Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Koks „time critical“ logistikos vaidmuo ekstremalių įvykių metu?

29.03 2023 Time Critical

„HRX“ daugiau kaip 20 metų teikia „time critical“ (liet. laikui jautrias) transportavimo paslaugas. Šioje srityje esame sukaupę nemažai profesinės patirties, tad noriai ja dalinamės su mūsų skaitytojais. Ankstesniame straipsnyje aptarėme, kuo laikui jautrios transportavimo paslaugos skiriasi nuo įprastų ir kodėl vis daugiau industrijų pasirenka šį transportavimo būdą.

Šį kartą aptarsime situacijas, kai greito transportavimo paslaugos yra nepakeičiamos. Dažnai tai būna vienintelė išeitis, kai reikia gelbėti žmonių  gyvybes ar  atkurti pažeistą infrastruktūrą. Šios paslaugos taip pat tai yra tinkamas pasirinkimas verslui, siekiančiam  toliau vykdyti nepalankių sąlygų sutrikdytą veiklą.

Kokie tai atvejai?
 

Ekstremalios situacijos, kurioms įvykus, sutrinka šalies ar tam tikros jos dalies, miesto arba įmonės logistikos sistema. Tuomet, kad kroviniai pasiektų paskirties tašką, dažnai reikia iš esmės  keisti krovinių gabenimo būdus.

Šios katastrofos dažniausiai būna susijusios su įvairiomis stichinėmis nelaimėmis (žemės drebėjimai, taifūnai, cunamiai), teroristiniais išpuoliais arba įvykiais, kuriuos sukelia avarijos (nuotėkis atominėje elektrinėje, avarijos chemijos pramonės gamyklose ir kt.). Tokių įvykių metu pirmiausia tenka gelbėti žmonių gyvybes, reikia šalinti įvairius nelaimių padarinius ir sugrąžinti gyvenimą į normalų ritmą. Tokioje situacijoje logistikos operacijų greitis tampa ypatingai svarbus, o dažniausiai ir lemiamas, nes reikia gelbėti žmones ir užtikrinti kuo sklandesnį bei greitesnį grįžimą į įprasto gyvenimo vėžias.

Turbūt ne veltui sakoma, kad karo sėkmė dažnai priklauso nuo logistinių operacijų efektyvumo. Kai susiduriame su katastrofomis, realybė tik patvirtina šio posakio teisingumą.

Atvejų analizė
 

Paanalizuokime keletą situacijų, kurios puikiai iliustruoja laikui jautrių transportavimo paslaugų svarbą.

Stichinės nelaimės

Viena iš svarbiausių problemų, su kuria susiduriama įvykus stichinei nelaimei – greitas reagavimas į ekstremalią situaciją, nes šios nelaimės dažnai baigiasi žmonių sužalojimu ir netgi mirtimi. Greitas vaistų, reikalingiausių pagalbinių priemonių pristatymas bei žmonių evakuacija iš paveiktų vietų – būtina sąlyga, gelbstint žmonių gyvybes.

Ne mažiau svarbu yra ir greitas vandens, maisto, medikamentų pristatymas. Greitų transportavimo paslaugų taip pat reikia šalinant įvairias nuolaužas, pristatant būtiniausius įrenginius ar žmones, teikiančius reikalingą pagalbą stichijos paveiktose vietose. Jeigu užtikrinamas greitas reikalingų medžiagų ir išgyvenimui būtiniausių priemonių transportavimas, o nukentėję asmenys gali laiku sulaukti pagalbos, tokiu atveju greičiau grįžtama į normalų gyvenimą ir nuostoliai būna mažesni.

Verslo tęstinumas stichinių nelaimų metu

 

Verslai, ekstremalių įvykių metu vykdantys prekybą arba gamybą paveiktuose regionuose, dažniausiai patiria nemažai iššūkių dėl neišvažiuojamų kelių, sutrūkinėjusių tiekimo grandinių bei kitų tokiems atvejams būdingų situacijų. Įmonėms, siekiančios ir toliau vykdyti veiklą bei minimalizuoti nuostolius, dažnai tenka keisti gabenimo metodus, ieškoti būdų, kaip krovinius pristatyti greičiau.

Gerosios praktikos pavyzdys – mažmeninės prekybos tinklas „Seven Eleven“. Japonijoje siaučiant uraganui, jie sugebėjo ir toliau pristatinėti prekes į parduotuves. Šiam tikslui pasiekti tinklas pasirinko  greitesnį ir patogesnį gabenimo būdą. Vietoje įprasto prekių pristatymo mikroautobusais, kai jais įveikti užblokuotus kelius neįmanoma, įmonė pasirinko motociklus, kad lengviau pasiektų vietoves, kuriose keliai sunkiai išvažiuojami. Taip buvo užtikrintas prekių tiekimas gyventojams, o verslas ir nepalankiomis sąlygomis tęsė savo veiklą.

Įvairūs gedimai gamyboje

Nenumatytų situacijų nepavyksta išvengti ir versle. Dažniausiai su gedimais susiduria įvairią gamybinę veiklą vykdančios įmonės. Atsitikus tokiam įvykiui, dažnai prireikia stabdyti viso padalinio veiklą bei šalinti avarijos padarinius (pvz., į aplinką išsiliejusius teršalus). Greitis tokioje situacijoje yra ypatingai svarbus, nes kuo ilgiau būna sustabdyta gamyba, tuo didesnius nuostolius patiria įmonė: darbuotojų prastovos, prastovos už vėluojančius užsakymus ir kitos OPEX bei CAPEX išlaidos.

Kiekviena sutaupyta valanda tiesiogiai koreliuoja su mažesnėmis sąnaudomis, kurios, priklausomai nuo veiklos pobūdžio, gali siekti ir šimtus tūkstančių eurų. Nenumatytų įvykių metu logistikos padaliniui tenka ieškoti greitesnių transportavimo sprendimų žeme ir oru, tai tampa kiekvieno logistikos padalinio svarbiausiu prioritetu.

Apibendrinant galime pasakyti, kad įvairios katastrofos ir stichinės nelaimės gali padaryti daug žalos bendruomenėms, įmonėms, infrastruktūrai ir aplinkai. Šiose situacijose greitos transportavimo paslaugos atlieka kritinį vaidmenį, nes spartūs logistikos sprendimai gali padėti sušvelninti neigiamus padarinius.

„HRX“, žinoma, niekam nelinki, kad atsitiktų tokios nelaimės, tačiau jeigu prireiks skubių transporto paslaugų, maloniai prašome kreiptis į mus. Rasime geriausią ir greičiausią sprendimą jūsų verslui.

Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau bei užpildę formą.

Susisiekti su pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …