Patenkinti ir lojalūs klientai – puikių finansinių rezultatų garantas.
Didžiajai daugumai Lietuvos verslų pastarieji dveji metai buvo ypatingai geri. Dėl pandemijos ir sutrūkinėjusių pasaulinių tiekimo grandinių Lietuvoje gaminamos prekės tapo labai paklausios. Tai, žinoma, turėjo teigiamą poveikį pardavimo pajamoms ir pelningumui.
Tačiau, deja, padėtis po truputį keičiasi. Dėl išaugusios infliacijos ir ekonomikos sulėtėjimo lėtėja vartojimas. Šiuo metu dažnai klientai pradeda vertinti kiekvieną savo tiekėją ir šis vertinimas atliekamas ne vien per kainos prizmę, bet ir per produktų kokybės prizmę.
Neretai atsitinka taip, kad ekonominio pakilimo metu įmonės praranda kontrolę ir apleidžia klientus. Priežastys, klostantis tokiai situacijai, būna įvairios. Visų pirma, išaugusios pajamos išaugina ir darbo krūvius, todėl lieka mažiau laiko klientų aptarnavimui. Taip pat reikėtų nepamiršti fakto, kad kai rodikliai yra geri, įmonės visuomet stengiasi maksimaliai išnaudoti susidariusias galimybes, todėl prisiimama daugiau užsakymų, negu galima apdoroti, o tai vėlgi neigiamai veikia klientų aptarnavimą.
Norime pasidalinti su Jumis keletu patarimų, ką daryti, jeigu visgi nepavyko užtikrinti puikios paslaugų kokybės, tačiau siekiate išsaugoti klientus šiuo pasikeitusiu laikotarpiu.
Kaip išsaugoti klientą?
Gerinkite logistinį paslaugų atlikimą. Pandemijos laikotarpiu dauguma įmonių buvo susitaikiusios su vėluojančiais kroviniais, nes kitų išeičių tiesiog nebuvo. Dabar, kai tiekimo ir logistinės grandinės po truputį tvarkosi, labai svarbu peržiūrėti savo pristatymo laikus ir juos tobulinti kartu su gerėjančia situacija. Jeigu to nepadarysite laiku, o Jūsų konkurentai šioje vietoje bus greitesni, Jūs galite pralaimėti konkurencinę kovą.
Apklauskite savo klientus. Šis patarimas, žinoma, elementarus, tačiau dažnai įmonės į klientų apklausas žiūri atmestinai arba ieško saugių variantų, siekdamos išvengti neigiamos informacijos, nenorėdamos išgirsti jos. Tačiau atlikta apklausa galėtų būti tas pirmas žingsnis, pradedant gerinti situaciją, jeigu ji buvo sublogusi pastaruoju metu . Rekomenduojame nebijoti išeiti už komforto zonos ribų ir klausimynus sudaryti taip, kad jie maksimaliai atskleistų tikrąją padėtį. Taip pat svarbu šias apklausas organizuoti kasmet, kad galėtumėte sekti savo įmonės progresą arba regresą ir atlikti reikalingus korekcinius veiksmus. Atlikdami apklausą, stenkitės kuo smulkiau išsiaiškinti kiekvieno savo padalinio veiklą. Ypatingai atkreipkite dėmesį į logistinį paslaugos išpildymą, kadangi pandemijos laikotarpiu šioje vietoje buvo daug nesklandumų.
Skirkite dėmesį komunikacijai su klientais. Recesijos ir aukštų kainų laikotarpiu Jūsų klientai tampa ypatingai jautrūs bet kokiems pokyčiams, susijusiems su kaina ir paslaugų kokybe. Geriausias būdas sumažinti galimą trintį – investuoti į tinkamą ir savalaikį komunikacijos užtikrinimą. Apie bet kokius pokyčius, įskaitant ir gerus, kurie paveiks Jūsų klientus, komunikuokite iš anksto ir išnaudodami visus įmanomus kanalus.
Netaupykite kokybės sąskaita. Artėjant sunkiems laikams, įmonės ieško būdų, kaip sutaupyti lėšas ir optimizuoti pinigų srautus. Gali kilti pagunda atsisakyti tam tikrų išlaidų, susijusių su Jūsų parduodamų produktų kokybe, tokių kaip: greitas pristatymas, patikimų tiekimo grandinės partnerių keitimas, pigesnėmis, tačiau mažiau kokybiškomis opcijomis ir kt. Rekomenduojame to nedaryti, kadangi taupydami kokybės sąskaita galite negrįžtamai pakenkti savo prekės ženklui.
Galėtume rasti ir daugiau patarimų, bet šie, mūsų manymu, ypatingai svarbūs. Apibendrinant galima pasakyti, kad sunkmečiai ateina ir praeina. Visi juos pamiršta, tačiau klientai visada prisimena, kaip Jūs su jais elgėtės tiek geru laikotarpiu, tiek ir sunkmečiu. Todėl linkime nemesti pasirinkto kelio ir rūpintis savo klientų aptarnavimo kokybe, ypač dabar, sunkmečiu.
Jeigu jums reikalingas patikimas, skubių siuntų gabenimo partneris, susisiekite su mumis.