Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Praplėskite savo verslo galimybes. Švedija – patraukli rinka Lietuvos eksportuotojams

Lietuvos verslas jau kuris laikas yra atradęs Švedijos rinką. Nors ši šalis, vertinant atstumą ir logistikos išlaidas, kuria konkurencinį pranašumą prieš kitas, tačiau mes nesame viena pagrindinių jos prekybos partnerių. Lietuva pagal importo kiekį į Švediją užima tik dvidešimtą vietą. Iš Lietuvos 2021 metais švedai įsigijo prekių ir paslaugų už 14,858 mln. Švedijos kronų. Atsižvelgiant į tai, jog prognozuojama recesija ne tik Lietuvoje, bet ir mūsų pagrindinių prekybos partnerių šalyse (Vokietija, Lenkija, Jungtinė Karalystė ir kt.), rinkų diversifikacija įgauna vis didesnę reikšmę, todėl klausimas apie eksporto krepšelio didinimą į šią šalį galėtų atsirasti daugelio prekybinių ir gamybinių įmonių darbotvarkėje.

HRX Lietuva jau daugiau kaip dvidešimt metų veikia Švedijos rinkoje. Mes sėkmingai padedame Lietuvos įmonėms transportuoti prekes į šią šalį, priklausomai nuo regiono, per 1-3 dienas. Norime pasidalinti su jumis savo sukaupta darbo patirtimi ir pateikti keletą, mūsų supratimu, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Švedija?
 

Prieš pradedant kalbėti apie statistiką, labai svarbu pastebėti, kad šios šalies gyventojai palankiai vertina lietuvius, esame užsitarnavę darbščių ir kokybiškai dirbančių žmonių vardą. Švedams patinka mūsų gaminamų produktų kokybė, o mūsų prekių žinomumas Švedijoje nuolatos auga. Įvertinant  faktą, kad įėjimas ir pasitikėjimo užsitarnavimas tarp įmonių ir vartotojų  šioje šalyje užtrunka ilgai, mūsų verslininkai yra atlikę didžiulį darbą ir paruošę dirvą netgi platesniam  produktų krepšelio pristatymui šioje rinkoje.

Iki šiol pagrindinės Lietuvos eksporto prekės į Švediją buvo baldai, elektros prietaisai ir įrenginiai, plastikas ir jų dirbiniai, taip pat dirbiniai iš geležies. Tačiau švedai importuoja kur kas daugiau prekių.

krovinių gabenimas į švediją

Šaltinis: Švedijos Statistikos departamento skelbiami duomenys.

Kaip matome iš pateikto pavyzdžio, švedai importuoja chemijos gaminių už 186,583 mln. Švedijos kronų bei įvairių pagamintų prekių už  230,539 mln. Proaktyvioms Lietuvos prekybinėms ir gamybinėms įmonėms yra nemažai galimybių užimti vis daugiau šios rinkos, kadangi kitos pagrindinės Švedijos partnerės, tokios kaip: Olandija, Belgija, Prancūziją, Italija ir kitos, yra labiau nutolinusios,  todėl logistikos kaštai yra didesni,  didesnė ir gamybos savikaina.

Svarbiausia statistika.
 

Pasidalinsime keletu svarbiausių statistinių duomenų, kurie šią rinką Lietuvos įmonėms galėtų daryti dar patrauklesnę.

Kai viso pasaulio gyventojai nerimauja dėl kylančių kainų, švedų įmonės Novus 2022 metų rugpjūčio mėnesį  atlikta apklausa rodo, kad šios šalies gyventojams tai nėra taip svarbu. Net 36 % Švedijos gyventojų nekreipia arba beveik nekreipia dėmesio į infliaciją. Labiau susirūpinę yra tik 19 % populiacijos. Todėl tikėtina, kad švedai išlaidaus netgi ir recesijos metu.

Vartojimas Švedijoje taip pat stabiliai auga. Prognozuojama, kad 2027 metais bendrasis šalies vidaus produktas pasieks 808,67 mlrd. dolerių. (Tarptautinio valiutos fondo  2022 spalio mėnesio prognozė).  

Turime nemažai palankių statistinių duomenų Lietuvos verslams, kurie vykdo elektroninę komerciją. Visų pirma todėl, kad švedai nėra tipiniai akcijų pirkėjai, net 47% švedų online prekes perka tik tuomet, kai jiems jų būtinai reikia. Nors Lietuvoje pagamintos prekės nėra tokios pigios, kaip, pavyzdžiui, Kinijoje, mūsų konkurencingumą Švedijos rinkoje lemia pačių švedų požiūris į kainą, prekės pigumas ne visada akcentuojamas. Kalbant apie pristatymo laiką, reikia pastebėti, kad didžioji dauguma švedų (68 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas. Vėlgi tai palankus rodiklis mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, kadangi šią rinką galime pasiekti per 1-3 dienas. Labai svarbu tai, jog šiuo metu tik 21 % Švedijos įmonių siūlo galimybę pirkti internetu. Tai palanki situacija mums, kadangi Lietuvoje atsiranda vis daugiau verslų, kurie vykdo elektroninę komerciją. O didėjant D2C kanalo popiliarumui (angl. Direct to consumer), įmonės, teikiančios pristatymo paslaugą iki durų, įgaus konkurencinį pranašumą prieš tas, kurios šios pristatymo opcijos neturi.

Apibendrinant galima teigti, kad nors įėjimas į Švedijos rinką nėra greitas ir pigus, tačiau tai apsimoka dėl daugelio priežasčių. Svarbiausia, kad tai premijinė rinka, kurioje, tikėtina, uždirbsite didesnes maržas, nes vartotojai čia yra lojalūs. Jeigu sugebėsite užtikrinti aukštą  paslaugų kokybę, labai nedidelė tikimybė, kad jie paliks jus dėl mažesnės kainos tiekėjo. Tad investicijos į verslą Švedijos rinkoje turi perspektyvą.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į atokiausius Švedijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transporavimo paslaugos kokybę. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Tvarumo ataskaitų rengimas – iššūkis ne tik transporto sektoriui

07.01 2025 Tvarumas
Tvarumo ataskaitos, dar vadinamos aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdymo (ESG) ataskaitomis, apima platų įvairių su tiekimo grandine susijusių duomenų spektrą.  Griežtėjant tvarumo reikalavimams, šios ataskaitos tampa neatsiejama verslo dalimi, kadangi vis daugiau įmonių dirba tik su tvariomis kompanijomis. Jos suteikia platformą, kurioje įmonės gali pademonstruoti savo įsipareigojimą veikti etiškai ir tvariai.  Vieša paslaptis, kad minėtų …

Velnias slypi detalėse: į ką atkreipti dėmesį, sudarant ilgalaikes sutartis su transporto bendrovėmis

07.01 2025 Žinojimas = Galia
Ilgalaikės sutartys su transporto bendrovėmis gali tapti jūsų logistikos strategijos pagrindu, užtikrinančiu stabilumą, sąnaudų kontrolę ir efektyvumą. Tačiau dažnai pasitaiko atvejų, kai neaiškiai suformuluoti susitarimai tampa nesusikalbėjimų, nuostolių ir nepateisintų lūkesčių priežastimi. Ypač rizikingos situacijos iškyla šventiniais laikotarpiais ar netikėtų įvykių metu, kai veiklos tęstinumas tampa kritinis. Šiame straipsnyje aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, sudarant …

Pagrindinės dalinių krovinių transportavimo klaidos

Dalinių krovinių gabenimas (angl. Less Than Truckload), kalbant apie krovinių saugumą, yra rizikingesnis procesas, lyginant su pilnų krovinių transportavimu (angl. Full Truck Load). Taip yra todėl, kad, gabenant dalinius krovinius, atliekama daugiau pakrovimo ir iškrovimo operacijų. Būtent tai ir lemia didesnę riziką.  Straipsnyje aptarsime pagrindines šioje veiklos  srityje pasitaikančias klaidas ir pateiksime patarimų, kaip jų …

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …