Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį, transportuojant pavojingus krovinius?

Vienas iš  „HRX“  konkurencinių pranašumų – pavojingų krovinių transportavimas.  Daugelis dalinių krovinių ir siuntų vežėjų negabena šio tipo krovinių, o mes šias paslaugas teikiame nuo  įmonės veiklos pradžios. Transportuojant pavojingus krovinius,  didžiausia saugumo užtikrinimo atsakomybė tenka logistikos bendrovėms, tačiau dalis atsakomybės tenka ir krovinio siuntėjams. Jeigu jie  perduos netikslią informaciją ar nesilaikys saugos reikalavimų, tuomet gali būti sugadintas ne tik krovinys, bet ir užteršta aplinka, suniokoti gretutiniai kroviniai, gali iškilti grėsmė net žmonių gyvybėms.

Šiame straipsnyje apžvelgsime pavojingų krovinių sąvoką, teisės aktus ir detaliau paanalizuosime, į ką būtina atkreipti dėmesį, transportuojant ir kraunant šiuos krovinius.

Pavojingų krovinių sąvoka, teisės aktai ir klasės
 

Pavojingų krovinių transportavimas gali kelti riziką žmonių gyvybėms bei aplinkai, todėl ši sritis yra ypač griežtai reglamentuota. Kuo ypatingi šie kroviniai?

Sąvoka ir teisės aktai

Pavojingi kroviniai – tai  kroviniai, patenkantys į vieną iš įstatymo tvarka numatytų pavojingumo klasių, o šių krovinių transportavimui ir saugojimui yra keliami konkretūs reikalavimai.

Pagrindinis dokumentas, reglamentuojantis šių krovinių transportavimą sausuma, yra Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (sutrumpinimas – ADR).

Pavojingumo klasės

Pavojingi kroviniai yra skirstomi į klases – nuo pirmos iki devintos. Kiekvienai transportuojamų prekių grupei, priskiriamai vienai iš šių klasių, keliami konkretūs saugumo reikalavimai, kurių būtina griežtai laikytis. Plačiau apie pavojingumo klases ir joms keliamus reikalavimus galite skaityti čia.  

Kokios pagrindinės rizikos kyla, transportuojant tokius krovinius?
 

Pagrindinės rizikos, susijusios su žmonių gyvybėmis. Transportuojant sprogias, ėdžias ir nuodingas žaliavas, atsitikus įvairioms nenumatytoms situacijoms, kuomet krovinys transportuojamas arba kraunamas ne pagal nustatytus reikalavimus, kyla didžiulė rizika, kad bus pakenkta žmonių sveikatai ar net gyvybėms.

Ne mažiau svarbi rizika yra susijusi su aplinkos tarša. Atsitikus avarijai arba nesilaikant saugumo reikalavimų, transportuojama pavojinga medžiaga gali patekti į aplinką. Ypač grėsmingos situacijos, kai užteršiami vandens telkiniai arba gruntiniai vandenys. Tokie atvejai kelia pavojų žmonių sveikatai, nes į aplinką patenka labai daug nuodingų chemikalų, kuriuos ypač sunku pašalinti.

Rečiau pasitaikanti, tačiau taip pat galima rizika yra, kai neleistinai transportuojami kroviniai, kurių kartu gabenti negalima. Tai ypač aktualu, kai vežami daliniai skystieji ir birieji kroviniai, kadangi yra tam tikros medžiagų grupės, kurias kartu transportuoti itin rizikinga. Jeigu transporto priemone vežami vienos įmonės kroviniai, ši rizika yra mažesnė, kadangi krovinio siuntėjai gali kontroliuoti, kad neįvyktų nelaimė. Kita vertus, jeigu toje pačioje vilkiko priekaboje transportuojami skirtingų klientų kroviniai, kyla pavojus, kad ne visi krovinio siuntėjai bus tinkamai informuoti apie galimas rizikas. Tuo atveju, jei nesilaikoma saugumo reikalavimų, vežamos medžiagos gali susimaišyti ir gali kilti sprogimo, kaitimo arba kitos nepageidautinos reakcijos. 

Dar viena rizika yra siejama su terorizmu ir vagystėmis. Dalis cheminių medžiagų, kuriomis prekiaujama rinkoje, gali būti naudojamos gaminant narkotines, sprogias ir kitas nelegalias medžiagas. Todėl tiekimo grandinėje dalyvaujančios įmonės privalo garantuoti, kad tokios medžiagos nepatektų į nusikaltėlių rankas.

Patarimai siuntėjams, kurie transportuoja pavojingus krovinius
 

Rekomenduojame krovinio siuntėjų atstovams, dirbantiems su pavojingais kroviniais, išsilaikyti egzaminą ir gauti darbo su pavojingais kroviniais žinias patvirtinantį pažymėjimą. Nors toks dokumentas reikalingas tik transporto įmonių atstovams, tačiau, dirbant su šio tipo kroviniais, papildomo atsargumo priemonės ir žinios nekenkia, nes taip galima užkirsti kelią nelaimėms.

Svarbu išstudijuoti dokumentus, kuriuose pateikiamos pavojingų krovinių transportavimo taisyklės. Siunčiant krovinį, būtina kruopščiai paruošti ir patikrinti duomenų saugos lapus, peržiūrėti, ar tinkamai nurodytos pavojingumo klasės, transportavimo, sandėliavimo ir kitos sąlygos. Visuomet reikia atidžiai įvertinti galimus pakeitimus ir šia informacija pasidalinti su įmone, kuri teikia transporto paslaugas.

Ypatingai svarbią reikšmę saugiam pavojingų krovinių transportavimui turi tinkamos taros ir pakuotės parinkimas. Kai kroviniai transportuojami originalioje pakuotėje, tuo jau bus pasirūpinta. Jeigu įmonės vykdo perpakavimo veiklą, tokiu atveju labai svarbu atsižvelgti į visas saugos duomenų lape nurodytas instrukcijas.

Paskutinis, tačiau ne mažiau svarbus patarimas – dirbkite tik su kruopščiai patikrintomis transporto įmonėmis. Taip galėsite išvengti brangiai kainuojančių nesusipratimų, nes, atsitikus nelaimei, draudimo įmonės tikrina visus dalyvius ir vertina, ar buvo laikomasi reikalavimų.   Rinkdamiesi logistikos partnerius, įsitikinkite, kad jie tikrai gali transportuoti pavojingus krovinius, įvertinkite, ar įmonės turi reikiamų žinių, ar vežėjų transporto priemonės ir priekabos atitinka jūsų kroviniui keliamus reikalavimus.

Nors pavojingų krovinių transportavimas yra reglamentuotas, tačiau, pasirinkus tinkamą transporto įmonę, netikėtumų ir rizikų galima išvengti. Jeigu ieškote transporto partnerio, sukaupusio didelę patirtį, transportuojant pavojingus krovinius, jei jums reikia skubiai pristatyti tokios rūšies krovinį, prašome kreiptis į mūsų pardavimų komandą. „HRX“ gali pristatyti jūsų dalinius krovinius per 1-3 dienas į Švediją, Suomiją, Estiją, Daniją, Latviją bei Lenkiją.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda galite čia.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …