Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip valdyti kintančias tiekimo grandines?

Daugelis prekybos ir gamybos įmonių pagaliau sulaukė ramybės periodo. Atrodytų, viskas grįžta į senas vėžes: įvairias transporto paslaugas sausuma, oru ir jūra užsakyti tapo paprasčiau, žaliavų pristatymo terminai (angl. Lead time) pagerėjo. Žinoma, kai kurių žaliavų vis dar trūksta,  tačiau daugelis tikrai pritars – situacija daug geresnė nei buvo 2022-ųjų pradžioje.

Vis dėlto, ar jau galime nusiraminti? Dalinamės mūsų ekspertų įžvalgomis ir rekomendacijomis.

Juodosios gulbės ir tiekimo grandinių valdymas

Turbūt viena įdomiausių knygų, atskleidžiančių, kokiame trapiame pasaulyje gyvename, yra  Nassimo Nicholo Talebo „Juodoji gulbė“. Knygoje autorius kalba apie tai, kodėl sunku prognozuoti pokyčius. Mūsų analizuojamai temai aktualiausia knygos mintis – nenumatyti pokyčiai greitai dauginasi.

Šio teiginio tikslumą puikiausiai iliustruoja pastarieji dveji metai. Pirmoji juodoji gulbė buvo pandemija, tuomet – karas Ukrainoje. Šie įvykiai paspartinto ir kitų pokyčių laviną, jie išjudino pertvarką tiekimo grandinėse bei privertė iš naujo perbraižyti importo ir eksporto žemėlapius. Žiniasklaidoje vis garsiau kalbama apie dar vieną netikėtumą – galimus Kinijos planus įsiveržti į Taivaną. Ši intervencija darytų dar didesnę neigiamą įtaką tiekimo grandinėms, negu visi iki šiol buvę atvejai. Mat Taivane pagaminama 65 % visų pasaulio mikroschemų ir netgi 90 % pažangiausių  mikroschemų. Sunku net įsivaizduoti, su kokiais nesklandumais susidurtų pasaulis, jeigu būtų sustabdytas šių komponentų gaminimas ir tiekimas.

Jei minėtų situacijų padariniai ir nebūtų tokie ryškūs, turime dar vieną didžiulį iššūkį – vairuotojų trūkumą. Prognozuojama, kad 2026 m. vien Europoje trūks net 2 mln. vairuotojų. Jeigu prognozės išsipildys, tuomet ilgės krovinių pristatymas, bus sunkiau užtikrinti nenutrūkstamą gamybą, teks iš esmės keisti žaliavų ir produkcijos vežimo strategijas.

Remdamiesi išvardintais argumentais, esame įsitikinę, kad nusiraminti ir tikėtis geresnių laikų kol kas nėra pagrindo.

4 strategijos, padėsiančios geriau pasiruošti nesklandumams ir pokyčiams

Vienos strategijos, tinkančios visoms įmonėms, nėra, nes kiekviena situacija yra individuali. Rekomenduojame įvertinti šiuos galimus pasikeitimus, kurie ilgalaikėje perspektyvoje leistų jūsų įmonei greičiau įgyvendinti pokyčius.
 

Tiekimo grandinių trumpinimas ir diversifikacija

Kuo ilgesnės tiekimo grandinės, tuo daugiau įvairių logistinių operacijų privalote atlikti, todėl didėja rizika. Geroji tiekimo grandinių praktika teigia, kad trumpos tiekimo grandinės yra mažiau rizikingos ir jas valdyti paprasčiau. Šiuo neapibrėžtu laikotarpiu geriausia tiekimo grandinės strategija – orientuota į tiekimo laiko trumpinimą.  Praktika rodo, kad geriausių rezultatų pasiekia tos bendrovės, kurios gamybos ar surinkimo padalinius įkuria arčiau savo klientų.

Žaliavų ir kitos produkcijos tiekėjų diversifikacija – neatsiejamas rizikos mažinimo komponentas. Iki pandemijos buvo įprasta dirbti su vienu tiekėju, kadangi taip pasiekiamos geresnės derybinės pozicijos, o kartu sumažinamos ir sąnaudos. Stabiliais laikais tokia praktika veikia, tačiau pokyčių metu geriau dirbti su keletu skirtingų tiekėjų, nes taip didinamas tiekimo grandinės lankstumas.

Investuokite į skaitmeninius sprendimus

Šiuolaikinės tiekimo grandinės yra kompleksiškos, todėl be technologijų jas vis sunkiau valdyti. Gera žinia, kad technologinių sprendimų kainų rėžiai yra platūs, todėl tinkamą variantą gali rasti bet kokio dydžio bei finansinių galimybių įmonė.

Šiuolaikiniai technologiniai sprendimai padeda užtikrinti greitesnę komunikaciją, didinti žaliavų ir produktų tiekimo matomumą, automatizuoja pasikartojančias funkcijas bei padeda efektyviau pirkti paslaugas ir žaliavas. Įmonės, kurios naudoja šiuos sprendimus, mažina išlaidas, klaidų tikimybę, greičiau priima sprendimus.

Investuokite į darbuotojų ugdymą

Tobulėjant tiekimo grandinių valdymui, reikia ugdyti ir naujas darbuotojų kompetencijas. Dabar aktualūs šie specialistų įgūdžiai: žinios, susijusius su modernių technologijų valdymu, gebėjimas kurti matematinius atsargų valdymo ir logistikos modelius, darbas su dideliais informacijos kiekiais, naujausių paslaugų ir žaliavų pirkimo metodologijų taikymas, bendrosios tvarumo reikalavimų žinios, kontraktų valdymas, tiekėjų atranka ir vertinimas.

Dabar palankiausias metas investuoti į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, nes ne tik patobulinsite kasdienius procesus ir užtikrinsite sklandesnę veiklą, bet ir pasiruošite ateities iššūkiams.

Atidi logistikos partnerių atranka

Neapibrėžtais laikais svarbu dirbti su logistikos įmonėmis, kurios ne tik teikia aukščiausio lygio paslaugas, tačiau ir gali lanksčiai reaguoti į besikeičiančią situaciją, bet kartu griežtai laikosi įsipareigojimų. Ieškokite įmonių, kurios galėtų užtikrinti krovinių pristatymą laiku, kai  užsakymų apimtys išauga, arba sutiktų priimti ir pristatyti krovinius jums reikiamu metu.

Kaip išsirinkti patikimą logistikos partnerį, skaitykite čia.

Išvados

2023-aisiais tiekimo grandinės taps dar kompleksiškesnės, nes vartotojai ir toliau vertins individualumą. Tikėtina, kad geopolitinėje arenoje iššūkių taip pat netrūks, todėl įmonėms teks ieškoti naujų veikimo būdų.

Pokyčius diegti bus lengviau, jei bendrovė iš anksto investuos į darbuotojų ugdymą bei stiprią organizacinę kultūrą.

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …