Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

D2C pardavimų kanalas – būdas uždirbti daugiau

Dauguma gamintojų savo prekes parduoda per tarpininkus, kadangi šiuo kanalu naudotis yra paprasta: nereikia investicijų, lengviau planuoti pajamas. Tačiau ši tendencija po truputį kinta ir vis daugiau gamybinių įmonių renkasi tiesiogiai pardavinėti klientams (angl. direct to consumer). Tikėtina, kad ateityje vis daugiau įmonių pradės naudoti šį pardavimo būdą.

„HRX“ teikia transportavimo paslaugas gamybinėms ir e-komerciją vystančioms įmonėms. Esame sukaupę nemažai patirties, todėl pateiksime savo įžvalgas apie šį kanalą.

Svarbiausia D2C kanalo statistika ir faktai

Tiesiogiai vartotojui skirtas pardavimo kanalas – tai prekybos būdas, kai gamybinės įmonės savo prekes parduoda tiesiogiai klientams. Dažnai šis terminas klaidingai siejamas su pardavimu tiesiogiai vartotojui, išnaudojant įvairias prekybos vietas (angl. market place). Tai ne visai tikslu, kadangi šiuo atveju įmonės pardavinėja produkciją per asmenines elektronines komercijos platformas arba fizines prekyvietes.

Kokių sektorių atstovai dažniausiai naudoja D2C kanalą? Vieno atsakymo nėra, nes prekybą vysto įvairūs sektoriai: medicinos, tekstilės, rūbų, statybos, maisto, papildų, elektronikos, veterinarijos ir kt. Bet kokią prekę galima parduoti, svarbu atkreipti dėmesį į rinkos potencialą.

Šio kanalo populiarumas nuolatos auga, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) D2C kanalo vertė 2022 m. siekė 155 mlrd. USD, šiais metais prognozuojama, kad pasieks 183 mlrd. USD. Europoje stebima ta pati tendencija, prekybos apimtys ir įmonių, kurios prekiauja tiesiogiai, kiekis nuolatos didėja. Pavyzdžiui, Airijoje net 23 proc. gamybinių įmonių naudoja šį kanalą. Džiugu, kad ir Lietuva užima vieną pirmaujančių pozicijų, esame 12 vietoje ir net 15 proc. gamybos įmonių ieško tiesioginių kelių pas galutinį vartotoją.

Tendencijos rodo, kad vartotojai prekes renkasi pirkti tiesiogiai iš gamintojų dėl mažesnės kainos, lojalumo programų, galimybės įsigyti ne masiniam vartotojui pritaikytą prekę ir suteikiamos išsamesnės informacijos apie produktus.

Pagrindiniai D2C kanalo privalumai
 

Kuo patrauklus šis kanalas?

1.     Didesnė marža. Parduodamos tiesiogiai, įmonės užsitikrinta didesnį pelningumą dėl to, kad gamintojai gali parduoti produktus brangiau, negu parduodami tarpininkams.

2.     Paprasčiau. Jeigu anksčiau parduoti tiesiogiai vartotojams buvo sunku, nes daugelis dar neturėjo įpročio užsakinėti prekes internetu, o tinkamos logistikos infrastruktūros nebuvo, tai dabar šie procesai tapo paprastesni.

3.     Išlaikoma didesnė vertės grandinės kontrolė. Įmonės, kurios yra arčiau vartotojo, tradiciškai įgauna stipresnes pozicijas grandinėje. Mūsų nagrinėjamu atveju būtent gamintojas tampa ašimi, kuri kontroliuoja viską.

4.     Didesni pardavimai. Dažnai gamintojai tiesiogiai pardavinėja tam tikras prekių pozicijas, neapleisdami ir kitų kanalų, tokiu būdu pasiekiamas pajamų augimas.

5.     Aukštesnė kokybė. Kai patys kontroliuojate pardavimo procesą, jūs galite skirti daugiau dėmesio klientų aptarnavimo kokybei, paslaugos atlikimui, galiausiai galite valdyti savo prekės ženklą taip, kaip norite jūs.

6.     Skatinate lojalumą. Prekiaudami tiesiogiai, jūs kontroliuojate ir galite modeliuoti prekių pirkimo, gaminimo, rėmimo ir kitus operacinius procesus, atsižvelgdami į naujausias tendencijas, ir taip ugdyti didesnį lojalumą savo produktams.

7.     Valdote informaciją. Parduodami tiesiogiai, jūs visuomet gaunate daug naudingos demografinės ir psichografinės informacijos apie vartotojus, todėl galite tobulinti prekių rinkodaros sprendimus bei tobulinti produktus, kad šie atitiktų vartotojų poreikius.

Pagrindiniai šio kanalo trūkumai

Pakalbėjome apie D2C kanalo naudą, tačiau dažnas paklaustų, jeigu taip paprasta ir pelninga, kodėl didžioji dalis prekybos vis dar vyksta per įvairius tarpininkus?

Visų pirma, šio kanalo naudojimas yra susijęs su didesniais klientų įsigijimo kaštais. Kadangi D2C kanale prekių ženklai prekiauja, naudodami asmeninę svetainę arba parduotuves, jos turi investuoti į reklamą ir patalpas. Mažoms įmonėms dažnu atveju tai padaryti yra sudėtinga, todėl jos nusprendžia pasinaudoti tarpininkais ir taip susimažina išlaidas mainais į maržos dalį.

Prekiaudamos tiesiogiai, įmonės taip pat turi suvaldyti daug logistinių operacijų, susijusių su prekių saugojimu, pakavimu, atrinkimu ir gabenimu vartotojams. Joms taip pat reikia pasirūpinti ir prekių grąžinimu arba apsikeitimu. Taigi jeigu įmonės neturi reikiamų žinių arba marža neleidžia naudotis 3PL logistikos įmonių paslaugomis, pasirenkama prekiauti per tarpininką.

Nemenkas iššūkis – atsargų valdymas. Tradiciškai D2C prekių ženklai, ypač veiklūs pradžioje, neturi reikiamų duomenų paklausai prognozuoti, o ir pardavimų apimtys būna mažesnės. Todėl tenka gaminti mažesnėmis partijomis, pasitaiko situacijų, kai pagaminama daugiau nei nuperkama. Dėl šių priežasčių mažėja pelningumas. Tuo tarpu tarpininkai gali užtikrinti didesnius pardavimus ir taip pasiekti masto ekonomijos naudą.

Išvados

D2C kanalas turi ir privalumų, ir trūkumų, todėl kiekvienai įmonei svarbu tinkamai pasirinkti pardavimų strategiją. Priimant sprendimą, siūlytume įvertinti, kad daugelį trūkumų, susijusių su logistika ir operacijomis, galima eliminuoti, samdant logistikos įmones. Kita vertus, nebūtina pasirinkti vienos strategijos, kadangi galite tam tikras prekių grupes pardavinėti per tarpininkus, o kitas – tiesiogiai. Taip galėsite geriau valdyti rizikas ir pasinaudoti galimybėmis, kurias siūlo kiekvienas iš šių prekybos modelių.

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …