Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Išplėskite verslo galimybes. Lietuvos eksportuotojų dėmesio centre – Danija

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtros galimybes kaimyninėse šalyse. Straipsnius, apie palankias verslo galimybes Švedijoje ir Suomijoje, galite rasti čia ir čia.

Daniškos įmonės jau turi gerosios patirties, dirbdamos su Lietuvos įmonėmis, todėl vis daugiau įvairių lietuviško verslo sektorių įsitvirtina šioje šalyje. Danija – reikšminga Lietuvos užsienio prekybos partnerė, užimanti 13 vietą Lietuvos eksporto krepšelyje. Tiesa, lyginant su kitomis Skandinavijos šalimis, į Daniją mes eksportuojame mažiausiai.

„HRX“ nuo 2023-jųjų sausio mėnesio pradėjo teikti skubias transporto paslaugas Danijoje. Krovinius per vieną darbo dieną galime pristatyti  beveik visoje Danijos teritorijoje. Norime pasidalinti  sukaupta darbo patirtimi ir pateikti keletą, mūsų manymu, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Danija?
 

Turbūt vienas svarbiausių veiksnių, kodėl Lietuvos įmonės turėtų orientuotis į Danijos rinką, yra šios šalies santykių su Kinija atšalimas. Kinija šiuo metu yra ketvirta didžiausia Danijos importo partnerė, tačiau, tikėtina, kad dėl geopolitinės situacijos Danija aktyviau ieškos alternatyvų prekėms iš Kinijos. Lietuvoje veikiančios įmonės gali pasinaudoti šia situacija.

Lietuvos verslo atstovai, dirbdami šioje šalyje, pastebi, kad Danijos vyriausybė ir gyventojai labai saugo savo rinką ir darbo vietas. Kadangi mūsų įmonės jau yra pramynusios šiuos takus, todėl turime konkurencinį pranašumą prieš kitas šalis, kurios dar tik bando atrasti šią rinką.  Danija dar vadinama prekybininkų žaliavomis kraštu, todėl pasitaiko situacijų, kai prekės iš Danijos reeksportuojamos į kitas šalis. Taigi Lietuvos įmonės gali išlošti dvigubai: rasti tiesioginių klientų Danijoje ir, pasinaudodamos šalyje veikiančiomis prekybinėmis įmonėmis, pasiekti tolimesnes rinkas.

Lietuvos įmonės į Daniją eksportuoja baldus, medieną ir medienos gaminius, chemijos produktus, plastikus ir jų dirbinius, elektros mašinas ir įrangą, megztus arba nertus drabužius ir jų priedus, dirbinius iš geležies arba plieno. Išsamų eksportuojamų prekių ir teikiamų paslaugų sąrašą galite rasti čia. Įvertinus Danijos importo balansą ir veiklos vystymosi tendencijas, plastiko, maisto, chemijos, elektronikos, tekstilės, optinių prietaisų, atsinaujinančios energetikos pramonėje veikiančios įmonės šioje šalyje galėtų sulaukti sėkmės.

Dar viena priežastis, kodėl vertėtų apsvarstyti galimybę dirbti Danijoje – įmonės šioje rinkoje gali tikėtis didesnių maržų. Žinoma, ir geopolitinė situacija verčia Lietuvos įmones diversifikuoti prekybos partnerius.

Svarbiausia statistika ir faktai
 

Pasidalinsime aktualiausiais statistiniais duomenimis ir faktais.

Danijos visuomenė yra moderni, išsilavinusi ir vadovaujasi aukštais moraliniais principais. Vartotojai ypač vertina  kokybiškas prekes, atsižvelgia į jų unikalumą ir tvarumą. Lietuvos įmonės, gebančios patenkinti šiuos Danijos piliečių norus, gali tikėtis pasisekimo šioje rinkoje.

Danija – maža šalis, todėl čia veikiančios įmonės dažnai ieško partnerysčių su kitomis valstybėmis, galinčiomis užtikrinti tam tikras vertės grandinės dalis, susijusias su žaliavų tiekimu ir gamybiniais procesais. Danija vadinama Skandinavijos vartais, kur įmonės, išnaudodamos santykius su partneriais, gali lengviau pasiekti Norvegijos ir Švedijos rinkas.

Iš pirmo žvilgsnio Danijos ekonominiai rodikliai nėra labai geri. Prognozuojama, jog ekonomika 2023 m. neaugs, o vartotojų pasitikėjimo indeksas (angl. Consumer confidence index) šiuo metu yra žemiausias per 12 metų. Vis dėlto šios tendencijos gali turėti teigiamos įtakos Lietuvos  įmonėms. Jeigu vartotojai pradės taupyti, Danijos įmonės bus priverstos ieškoti pigesnių, tačiau kokybiškų alternatyvų. Mūsų verslai gali tuo pasinaudoti.

Kita Danijos verslo sritis, kuri galėtų būti aktuali Lietuvos bendrovėms – elektroninė prekyba. Danijoje didelė gyventojų dalis apsiperka internetu, net ir vyresnio amžiaus žmonės yra aktyvūs virtualūs pirkėjai, būtent todėl e-parduotuvės siūlo itin platų prekių asortimentą. 2021 m. danai prekių internetu įsigijo už 20 mlrd. USD. Įvertinus šalies dydį ir gyventojų skaičių, tai milžiniška suma. Keletas elektroninės prekybos segmentų, kuriuose turime stiprių lietuviškų įmonių ir prekių ženklų, auga itin sparčiai: statybinių medžiagų, rūbų, namų apyvokos prekių, baldų bei kosmetikos. Atkreiptinas dėmesys, kad dauguma danų (68 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas, populiariausias pristatymo būdas (55%) – prekių pristatymas į namus. Šis rodiklis palankus mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, nes Daniją galime pasiekti per 1-3 dienas ir prekes užsakovui įteikti  į rankas.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
 

Danija didžiausią dėmesį skiria nacionalinėms vertybėms ir interesams, todėl ruošiantis dirbti šioje rinkoje, reikėtų apsispręsti, kokį pardavimo kanalą naudosite. Paprasčiausias ir greičiausias būdas – prekiauti per tarpininkus. Jeigu nutarsite patys ieškoti klientų Danijoje, didesnės sėkmės sulauksite atsidarę biurą šioje šalyje ir pasamdę daniškai kalbančius darbuotojus. Galima ir patiems mėginti pardavinėti produktą savo asmeniniame prekybos kanale, nes Danijoje veikiantys distributoriai turi susikūrę ilgalaikius ryšius, kurie  keičiami labai retai arba yra prašoma didelių pradinių investicijų į naujo produkto žinomumo didinimą. Taigi asmeninis prekybos kanalas kuriais gali būti vienintelė jūsų galimybė pasiekti šią rinką.

Vertinant finansinius srautus, tikėtis greito įėjimo į šią rinką nereikėtų. Nors Danijos vartotojai yra pragmatiški, bet kartu ir lojalūs vietiniams gamintojams bei paslaugų teikėjams. Pakeisti jų įpročius užtrunka ilgiau negu kituose Europos šalyse.

Išvados
 

Nors patekti į Danijos rinką nėra lengva, tačiau tikrai verta pasistengti. Jeigu sėkmingai startuosite Danijoje, iš šios rinkos bus daug paprasčiau aptarnauti kitas Skandinavijos šalis, nes šiauriečiai labiau pasitiki produktais, kurie yra gaminami gretimose valstybėse. Steigti verslą Danijoje yra paprasta: mažai biurokratijos, gyventojai išsilavinę, todėl rasti aukštos kvalifikacijos darbuotojų nebus sunku, o ir mentalitetas mūsų panašus.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į Danijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transportavimo paslaugų kokybę. 

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …