyvų, skatinančių transporto sektorių iki 2050 m. pasiekti nulines emisijas. Transporto sektorius taip pat deda visas pastangas, siekdamas tausoti aplinką, nes supranta, jog būtina ieškoti gamtai draugiškesnių alternatyvų.

„HRX“ skiria ypatingą dėmesį tvarumo reikalavimams, investuoja į atsinaujinančios energetikos šaltinius. Kartu suprantame, su kokiais iššūkiais susiduria transporto sektorius, siekdamas mažinti emisijas, todėl norime pasidalinti šiomis žiniomis su jumis.

Pagrindiniai iššūkiai

Pastebime, kad yra manančių, jog transporto įmonės nenori eiti žaliuoju keliu, nes tai brangu, todėl šis procesas yra vilkinimas. Norime patikinti, kad tai netiesa, kadangi žalieji sprendimai, ypač tie, kurie susiję su elektros variklių naudojimu, ne tik tausoja aplinką, bet ir mažina transporto įmonių sąnaudas. Todėl sektoriaus įmonės yra suinteresuotos atnaujinti parkus, tačiau progresą stabdo tam tikri iššūkiai, apie kuriuos ir pakalbėsime.

Dabartinės degalų rūšys, naudojamos vilkikams, neleidžia sumažinti emisijų iki nulio

Pagrindinė priemonė, kuri leidžia žymiai sumažinti CO2 emisijas – elektra varomi varikliai. Šis sprendimas pasiteisina smulkių krovinių pervežimui konkrečiame mieste, tačiau, kalbant apie sunkesnius krovinius ir ilgesnius atstumus, sprendimų vis dar neturime. Dabartinių baterijų pajėgumai yra per maži, krovimo laikas ilgas, o vandeniliu varomų vilkikų, kurie būtų geresnė alternatyva transporto įmonėms, didesnės apimties gamyba dar neišplėtota. Taigi  įmonės dabar gali sumažinti emisijas tik naudodamos mažiau taršius degalus (bioetanolį, biodyzeliną ir gamtines dujas).

Infrastruktūros trūkumai

Kai turėsime visas reikiamas technologijas, tuomet, tikėtina, susidursime su infrastruktūros problemomis, mat gali kilti rizika, jog trūks vandenilio kolonėlių arba elektros įkrovimo stotelių. Dabar visa infrastuktūra orientuota į naftos produktus, ateityje reikės transformuoti dabartines kolonėles. Taip pat reikės peržiūrėti dabartinio degalinių tinklo išdėstymą, kadangi netaršios transporto priemonės nuvažiuos mažiau kilometrų, todėl elektros stotelių tinklas turės plėstis.

Ne visiems tinka mažiau taršūs pasirinkimai

Dar viena šiuo metu aptarinėjama galimybė, kuri bus tinkama pereinamuoju laikotarpiu, – multimodalinis krovinių transportavimas, kai naudojami mažiau taršūs gabenimo būdai (geležinkelių transportas, gabenimas vidaus vandenimis arba trumpais jūriniais maršrutais). Šis sprendimas neabejotinai atneštų naudos, tačiau svarbu suprasti, kad ne visos transporto įmonės galės juo pasinaudoti. Pavyzdžiui, mes, teikdami laikui jautrias transportavimo paslaugas, negalėsime naudoti mažiau taršių krovinių gabenimo būdų, nes mus samdo įmonės (skubi gamyba, vaistai, maisto pramonė ir kt.), kurioms reikalingas pristatymas per 24-48 val. Jeigu krovinius vežtume geležinkeliu, greito pristatymo garantuoti negalėtume.

Turi pasikeisti vartotojų įpročiai

Norint pasiekti nulines emisijas, vien tik netaršių degalų nepakaks, reikės pasitelkti kompleksines priemones. Tai reiškia, kad bus naudojami mažiau taršūs degalai, ilginami krovinių tranzito laikai, trumpinamos tiekimo grandinės, mažinama prekių įvairovė ir kt. Šie pokyčiai bus glaudžiai susiję su vartotojų įpročių pasikeitimu, kadangi dabar esame pratę užsakytas prekes gauti jau kitą dieną, tačiau už žalesnes transporto alternatyvas nesame linkę mokėti brangiau. Visų pirma, mes turėsime susitaikyti su tuo, kad logistikos kainos kils, nes biodegalai ir kitos transporto rūšys kainuoja brangiau. Tikėtina, kad ypač pabrangs greitas pristatymas iš tolimų kraštų. Reikėtų nusiteikti, kad visos prekės, kurios atkeliaus iš tolimų kraštų, bus brangesnės už gaminamas vietoje.

Išteklių trūkumas

Reikšmingas iššūkis – finansų trūkumas. Perėjimas prie tvaresnių transporto priemonių naudojimo ir tvarumo standartų įdiegimo yra brangus malonumas. Didieji rinkos žaidėjai, tikėtina, su šia problema nesusidurs, tačiau mažiesiems tai gali tapti tikru iššūkiu. Kodėl verta rūpintis mažaisiais rinkos žaidėjais? Didžioji dauguma transporto bendrovių yra mažos arba net priskiriamos mikroįmonėms, turinčioms po keletą transporto priemonių. Jeigu jos išnyks, tai turės didelę įtaką transporto paslaugų pasiūlai ir dar labiau augins transportavimo kainas. Todėl svarbu ieškoti finansavimo šaltinių, šio tipo įmonių transformacijai.

Išvados

Nors iššūkių daug ir, tikėtina, dar negreitai sulauksime laikų, kai galėsime pasakyti, jog transporto sektorius pasiekė nulinį emisijų lygį, tačiau sparčiai žengiame šia kryptimi. Jeigu ieškote transporto partnerio, kuriam tvarumas yra svarbus, kviečiame išbandyti „HRX“ paslaugas. Esame skandinaviško kapitalo įmonė, todėl į  gamtos tausojimą žiūrime rimtai, o tvarumo klausimai mūsų akcininkų darbotvarkėje – vieni svarbiausių.

 

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …