Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Praplėskite savo verslo galimybes. Suomija – patraukli rinka Lietuvos eksportuotojams

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo galimybes kaimyninėse šalyse. Jeigu neskaitėte mūsų pirmo straipsnio apie verslo plėtros galimybes Švedijoje, jį galite rasti čia. Nors Suomija, vertinant pagal atstumą ir logistikos išlaidas, kuria konkurencinį pranašumą prieš kitas šalis, tačiau mes nesame viena pagrindinių  jos prekybos partnerių. Lietuva pagal importo kiekį į Suomiją užima tik dvidešimt trečią vietą. Suomija, lyginant su kitomis šalimis, dar Lietuvos verslo nėra labai atrastas kraštas.

HRX Lietuva jau daugiau kaip dvidešimt metų veikia Suomijos rinkoje. Mes sėkmingai padedame Lietuvos įmonėms transportuoti prekes į šią šalį. Priklausomai nuo regiono, prekes pristatome per 1-3 dienas. Turime galimybę prekes pristatyti tiesiogiai įmonėms arba į paštomatus. Pasidalinsime su jumis savo sukaupta patirtimi dirbant su šia šalimi bei pateiksime, mūsų supratimu, įdomių statistinių domenų.

Kodėl Suomija?
 

Turbūt vienas svarbiausių veiksnių, kodėl Lietuvos įmonės turėtų orientuotis į Suomijos rinką, yra šiuo metu taikomos sankcijos Rusijos Federacijai. Rusija iki karo veiksmų buvo antra didžiausia  Suomijos importo partnerė. Tačiau šiuo metu susidariusi nepatogi geopolitinė padėtis, tikėtina, verčia Suomijos įmones persvarstyti iki šiol buvusias tiekimo grandines. Ši situacija kuria palankias galimybes ir Lietuvoje veikiančioms įmonėms. Atsižvelgiant į faktą, jog nemaža dalis Lietuvos įmonių ieško naujų rinkų savo produkcijai, Suomija šiuo metu gali būti viena iš alternatyvų, kadangi tos įmonės, kurios buvo priklausomos nuo pigesnių žaliavų iš Rusijos ir Baltarusijos, dėl didėjančios savikainos yra priverstos ieškoti kitų, pasirengusių mokėti didesnę kainą.

Šiuo metu Lietuva į Suomiją daugiausiai eksportuoja geležį, plastiką ir jų gaminius, taip pat  baldus. Platesnį eksportuojamų prekių ir teikiamų paslaugų sąrašą galite rasti čia. Tačiau Lietuva turi kur kas didesnį potencialą dirbti su šia šalimi. Atsižvelgiant į Suomijos importo balansą, sėkmės gali sulaukti maisto produktų, chemijos, tekstilės, elektronikos, optinių prietaisų  bei įvairių įrenginių gamintojai ir prekybininkai.

Suomija importuoja įvairių prekių ir paslaugų už 7625 mln. Eur. Proaktyvioms Lietuvos prekybinėms ir gamybinėms įmonėms yra nemažai galimybių užimti vis daugiau šios rinkos, kadangi kitos pagrindinės Suomijos partnerės – Vokietija, Olandija, JAV, Italija ir kitos, yra labiau nutolusios, todėl logistikos kaštai yra didesni, didesnė ir gamybos savikaina (kai kurių iš įvardintų šalių).

Svarbiausia statistika ir faktai.
 

Pasidalinsime keletu svarbiausių statistinių duomenų ir kitų faktų, kurie šią rinką Lietuvos įmonėms galėtų daryti dar patrauklesnę.

Suomija yra viena tvariausių pasaulio šalių ir yra išsikėlusi tikslą – iki 2035 metų tapti aplinkos neteršiančia šalimi. Tvarumas yra neatsiejama visuomenės gyvenimo būdo dalis, todėl vartotojai ypač gerai priima prekes ir paslaugas, kurios tausoja aplinką. Įmonės,  gaminančios tvarias ir kokybiškas prekes, gali lengviau atrasti vietą šioje rinkoje.

Vartojimas Suomijoje auga. Nors tai nėra sparčiausiai auganti arba didžiausia ekonomika, tačiau bendras šios šalies vidaus produktas nuolatos kyla. Prognozoujama, kad 2027 metais pasieks 328,22 milijardus dolerių.

Svarbu tai, kad besikeičianti geopolitinė situacija ir didėjantys energetikos kaštai kuria palankią situaciją Suomijai, kadangi elektros kainos šioje šalyje dabar yra vienos mažiausių Europoje. Tai labai svarbi priežastis, todėl Suomija šiuo metu turi ir vieną mažiausių infliacijos rodiklių Europoje, ji šiuo metu užima 14 vietą. Kadangi kainos nekyla taip sparčiai, tikėtina, kad šiais metais vartojimas išliks stabilesnis, lyginant su tomis šalimis, kurios infliacijos ir energetinių kaštų buvo paveiktos labiau.

Turime nemažai palankių statistinių duomenų verslams, kurie vykdo elektroninę komerciją. Pirmiausia, svarbu paminėti, kad net 80 % visos suomių populiacijos perka prekes internetu, 2021 metais suomiai, pirkdami internetu, išleido daugiau nei 7mlrd. USD (šaltinis: E commerce News). Kalbant apie pristatymo laiką, reikia pastebėti, kad didžioji dauguma suomių (64 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas. Tai palankus rodiklis mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, kadangi šią rinką galime pasiekti per 1-3 dienas. Kalbant apie pristatymo būdą, didžioji dauguma suomių norėtų atsiimti prekes iš paštomatų (35 %) arba  distribucijos centrų (33 %), tai vėlgi palanki statistika, kadangi Lietuvoje veikiančios įmonės, įskaitant ir HRX Lietuva, gali suteikti tokias paslaugas ir pristatyti prekes į paštomatus arba tiesiogiai klientams į rankas.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuojant į šią rinką?
 

Prieš pradėdamos dirbti su Suomija, įmonės turėtų atlikti tam tikrus namų darbus. Nors tai ir premijinė rinka, lyginant su kitomis, tačiau dirbant su ja reikės skirti daugiau dėmesio kokybei. Suomijoje gaminami produktai pasaulyje vertinami kaip labai aukštos kokybės, saugūs ir tvarūs produktai. Lygiagrečiai tiek Suomijos gamintojai, tiek prekybinės įmonės reikalauja aukščiausios kokybės produktų iš savo tiekėjų. Žinoma, ir patys suomiai pirks tik tas prekes, kurios atitiks visus šioje šalyje keliamus reikalavimus ir bus aukščiausio lygio.

Pateiksime vieną pavyzdžių, kaip suomiai užtikrina aukščiausius maisto ir pašarų saugos bei kokybės reikalavimus. Maistas ir pašarai, prieš įleidžiant į vartojimą, patenka į Suomijos veterinarinę tarnybą, kur paimti mėginiai  ištiriami, ar maisto produktai ir pašarai atitinka saugumo reikalavimus. Šie produktai leidžiami vartoti tik tuomet, kai gaunamas šios tarnybos leidimas. Tai tik viena iš reikalavimų, daugiau informacijos apie įprastas verslo procedūras galite rasti čia.

Apibendrinant galima teigti, kad, nors įėjimas į Suomijos rinką nėra lengvas, tačiau tai artima rinka, patogiai pasiekiama iš Lietuvos, todėl  mes turime pranašumą prieš kitas šalis. Taip pat tai premijinė rinka, kur, tikėtina, uždirbsite didesnes maržas, o dėl geopolitinės situacijos ir besikeičiančių tiekimo grandinių tai šiuo metu vienas geriausių laikotarpių tą rinką atrasti.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į atokiausius Suomijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transporavimo paslaugos kokybę. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

 

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …