Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kiek kainuoja apgadintas krovinys ir kaip to išvengti?

Logistikos srityje dirbantiems profesionalams ne kartą tenka susidurti su situacija, kai apgadinamas krovinys. Nors krovinio apgadinimas yra tik vienas iš daugelio logistinių iššūkių, kuriuos tenka įveikti bendrovėms, tačiau turbūt visi sutiks, kad būtent šio tipo logistinės problemos ir  sukelia didžiausią frustraciją. Nors krovinio sugadinimai pasitaiko retai, tačiau įmonės deda visas pastangas, kad to išvengtų.

Dažnai įmonės, vertindamos krovinio sugadinimą, atsižvelgia tik į vieną dedamąją, tai yra, krovinio vertę, tačiau žalos padarinių yra kur kas daugiau. Šiame straipsnyje  aptarsime  pasekmes, kurios kyla sugadinus krovinį, ir pateiksime keletą patarimų, kaip to išvengti.

Apgadintas krovinys: įvykio pasekmės.

Visų pirma, krovinių apgadinimas – tai materialinis nuostolis. Kuo jūsų parduodamas produktas yra vertingesnis, tuo žala bus didesnė. Neretai pasitaiko situacijų, kai, praradus ar sugadinus brangų krovinį, dėl patirtų nuostolių prekybinės ir gamybinės įmonės privalo net stabdyti savo veiklą.

Tačiau apgadinti kroviniai taip pat turi ir nematomą nuostolių pusę, kuri, mūsų manymu, yra netgi reikšmingesnė už materialinius. Tyrimai rodo, kad jūsų klientai tiesiogiai susieja puikų logistinį paslaugų atlikimą su jūsų parduodamais produktais. Tai yra, jeigu jūs pristatote produktus laiku ir nesugadintus, jūsų prekės ženklas gauna bonusų, tačiau, jeigu to užtikrinti nepavyksta, jūsų prekės ženklas kenčia pasekmes. Daugiau informacijas apie tai, į kokius logistinius indikatorius turėtumėte atkreipti dėmesį, rasite paspaudę čia.

Kitaip tariant, dėl apgadintų krovinių jūs galite pabloginti savo, kaip tiekėjo, statusą.  Jeigu jūs tiekiate produktus ar žaliavas dideliems rinkos žaidėjams, tai jie dažnu atveju turi įsidiegę tiekėjų vertinimo sistemą. Tad kiekvienas užfiksuotas prasižengimas mažina jūsų tiekėjo statusą, o kuo statusas mažesnis, tuo sunkiau ateityje bus parduoti šiam klientui. Žinoma, blogiausiu atveju jūs galite prarasti turimą klientą. Ne paslaptis, kad perkančiosios organizacijos dažniausiai ir pakeičia tiekimo partnerius būtent dėl dažno krovinių apgadinimo.

Jeigu jūs nesukontroliuojate krovinių pristatymo kokybės ir apgadintus krovinius klientams pristatote dažnai, tai jūs bendrai kenkiate savo prekiniam ženklui. Šiais atviro bendravimo ir internetinių vertinimo platformų laikais gandas apie blogą kokybę pasklinda ypatingai greitai. Kitaip sakant, kuo dažniau įvyksta apgadinimai, tuo jūsų prekės ženklo vertė mažėja.

Kaip sumažinti apgadintų krovinių kiekį?

Dirbdami su klientais, kurių krovinių vertės yra labai didelės, pastebime, kad dauguma jų mano (bent jau iki kol atsitinka įvykis), kad jie niekuo nerizikuoja, kadangi viską padengs draudimas. Tačiau svarbu suprasti, kad, atsitikus draudiminiam įvykiui, draudimo bendrovė vertina visą grandinę – nuo krovinio pakrovimo iki krovinio iškrovimo, tikrina, ar turite visus reikiamus leidimus (tai ypatingai aktualu įmonėms, kurios gamina ir parduoda pavojingus krovinius) ir prašo įrodymų, kad šie sugadinimai atsitiko ne dėl jūsų kaltės. Kuo daugiau įrodymų pateiksite, tuo didesni šansai, kad jums draudimas padengs dalį ar visą (priklausomai nuo jūsų draudimo rūšies) išmoką. Todėl rekomenduojame turėti dokumentuotas instrukcijas ir tvarkas, susijusias su jūsų produktų pakrovimu, pakavimu, tvirtinimu, transportavimu bei žalos deklaravimu. Įrenkite filmavimo kameras, kurios fiksuotų krovimo operacijas, taip, atsitikus įvykiui, galėsite įrodyti, jog jūsų darbuotojai krovimo metu nepadarė klaidų. Tokie rizikos valdymo įrankiai ne tik garantuos, kad jūsų žala bus apmokėta, taip jūs mažinsite ir vidines rizikas, dėl kurių gali atsirasti krovinio pažeidimas.

Ne mažiau svarbu pasirinkti tinkamus logistikos partnerius, turinčius aukščiau įvardintas saugumo sistemas ir procesus, įgijusius reikalingos patirties jūsų prekėms transportuoti. Jeigu jūsų produktai labai brangūs, siūlytume rinktis partnerius, kurie turi gerą vardą rinkoje ir yra finansiškai stabilūs. Kadangi, atsitikus įvykiui, kuomet bus nustatyta transporto įmonės klaida, draudimas lygiai taip pat atliks išsamų to įvykio tyrimą, o  nustačiusi, kad transporto įmonė neatliko riekiamų veiksmų, nepadengs nuostolių. Ar transporto įmonė atlygins jums nuostolius, viskas tokiu atveju priklausys nuo jos finansinės padėties ir įmonės etikos normų.

Taip pat visada labai svarbu pasirūpinti papildomu krovinio draudimu. Nors draudimo bendrovės visuomet ieško būdų, kaip apsaugoti savo kapitalą (dėl to ir atlieka pilną vertinimą), tačiau draudimas garantuoja, kad padengs visą vertę arba dalį sugadinto produkto vertės. Rekomenduojame nepasikliauti vien transporto įmonės draudimu, ieškokite sprendimų, kurie padėtų suvaldyti rizikas ir tais atvejais, kurie yra mažai tikėtini.

Dėkojame už dėmesį. Apibendrindami  norime pasidalinti paskutiniu patarimu, jeigu jūsų įmonė transportuoja brangius, greitai gendančius, jautrius arba pavojingus krovinius, siūlome netaupyti ir rinktis kokybiškas transporto paslaugų įmones, net jeigu už šias paslaugas ir mokėsite brangiau. Kadangi net vienas įvykis gali nubraukti per 10 ir daugiau metų sutaupytas lėšas už krovinių transportavimą. Iš tikrųjų kokybės klausimu siūlome netaupyti net ir toms įmonėms, kurios transportuoja pigesnius produktus, kadangi taip galite negrįžtamai pakenkti savo prekiniam ženklui ir netgi prarasti klientus.

HRX jau daugiau nei 30 metų gabena brangius, jautrius ir pavojingus krovinius. Galime greitai, kokybiškai ir saugiai pristatyti jūsų krovinius Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Suomijoje.

Susisiekti su mumis galite paspaudę šią nuorodą.

 

Kitos naujienos:

Rizikų valdymas: FMEA modelis

30.10 2024 Žinojimas = Galia
Globali verslo aplinka yra nenuspėjama, todėl tiekimo grandinės rizikų valdymas tampa esmine verslo strategijos dalimi. Norint kontroliuoti šias rizikas,  svarbu jų valdymą pritaikyti ir logistikos partnerių atrankai. Kai pokyčiai vyksta taip greitai, nebeužtenka logistikos partnerius vertinti tik lineriškai. Todėl, norint užtikrinti nepertraukiamą įmonės veiklą, svarbu tinkamai pasirinkti logistikos paslaugų teikėjus, kartu atsižvelgiant ir į rizikų …

Logistinių nesėkmių virtinė: kaip „Toys „R“ Us“ pavogė Kalėdas

30.10 2024 Paskutinė mylia
Logistikos ir tiekimo grandinės valdymas labai svarbus kiekvienam verslui, ypač užsiimančiam mažmenine prekyba, kur vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas dažnai yra tiesiogiai susijęs su laiku pristatytais kroviniais. Nors daugeliui Kalėdos yra džiaugsmo ir dovanų metas, 1999 m. Kalėdų sezonas kompanijai „Toys „R“ Us“ tapo tikru košmaru. Šis žaislų prekybos milžinas, netinkamai įvertinęs savo galimybes, patyrė vieną …

Tvarūs sprendimai: emisijų mažinimas ir verslo partneriai

30.10 2024 Tvarumas
Tvarumas jau seniai tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio verslo prioritetų, ypač transporto ir logistikos sektoriuje. Transporto įmonės stengiasi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, investuoja į ekologiškus sprendimus ir diegia tvarias praktikas savo veikloje. Tačiau tvarumo tikslų siekimas yra kur kas daugiau nei tik emisijų mažinimas. „HRX“ savo tvarumo kelionėje patyrė, kad tvari organizacinė kultūra įmonėje yra tiek …

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …