Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Naujausios verslo iniciatyvos, į kurias 2022 metais orientavosi tiekimo grandinių vadovai. Kas galėtų dominti Lietuvoje veikiančias įmones?

Pastaruosius septynerius metus galime vadinti pasaulinių tiekimo grandinių transformacijos metais. Kadangi būtent šiuo laikotarpiu įmonės buvo priverstos keisti savo veiklos pobūdį, ieškoti naujų sprendimų, kurie ir padėjo organizacijoms tapti efektyvesnėmis. O pandemija šiuos pokyčius kaip tik dar labiau paspartino, nes iki tol tiekimo ir logistinės grandinės buvo pastovios, žaliavų trūkumo praktiškai nebuvo, daugelis įmonių galėjo veikti „Just in time“ (liet. Produkcijos gamyba tik pagal užsakymą nustatytam terminui) principais, tačiau pandemijos metu planavimo funkcijos tikslumas buvo eliminuotas.  

Šiame straipsnyje supažindinsime jus su svarbiausiomis naujomis iniciatyvomis, į kurias buvo susitelkta, taip pat įvardinsime, kas rinkose pasikeitė pandemijos metu ir ko iš pasaulinės praktikos galėtų pasimokyti Lietuvoje veikiančios įmonės.

Tiekimo grandinių evoliucija 2016-2020 metais.
 

Turbūt kertinis tiekimo grandinių virsmas įvyko tuomet, kai vadovai suprato, kad tos įmonės, kurios suderina savo tiekimo grandinę su įmonės strategija, susikuria konkurencinį pranašumą ir uždirba didesnius pelnus. Kad tai tiesa, patvirtina  Inditex (Zara ir kitų drabužių parduotuvių savininkė), Apple, Toyota ir kitų įmonių, kurios yra vertinamos už naujoves kuriant tiekimo grandinių strategiją ir savo segmente viršijančias pelningumo rodiklius, patirtis. Šiuo ir panašiais pavyzdžiais remdamiesi, kitų įmonių vadovai pradėjo derinti tiekimo grandinės strategiją su esama. Tai buvo pagrindinis ir sudėtingiausias pokytis, kurį įmonės aptartu laikotarpiu diegėsi savo veikloje.

Taip pat įmonės skyrė ypatingą dėmesį pardavimų ir operacijų planavimui (angl. S&OP). Šių funkcijų sugretinimas ne tik taupo įmonių lėšas (taupomi logistikos kaštai, optimaliau užsakomos žaliavos ir kt.), tačiau kartu gerinama ir klientų aptarnavimo kokybė – eliminuojamos klaidos, prekės pristatomos laiku. Neatsiejamas šio suderinimo elementas – tinkamų veiklos efektyvumo indikatorių (angl. KPI) įsidiegimas savo tiekimo grandinės procesuose.

Ne mažiau svarbi iniciatyva buvo susijusi su procesų skaitmenizavimu. Įmonės investavo į modernių ERP sistemų diegimą, kurios leido sistemoms susijungti su tiekėjų ir kitais vertės grandinės partneriais, taip atsirado galimybė palengvinti pasikartojančių funkcijų administravimą bei patobulinti žaliavų planavimo funkciją. Tad įmonės ne tik sutaupė lėšų, kadangi tai pačiai funkcijai atlikti reikėjo mažiau žmogiškųjų išteklių, tačiau tuo pat metu išvengė ir galimų klaidų.

Šiuo laikotarpiu vadovai, kurdami tiekimo grandinių strategijas, laikėsi dviejų pagrindinių principų – klientų segmentavimo ir skirtingų tiekimo grandinių kūrimo kiekvienam iš jų. Lygiagrečiai jie skyrė ypatingą dėmesį tiekimo grandinės lankstumui (gebėjimui greitai prisitaikyti prie klientų poreikių). Pagrindinis šios strategijos principas – tai gebėjimas greitai keisti pirkimų ir atsargų valdymo strategijas, siekiant lanksčiai ir greitai patenkinti sparčiai besikeičiančius vartotojų poreikius.

Kas pasikeitė 2020-2022 metais?
 

2020-2022 metai pateikė papildomų iššūkių, nes rinkoje pradėjo trūkti tam tikrų pozicijų žaliavų (pvz., elektroninių komponentų, medienos, metalo ir kt.), o tipiniai pristatymo terminai, kurie iki šiol kisdavo retai, šiuo laikotarpiu tapo neprognozuojami. Šie iššūkiai apsunkino planavimo funkciją ir dar tik patvirtino faktą, jog tinkamos tiekimo grandinės strategijos sukūrimas generuoja konkurencinį pranašumą. Kadangi tos įmonės, kurios tiekimo grandinės strategiją buvo sugretinusios su bendra įmonės strategija,  investavo į matomumą bei skaitmenizavimą ir buvo išsigryninusios veiklos indikatorius (angl. KPI), šiuos sunkumus galėjo įveikti sklandžiau.

Kalbant apie iniciatyvas, kurias įmonės naujai atrado ir taikė  dirbamos nuo 2020 metų, su jomis tebedirba ir šiuo metu. Pirmasis iššūkis,  apsunkinęs veiklą, – tai darbuotojų trūkumo problema. Dėl išaugusių darbo krūvių  tampa vis sunkiau išlaikyti darbuotojus, todėl įmonės kuria ilgalaikius planus, numatančius visas galimybes, kaip išlaikyti geriausius esamus darbuotojus bei kaip pritraukti naujų.  Tai pat įmonės, kurios per pastaruosius metus skaitmenizavo savo procesus, susidūrė su nauju iššūkiu – saugumo užtikrinimu. Matomumas kuria didelę pridėtinę vertę, tačiau taip pat palieka ir atvirų durų galimybę – informacijos nutekėjimą, todėl įmonės priverstos investuoti į skaitmeninio saugumo užtikrinimo sprendimus. Žengtas ir kitas žingsnis – anksčiau dominavusi lanksti tiekimo grandinės strategija pradėta keisti atsparia logistikos strategija. Jos pagrindiniai elementai – tai gebėjimas prisitaikyti prie staigių pokyčių rinkoje, tokių kaip Covidas, vartotojų pirkimo įpročių pasikeitimas ir kitų netikėtumų. Atsparios logistikos strategijos išskirtinumas yra  tai, jog įmonės trumpina tiekimo grandines artindamos jas prie klientų. Taip pat, taikant šią strategiją, aklai nebesivadovaujama „Just in time“ tiekimo grandinės principais, atsargų valdymas diversifikuojamas atsižvelgiant į klientų segmentus ir pristatymo greitį.

Į ką turėtų atkreipti dėmesį Lietuvoje veikiančių įmonių tiekimo grandinės vadovai?
 

Turbūt svarbiausia pamoka, kurią Lietuvoje veikiančios įmonės galėtų perimti iš pasaulio verslo lyderių, būtų suvokimas, kad tiekimo strategijos suderinimas su bendra įmonės strategija kuria konkurencinį pranašumą. Atlikę konkurencinę analizę, jūs galite sumodeliuoti savo tiekimo grandinę taip, kad jūsų produktai klientą pasiektų greičiau, kokybiškiau ir lanksčiau.

Taip pat Lietuvoje veikiančios įmonės galėtų apsvarstyti galimybę investuoti į tiekimo grandinės indikatorių sistemos įsidiegimą. Pagrindiniai indikatoriai, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį:

  • tiekėjų vertinimo sistemos sukūrimas (angl. Score Card system),
  • laiku ir pilnas užsakymo įvykdymas (angl. OTIF),
  • užsakymo įvykdymo greitis (angl. Customer order cycle time),
  • pinigų ciklas (angl. Cash to Cash cycle time),
  • priežastis, dėl ko kroviniai buvo nepriimti,
  • atsargos dienomis bei atsargų apyvartumas (angl. Inventory days of supply ir Inventory turnover).

Šie indikatoriai skatina didesnę operacinę tvarką, didina teikiamų paslaugų kokybę, palengvina veiklos tobulinimą ir leidžia priimti labiau pamatuotus sprendimus.

Jeigu jūs ieškote transporto įmonės, kuri gabena dalinius krovinius į Suomiją, Švediją, Estiją ir Lenkiją ir kuri galėtų padėti užtikrinti aukščiausius jūsų tiekimo grandinės rodiklius, susisiekite su mumis. Mes krovinius šiomis kryptimis pristatome per 1-3 dienas, pasiekiame vienus aukščiausių pristatymo laiku rodiklių rinkoje. Gabename jautrius, pavojingus ir nestandartinių matmenų krovinius.

Susisiekti su mumis galite paspaudę šią nuorodą ir užpildę formą.

Kitos naujienos:

Ar tikrai už tvarias transportavimo paslaugas užsakovai pasiryžę mokėti brangiau?

27.11 2024 Tvari logistika
Tvarumas tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Augant sąmoningam požiūriui į klimato kaitą, tiek įstatymų leidėjai, tiek verslai ir vartotojai vis dažniau kalba apie atsakomybę, saugant aplinką. Europos Sąjungos (ES) žaliosios politikos tikslai ir nauji reglamentai skatina logistikos įmones investuoti į tvarius sprendimus. Tačiau klausimas lieka atviras: ar vartotojai pasiruošę prisiimti šių sprendimų kaštus ir už …

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

27.11 2024 Žinojimas = Galia
Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl …

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą …

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …